بررسی چراغ ریلی پولاکس + کیفیت، قیمت و تنوع

هنگامی که قصد تغییر فضای داخلی محیط را داریم، اغلب بر مبلمان، رنگ ها و دکور تمرکز می‌ کنیم. یکی از نکات حائز اهمیت در دکوراسیون داخلی، نورپردازی است که موجب ایجاد فضای خوب و دلنشین می شود. استفاده از وسایل نورپردازی مانند چراغ ریلی، حال و هوای محیط را تنظیم می کند و به برجسته نشان دادن زیبایی کمک می نماید. نورپردازی مناسب و بهره‌ گیری از وسایل روشنایی مطلوب، سبک و استایل خاصی را به محیط می‌ دهد همچنین حس امنیت را در فضا خلق می کند.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اهمیت نورپردازی

بهبود خلق و خو

تصور کنید پس از گذراندن یک روز طولانی و خسته کننده وارد فضایی می‌ شوید که با استفاده از چراغ‌ ریلی مناسب نورپردازی شده است؛ در این فضا احساس راحتی و آرامش خواهید کرد. به عبارت دیگر این جادوی نور در طراحی داخلی محسوب می‌ شود. نورپردازی مناسب احساسات و حالات مختلفی را برمی‌ انگیزد. نور ملایم در اتاق خواب فضایی را ایجاد می‌ کند که برای استراحت مناسب است. نورپردازی متمرکز در فضای آشپزخانه موجب عملکرد بهتر در زمان آشپزی می‌ شود.

بزرگتر نمایش دادن فضا

نورپردازی با استفاده از چراغ ریلی نقش مهمی در درک ما از اندازه اتاق دارد. بهره‌ گیری از نورپردازی مناسب موجب بازتر و بزرگتر نشان دادن فضای کوچک می‌ شود. شما با استفاده از نورپردازی مطلوب و همچنین سطوح بازتابنده می‌ توانید تاثیر نور را به حداکثر برسانید و در نهایت توهم فضایی بزرگتر را خلق کنید.

کاربردهای تزیینی

انواع چراغ ها علاوه بر کارایی که دارند، به خودی خود به عنوان یک کالای تزیینی عمل می‌ کنند. ترکیبی از لوسترها، چراغ‌ های آویز و انواع چراغ ریلی در هنگام تزیین فضا می‌ تواند زیبایی خاصی را ایجاد نماید. همچنین برای خلق جلوه هنری در فضا می‌ توانید از نورپردازی لایه‌ ای استفاده کنید. نورپردازی لایه‌ ای در واقع بهره‌ گیری از ترکیب چندین منبع نور است. برای دیدن لیست کامل محصولات پولاکس در وبسایت فارسی و رسمی این برند مراجعه کنید.

آشنایی با انواع چراغ ریلی

چراغ‌ ریلی از نظر نوع نصب، رنگ بدنه، رنگ نور و منبع نور دارای انواع گوناگونی است که در ادامه به بررسی دقیق‌ تر این نوع چراغ‌ ها می‌ پردازیم.

چراغ‌ های ریلی به دو صورت روکار و توکار قابلیت نصب دارند. ریل نوع روکار این چراغ‌ ها، پس از نصب مشاهده می‌ شود. طراحی چراغ های ریلی روکار به صورتی است که قابلیت نصب به صورت بدون ریل بر روی دیوار و سقف را دارد. چراغ ریلی توکار در داخل سقف و یا دیوار به گونه ای قرار می‌ گیرد که ریل آن قابل مشاهده نیست.

علت اصلی استفاده از چراغ ریلی، نورپردازی به صورت کاملاً متمرکز بر روی یک نقطه از محیط است و به منظور روشنایی اصلی و تامین نور محیط مورد استفاده قرار نمی‌ گیرد. به همین دلیل است که رنگ بدنه از حائز اهمیت‌ ترین نکات در زمان انتخاب محسوب می‌ شود. چراغ‌ های ریلی بر اساس رنگ بدنه شامل مشکی، سفید، طلایی، نقره‌ ای و طوسی هستند؛ بهتر است رنگی را انتخاب کنید که متناسب با سبک دکوراسیون محیط باشد.

