جاذبه های گردشگری اهواز و بهترین فصل سفر به آن

اهواز مرکز استان خوزستان به عنوان یکی از شهرهای صنعتی و نفت خیز جنوب کشور از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. این شهر زیبا به شهر همیشه بیدار مشهور است و شب های اهواز بسیار زیبا و هیجان انگیز هستند. اهواز دارای جاذبه‌های گردشگری و تاریخی متعددی است که بازدید از آن‌ها‌ می‌توانید بسیار جذاب باشد. از این رو سالانه افراد بسیاری برای بازدید از این شهر شگفت انگیز و خاص و مناطق دیدنی آن راهی سفر به اهواز‌ می‌شوند.  در نتیجه در برخی از ایام خاص سال تقاضا برای بلیط هواپیما اهواز تهران و بالعکس خیلی افزایش‌ می‌یابد. اگر‌ می‌خواهید با جاذبه‌های گردشگری اهواز و بهترین فصل سفر به آن بیشتر آشنا شوید پیشنهاد‌ می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

بهترین فصل سفر به اهواز

اهواز دومین شهر گرم ایران است که بهارهای آن بسیار زیبا و سرسبز هستند. این شهر در تابستان‌ها دارای دمای بالای 50 درجه و شرجی است و در پاییز نیز هوایی گرم و بارانی دارد. اما در زمستان از آب وهوای مطبوعی برخوردار است و طبیعتی سرسبز دارد. از این رو با توجه به شرایط آب وهوایی اهواز‌ می‌توان گفت بهترین ماه برای سفر به این شهر ماه های بهمن و اسفند است. در زمستان و ماه‌های سرد سال که سایر شهرها پوشیده از برف و سرما هستند اهواز آب و هوا فوق العاده‌ای دارد و گشت و گذار در آن‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. به همین دلیل در این ایام تقاضا برای بلیط هواپیما اهواز تهران و بالعکس افزایش‌ می‌یابد و این افزایش تقاضا موجب گران‌تر شدن قیمت بلیط، هزینه اقامت و تفریحات اهواز‌ می‌شود.

مهم‌‌ترین جاذبه های گردشگری اهواز

اهواز به واسطه قدمت و تاریخ غنی که دارد دارای بناهای تاریخی و جاذبه‌های گردشگری و تفریحی متعددی است. بازدید از اماکن دیدنی مخصوصا در شب های پرشور و هیجان اهواز‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. از برترین جاذبه‌های گردشگری این شهر‌ می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

پل سیاه اهواز

این پل با پایه‌های سیاه رنگ از معروف‌‌ترین جاذبه‌های اهواز است که قدمت آن به صد سال پیش باز‌ می‌گردد. این پل که روی رودکارودن احداث شده در گذشته از جمله مهم‌‌ترین خطوط ارتباطی جنوب کشور بود که خط آهن بندرامام خمینی و راه آهن خرمشهر تهران را به یکدیگر متصل‌ می‌کرد. پل سیاه با بیش هزار متر طول و 6 متر عرض از آثار ملی ثبت شده ایران است و امروزه آن را با پل پیروزی‌ می‌شناسند.

حمام نفت سفید

از دیگر بناهای تاریخی اهواز‌ می‌توان به حمام نفت سفید اشاره نمود که قدمت آن به دوره قاجاریه باز‌ می‌گردد. اگر علاقمند به معماری هستید بازدید از این بنا را که معماری خاص آن توسط استاد معتمدی انجام شده و دارای دو بخش زنانه و مردانه است را به شما پیشنهاد‌ می‌کنیم.

پل سفید اهواز

از دیگر آثار تاریخی اهواز‌ می‌توان به پل سفید اشاره نمود که به اولین پل معلق ایران معروف است. این پل دو قسمت غربی و شرقی شهر اهواز را به یکدیگر متصل‌ می‌کند و از نمادهای اصلی این شهر محسوب‌ می‌شود که در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بازدید از این پل در شب های دیدنی اهواز‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

سرای معین التجار

سرای معین التجار از دیگر بناهای تاریخی اهواز است که قدمت آن به دوره قاجاریه باز‌ می‌گردد. این کاروانسر به بازرگان مشهور ایرانی محمد تقی معین التجاری تعلق دارد و از نزدیک‌‌ترین بناها به رودخانه کارون محسوب‌ می‌شود. سرای معین التجار دارای حمام، بازار و مسجئ و باغ است و بازار آن از قدیمی‌‌ترین بازارهای سقفی و گنبدی شکل محسوب‌ می‌شود. نام این بنا در فهرست آثار ملی ایران ثبت شده است.

خانه دادرس

از دیگر بناهای تاریخی و متعلق به دوره قاجاریه در اهواز‌ می‌توان به خانه دادرس اشاره نمود. این بنا باشکوه دارای ساختمانی دو طبقه است که معماری و آجرچینی‌های آن به طرز فوق العاده‌ای انجام شده است. خانه دادرس دارای 8 اتاق با سنگ چین‌ها و در و پنجره هایی زیبا است و نام آن در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیدن است.

