اپل حق ثبت اختراع صفحه نمایش دستگاه تاشو با لایه «خود ترمیم شونده» را به دست آورد

اپل حق اختراع یک فناوری نمایشگر جدید را دریافت کرده است که از یک لایه خود ترمیم شونده برای اصلاح آسیب به صفحه نمایش استفاده می کند – بدون هیچ گونه تعاملی از جانب کاربر. این پتنت با عنوان «دستگاه‌های الکترونیکی با لایه‌های پوششی نمایشگر انعطاف‌پذیر» مفهوم این شرکت را برای نمایشگر تاشو توصیف می‌کند که می‌تواند اثر فرورفتگی و خراش روی صفحه را کاهش دهد. در حال حاضر مشخص نیست که آیا اپل قصد دارد لایه نمایشگر منعطف را در یک محصول آینده مانند تلفن تاشو معرفی کند یا خیر.

صفحه نمایش تاشو بعدی اپل ممکن است دارای لایه خود ترمیم شونده باشد

با توجه به جزئیات به اشتراک گذاشته شده در پتنت ایالات متحده 11991901 (از طریق ثبت اختراع اپل) که روز سه شنبه به اپل اعطا شد، این شرکت یک دستگاه الکترونیکی را توصیف کرده است که مجهز به یک لولا است که به آن امکان خم شدن را می دهد – این شبیه به تلفن های هوشمند تاشوی موجود امروزی است. مانند سایر تلفن‌های تاشو، این پتنت نشان می‌دهد که چنین دستگاهی علاوه بر بخش‌های سفت‌تر، به یک لایه پوشش نمایشگر با بخش انعطاف‌پذیر نیز نیاز دارد.

در حالی که فناوری توصیف شده توسط اپل تا کنون ممکن است برای علاقه مندان به فناوری که از تلفن تاشو استفاده کرده اند آشنا باشد، این پتنت همچنین استفاده از “لایه ای با خواص خود ترمیمی” را توصیف می کند که قسمتی یا تمام صفحه نمایش تاشو را می پوشاند. اپل اشاره می‌کند که این نمایشگر می‌تواند برای کاهش آسیب‌های ناشی از خراش‌ها یا فرورفتگی‌هایی که هنگام استفاده از یک دستگاه تاشو اجتناب‌ناپذیر است، استفاده شود.

لایه نمایشگر خود ترمیم کننده اپل چگونه کار می کند؟

اپل می گوید که بخش انعطاف پذیر صفحه نمایش ادعا شده می تواند به یک لایه الاستومر مجهز شود که می تواند توانایی خم شدن قطعه را بهبود بخشد. پتنت این شرکت حاوی نمودارهایی است که استفاده از یک لایه خود ترمیم شونده را نشان می دهد که در بالای جزء الاستومری انعطاف پذیر قرار دارد.

در حالی که سند ثبت اختراع نشان می دهد که فرآیند خود ترمیمی شامل پر کردن مواد پوششی بدون مداخله خارجی، خراش یا فرورفتگی است، اپل همچنین روش هایی را برای شروع دستی خود ترمیم بر روی نمایشگر توضیح می دهد – “گرمای اعمال شده از بیرون، نور، جریان الکتریکی، یا نوع دیگری از محرک خارجی.”

طراحی نمایشگر خود ترمیم شونده در چندین شکل در سند ثبت اختراع به تصویر کشیده شده است. این لایه با عدد 64 مشخص می شود و نشان داده می شود که کل صفحه نمایش یا فقط قسمت انعطاف پذیر صفحه را پوشش می دهد.

به منظور ارائه “محرک” برای فرآیند بهبود نمایشگر، این شرکت استفاده از هادی های شفاف را برای تشکیل یک لایه گرمایش توصیف می کند. طبق سند ثبت اختراع اپل، این لایه می تواند هنگام شارژ شدن دستگاه فعال شود یا به صورت دستی توسط کاربر روشن شود.

در حالی که اپل حق ثبت اختراع این فناوری را دریافت کرده است، هنوز مشخص نیست که این شرکت چه زمانی – یا آیا – می تواند چنین نمایشگری را در دستگاه های آینده معرفی کند. نقشه راهی که اخیراً از محصولات این شرکت فاش شده نشان می دهد که اپل در حال کار بر روی نسل چهارم آیفون SE، یک گوشی تاشو و عینک AR است.

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.