خرید چراغ پولاکس

انواع چراغ ریلی دارای رنگ‌ های متفاوتی هستند و طیف رنگ نور متنوعی دارند. معمولاً رنگ نور این چراغ‌ ها بر حسب رنگ دکوراسیون و یا به منظور افزایش کارایی نورپردازی انتخاب می‌ گردد. نور مهتابی (سفید)، نور آفتابی ( زرد) و نور نچرال (صدفی) از جمله انواع رنگ نور چراغ‌ های ریلی به شمار می‌ روند. خرید و قیمت چراغ ریلی پولاکس از طریق سایت رسمی این محصول، دیجی کالا و سایت نوراکومارت امکان پذیر است.

چراغ ریلی بر اساس منبع نور شامل چراغ ریلی SMD، چراغ ریلی COB و چراغ ریلی بدون لامپ می شود. چراغ ریلی SMD به گونه‌ ای طراحی شده است که موجب ساطع کردن نور به صورت پراکنده می‌ گردد. معمولاً نورپردازان حرفه‌ای به منظور روشن نمودن یک محدوده گسترده از این نوع چراغ‌ ریلی استفاده می‌ کنند. برای نورپردازی متمرکز، انتخاب چراغ ریلی COB کاملا هوشمندانه‌ به نظر می‌ رسد. در این نوع چراغ ها به دلیل آن که دیودها به صورت فشرده در کنار یکدیگر قرار گرفته‌ اند، نور متمرکز تولید می شود. چراغ‌ ریلی بدون لامپ دارای سرپیچی هستند که لامپ دلخواه و مناسب درون آن قرار می‌ گیرد.

کاربرد چراغ ریلی در فضاهای مختلف

فضای مسکونی و آشپزخانه

از چراغ ریلی در نورپردازی فضاهای مسکونی که دارای سبک مدرن هستند به وفور استفاده می‌ گردد. قابلیت نصب آسان این نوع چراغ‌ ها سبب گردیده تا جز اصلی نورپردازی اصولی محسوب شود. نورپردازی با استفاده از چراغ‌ های ریلی برای آشپزخانه‌ هایی که نیاز به حداکثر انعطاف پذیری و کنترل روشنایی دارند، بهترین ایده است. با استفاده از چراغ ریلی می‌ توان مناطق کاری مانند اجاق گاز و یا سینک را به صورت برجسته تنظیم نمود.

فضای تجاری و فروشگاه‌ ها

امروزه نورپردازی با استفاده از انواع چراغ ریلی در فروشگاه‌ ها و مکان‌ های تجاری بسیار محبوب شده و افراد با استفاده از این نوع چراغ‌ ها قادر به متمرکز کردن نور در مکان دلخواه هستند. همچنین می‌ توانند در هنگام نیاز و با توجه به تغییرات دکوراسیون در فضا، اقدام به جابجایی چراغ های ریلی نمایند. این نوع چراغ ها در فضای کافه و یا گالری ها مورد استفاده قرار می گیرند. شما با بهره گیری از چراغ ریلی قادر به هدایت کردن چشم مخاطب به یک نقطه خاص هستید.

قیمت چراغ ریلی

فضای اداری

در فضاهای اداری به منظور نورپردازی تابلوها، لوگوی شرکت و یا دکوراسیون داخلی از انواع چراغ ریلی استفاده می شود. نورپردازی در این فضا در انتقال حس مثبت به کارکنان تاثیر بسزایی دارد. البته نصب این چراغ ها باید به گونه ای باشد که تابش آن بر صفحه کامپیوتر و مانیتور باعث اختلال در دید کارکنان نشود.

نتیجه

نورپردازی یک راه حل مدرن، کم مصرف و شیک برای فضاهای تجاری، مسکونی و اداری به شمار می رود. امروزه قطعات و وسایل روشنی زیادی وجود دارند که برای نورپردازی مورد استفاده قرار می گیرند. در میان تمامی این قطعات، انواع چراغ ریلی به دلیل کیفیت و تنوع بالا مورد توجه واقع شده اند. این چراغ‌ ها علاوه بر آن که سبب زیبایی محیط می‌ شوند، قادر به کاهش مصرف برق نیز هستند. چراغ ریلی بهره نوری بالایی دارد و میزان روشنایی آن بسیار زیاد است. چراغ ریلی با کیفیت، حرارت بسیار کمی را به بیرون منتقل می‌ نماید؛ در نتیجه بهترین انتخاب محسوب می‌ شود. برای خرید چراغ ریلی پولاکس از سایت انگلیسی و رسمی Pollux بازدید کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.