متا و گوگل در حال مذاکره با استودیوهای هالیوود برای صدور مجوز محتوای ویدیویی هوش مصنوعی هستند

بر اساس گزارشی جدید، متا و گوگل به استودیوهای هالیوود میلیون‌ها دلار پیشنهاد می‌دهند به این امید که قراردادهای مجوز برای بهبود مدل‌های ویدئویی تولید شده توسط هوش مصنوعی خود را تضمین کنند. طبق گزارش‌ها، این شرکت‌ها «ده‌ها میلیون دلار» را پیشنهاد کرده‌اند، اگرچه نتیجه این بحث‌ها نامشخص است.

بر اساس گزارش بلومبرگ (از طریق Engadget)، نتفلیکس و دیزنی “مایل به صدور مجوز برای محتوای خود نیستند” اما “علاقه خود را به انواع دیگر همکاری ها ابراز کرده اند.”

از سوی دیگر، برادران وارنر دیسکاوری، طبق گزارش‌ها، «تمایل به صدور مجوز برخی از برنامه‌های خود» را نشان داده است.

به نظر می رسد متا و گوگل به دنبال این معاملات برای پیشبرد ابزارهای تولید ویدیو خود هستند. گوگل اخیراً یک مدل تبدیل متن به ویدیو را به نمایش گذاشته است و متا نیز در حال انجام تحقیقاتی در زمینه ویدیوهای تولید شده توسط هوش مصنوعی است.

چیزی شبیه به مسابقه تسلیحاتی بین شرکت های هوش مصنوعی برای تضمین قراردادهای صدور مجوز با شرکت های رسانه ای وجود داشته است. اوایل این هفته، OpenAI و NewsCorp قراردادی چند ساله برای آوردن محتوای خبری به ChatGPT اعلام کردند. متا همچنین در نظر دارد برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی خود، به ناشران برای دسترسی به «محتوای اخبار، عکس و ویدیو» پول بدهد.

اما، همانطور که بلومبرگ تاکید می کند، استودیوهای هالیوود ممکن است در مورد چنین توافقاتی تردیدهایی داشته باشند. علیرغم جذابیت ابزارهای ویرایش هوش مصنوعی، نگرانی های گسترده ای در صنعت سرگرمی در مورد اینکه چگونه شرکت های هوش مصنوعی ممکن است از کارهای خلاقانه خود استفاده کنند وجود دارد.

این تنش اخیراً زمانی که اسکارلت جوهانسون OpenAI را متهم کرد که صدای او را برای دستیار “اسکای” خود در ChatGPT پس از رد شراکت با شرکت تکرار می کند، مطرح شد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.