پل طبیعت کیانپارس اهواز

یکی از جذاب‌‌ترین جاهای دیدنی اهواز پل طبیعت کیانپارس است که این پل زیبا دو پارک ساحلی و پارک لاله را به یکدیگر متصل‌ می‌کند. پیاده روی روی این پل که چشم انداز فوق العاده‌ای دارد‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. در اطراف این پل رستوران‌ها و کافی شاپ های مختلفی وجود دارد که‌ می‌تواند مکانی عالی برای گذراندن اوقات فراغت در کنار خانواده و دوستان باشد. این مکان در شب با نورپردازی عالی که دارد بسیار زیبا است.

آبشار اهواز

این آبشار زیبا طولانی‌‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که آن را با نام پل هفتم نیز‌ می‌شناسند. این آبشار به پل هفتم نیز معروف است و 200 متل طول دارد. این آبشار رویایی که از رود کارون آب مورد نیاز خود را تامین و پمپاژ‌ می‌کند دارای نورپردازی فوق العاده‌ای در شب است و جلوه‌ای زیبا از پل ، آب و نور ایجاد‌ می‌کند. پیشنهاد‌ می‌کنیم که در سفر به اهواز و پیش از خرید بلیط هواپیما اهواز تهران حتما از این مکان دیدنی بازدید کنید.

موزه تاریخ طبیعی اهواز

از جذاب‌‌ترین موزه های اهواز‌ می‌توان به موزه تاریخ طبیعی اشاره نمود که دارای 39 غرفه از اکوسیستم های مختلف خوزستان است. در این موزه بقایا جانوران مهرده دار، بی مهرگان، گیاهان و سنگ های خاص نگهداری‌ می‌شود.

رودخانه کارون

مگر‌ می‌شود بلیط هواپیما اهواز تهران و بالعکس را تهیه نمایید اما سری به لب کارون نزنید؟ کارون بزرگ‌‌ترین و طولانی‌‌ترین رودخانه کشور است که قابلیت کشتیرانی دارد. بر روی این رود چندین پل و سد وجود دارد و در محیط اطراف آن رستوران‌ها و تفریح گاه‌های متعددی ایجاد شده است که مراجعه به آن‌ها و گشت وگذار لب ساحل کارون در شب‌ می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

پارک کوهستان

این پارک به بام اهواز مشهد است و از زیباتریم جاهای دیدنی این شهر است. پارک کوهستان دارای چشم انداز عالی به شهر شب زنده دار اهواز دارد و‌ می‌تواند انتخابی عالی برای استراحت و تفریح در فضایی سرسبز و دلباز است.

پارک ساحلی

از دیگر جاهای دیدنی اهواز‌ می‌توان به پارک ساحلی آن اشاره نمود که در حاشیه رود کارون واقع شده است. این پارک پاتوق جوانان اهوازی محسوب‌ می‌شود و فضایی بسیار جذاب دارد. از تفریحات این پارک‌ می‌توان به دوچرخه سواری، قایق سواری، ماهیگیری، پخش موسیقی زنده جنوبی  و رستوران و کافی شاپ های دنج و زیبا اشاره نمود.

بازار عبدالحمید اهواز

بازارهای اهواز نیز در نوع خود بی نظیر هستند. از قدیمی‌‌ترین بازارهای اهواز‌ می‌توان به بازار عبدالحمید اشاره نمود که این بازار در دوران قاجار از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بود. این بازار سنتی هنوز هم حال وهوای خوش چنوبی را دارد و در فضای قدیمی آن حجره های متعددی وجود دارد که‌ می‌توانید برای خرید انواع سوغاتی و صنایع دستی جنوبی به این بازار مراجعه کنید.

سفری خاطره انگیز به اهواز با تیکت ارزان

اهواز یکی از زیباترین شهرهای جنوبی کشور است که بازدید از آن در فصول سرد سال‌ می‌تواند بسیار لذت بخش و هیجان انگیز باشد. برای سفر به این شهر زیبا و خرید بلیط هواپیما با مناسب‌‌ترین قیمت مسافران‌ می‌توانند به تیکت ارزان به عنوان یکی از معتبرترین و بزرگ‌‌ترین مراجع ارائه دهنده بلیط هواپیما در کشور مراجعه کنند. این مجموعه ضمن همکاری با تمامی ایرلاین های داخی و خارجی روزانه بلیط پروازهای تمامی مقاصد را با تخفیفات ویژه‌ای ارائه‌ می‌دهد تا کاربران بتوانند در هر مکان و زمانی به راحتی برای رزرو بلیط هواپیما مراجعه کنند. این مجموعه تمامی خدمات خود را با بهترین کیفیت و پشتیبانی دائمی ارائه‌ می‌دهد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.