سرفیس پرو جدید مایکروسافت از صفحه نمایش OLED سامسونگ استفاده می کند

مایکروسافت اخیرا از سری جدید دستگاه های ویندوزی Surface خود رونمایی کرده است. سرفیس پرو برای اولین بار یک صفحه نمایش OLED دریافت کرده و از پنل سامسونگ دیسپلی استفاده می کند.

این حرکت تنها چند هفته پس از رونمایی اپل از اولین آیپد پرو خود با صفحه نمایش OLED صورت گرفت.

مایکروسافت سرفیس پرو یازدهمین نسل از پنل OLED سامسونگ دیسپلی استفاده می کند

پایه رنگ مایکروسافت سرفیس پرو نسل یازدهم - چیکاو

به گفته راس یانگ، کارشناس داخلی صنعت نمایش، لپ‌تاپ هیبریدی سرفیس پرو (نسل یازدهم) جدید مایکروسافت از یک پنل LTPS OLED از Samsung Display استفاده می‌کند.

این صفحه نمایش لمسی 13 اینچی OLED با وضوح 2880 در 1920 پیکسل، حداکثر روشنایی تمام صفحه 600 نیت و حداکثر روشنایی محلی 900 نیت است. پنل نمایشگر دارای نرخ نوسازی متغیر 60-120 هرتز است. همچنین با پشتیبانی از Dolby Vision IQ از پخش ویدیوی HDR پشتیبانی می کند.

صفحه نمایش با استفاده از گوریلا گلس 5 محافظت می شود و دارای قابلیت سنجش چند لمسی 10 نقطه ای است. این یک دستگاه چند رسانه ای عالی با بلندگوهای استریو 2 واتی، صدای بلوتوث LE و قلم سرفیس است.

گلکسی بوک 4 اج، گلکسی بوک 4 پرو، گلکسی بوک 4 پرو 360 و گلکسی بوک 4 اولترا نیز از یک پنل OLED با نرخ تازه‌سازی 120 هرتز استفاده می‌کنند.

ویژگی های سرفیس پرو نسل یازدهم

سرفیس پرو بسته به نوع، پردازنده اسنپدراگون ایکس پلاس یا اسنپدراگون ایکس الیت، رم 16/32 گیگابایتی LPDDR5x و حافظه 256/512/1 ترابایتی دارد. این ویندوز 11 را اجرا می کند که برای معماری ARM64 بهینه شده است و به لطف NPU با قابلیت 45TOPS، دارای نام تجاری Copilot+ PC است.

این دوربین دارای یک وب کم QHD با پشتیبانی از Windows Hello و یک دوربین 10 مگاپیکسلی با فوکوس خودکار در پشت با فیلمبرداری 4K است. دارای دو پورت USB 4.0 Type-C، یک پورت Surface Connect، وای فای 7 و بلوتوث 5.4 است. باتری 51 وات ساعتی با پشتیبانی از شارژ 65 وات دارد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.