بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی در سال 2024 (رایگان و پولی)

کدنویسی هم یک مهارت و هم یک هنر است که هم به تخصص فنی و هم به حل خلاقانه مسئله نیاز دارد. زمینه زیادی برای هوش مصنوعی وجود دارد تا پیچیدگی های کدنویسی را حل کند و فرآیند را قابل اطمینان تر کند.

هوش مصنوعی برای کدنویسی می‌تواند به پیشنهاد بهینه‌سازی، شناسایی باگ‌ها، افزایش امنیت، خودکارسازی کارهای تکراری و موارد دیگر کمک کند. این به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بیشتر بر جنبه های خلاقانه کار خود تمرکز کنند. قبل از اینکه به لیست برخی از بهترین دستیارهای کدنویسی هوش مصنوعی برسیم که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، بیایید بینشی در مورد آنچه انتظار داریم ارائه دهیم.

هوش مصنوعی برای کدنویسی چیست؟

هوش مصنوعی برای کدنویسی یک دستیار کدنویس در کنار شماست. مشابه آنچه ChatGPT برای نویسندگان است. اینها ابزارهای نرم افزاری پیچیده ای هستند که از هوش مصنوعی برای ساده تر کردن کدنویسی استفاده می کنند. آنها هم برای زبان آموزان و هم برای توسعه دهندگان خبره مفید هستند.

دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی خود را از مخازن وسیع کد یاد می گیرند و بهبود می بخشند. آنها زمینه کد شما را درک می‌کنند و تغییراتی را پیشنهاد می‌کنند، توابع مورد نیاز شما را واکشی می‌کنند، و حتی قطعات بزرگی از کد را که می‌توانید استفاده کنید پیش‌بینی می‌کنند. این به بهبود بهره وری و کاهش خطاها کمک می کند.

این ابزارها می توانند:

  • به شما کمک می کند از خطاهای نحوی برای زبان های برنامه نویسی مختلف جلوگیری کنید.
  • به شما کمک می کند کد خود را سریع اشکال زدایی کنید و خطاهای احتمالی را علامت گذاری کنید.
  • با پیشنهاد اجرای جایگزین به بهبود کارایی کدنویسی کمک کنید
  • برای خوانایی بیشتر کد خود نظراتی را پیشنهاد دهید. این همچنین به بهبود همکاری بین تیم ها و جلوگیری از درگیری کمک می کند.
  • آسیب پذیری های امنیتی احتمالی را در کد خود پیشنهاد کنید
  • همکاری با تیم خود را در IDE آسان تر کنید.
  • به شما کمک می کند تا از آخرین پیشرفت ها به روز بمانید و می تواند به صرفه جویی در زمان و کارایی کمک کند.

نکاتی که باید هنگام استفاده از ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی در نظر داشته باشید

شما نمی توانید کاملاً به ابزارهای هوش مصنوعی اعتماد کنید. اگر هنوز در حال یادگیری هستید و نمی توانید فوراً متوجه شوید که کد تولید شده توسط هوش مصنوعی خارج از زمینه یا باگ است، باید از وابستگی بیش از حد به آن اجتناب کنید. اگر یک کدنویس متوسط ​​یا حتی متخصص هستید، پیشنهادات دستیاران کدنویسی هوش مصنوعی می‌تواند به شما در یادگیری تکنیک‌های مختلف برای انجام کارها کمک کند.

تشخیص اشکالات در کدهای تولید شده توسط هوش مصنوعی ممکن است دشوار باشد. بنابراین، ضروری است که ابتدا کدنویسی را یاد بگیرید و بدانید که چه کاری انجام می دهید تا از ابزارهای کدنویسی هوش مصنوعی حداکثر استفاده را ببرید.

معرفی بهترین ابزارهای هوش مصنوعی برای کدنویسی

اکنون، بیایید در مورد برخی از بهترین گزینه هایی که باید امتحان کنید صحبت کنیم.

هوش مصنوعی Cursor AI

هوش مصنوعی Cursor AI - چیکاو

ویرایشگر کدنویسی Cursor AI به عنوان یک همکار عمل می کند و زمینه پروژه شما را درک می کند و در سراسر گردش کار کدنویسی به شما کمک می کند. ویژگی Copilot++ آن می تواند تکمیل خط میانی را نشان دهد. همچنین می توانید با هوش مصنوعی که کد شما را زیر نظر دارد چت کنید و قبل از ایجاد تغییرات در مورد آن صحبت کنید. شما همچنین می توانید دستورالعمل های سبک را تنظیم کنید، جزئیات را برای متغیرهای ناآشنا بررسی کنید یا حتی کد خود را به صورت خودکار اشکال زدایی کنید.

نسخه اصلی Cursor AI رایگان است. هزینه نسخه Pro 20 دلار در ماه یا 16 دلار در ماه در صورت پرداخت سالانه است.

هوش مصنوعی GitHub Copilot

هوش مصنوعی GitHub Copilot - چیکاو

یکی از مزایای اصلی GitHub Copilot این است که در اکوسیستم GitHub ادغام شده است. در حالی که از زبان های برنامه نویسی مختلف پشتیبانی می کند، کارایی آن با پشتیبانی قوی تر از زبان هایی مانند جاوا اسکریپت متفاوت است. به ویژه برای برنامه های کوچک که زمینه زیادی وجود ندارد یا برای کارهایی که می توانند خودکار شوند می درخشد.

GitHub Copilot به صورت رایگان برای توسعه دهندگان خاصی در دسترس است، مشروط بر اینکه کد خود را برای آموزش مدل با مایکروسافت به اشتراک بگذارند. هزینه اشتراک برای کاربران تیم 4 دلار در ماه است.

هوش مصنوعی کدیم

هوش مصنوعی کدیم - چیکاو

Codeium AI یکی دیگر از گزینه های رایگان عالی برای برنامه نویسان است که از چندین زبان برنامه نویسی پشتیبانی می کند. این کد پیشنهادات دقیق، توضیحات کد و تولید تست خودکار را ارائه می دهد که همه با هدف اصلاح کیفیت و وضوح کد هستند. این برنامه نکات خاصی را برای بهبود کد شما، توضیح کد به زبان ساده و حتی انجام تست های خودکار برای بررسی کد ارائه می دهد. این برای همکاری با دیگران نیز عالی است، زیرا به اشتراک گذاری و بررسی آسان کد کمک می کند.

کدیوم برای کاربران فردی رایگان است. تیم ها می توانند اشتراک پولی را با قیمت 12 دلار در ماه انتخاب کنند.

هوش مصنوعی Amazon CodeWhisperer

هوش مصنوعی Amazon CodeWhisperer - چیکاو

Amazon CodeWhisperer به آنچه شما تایپ می کنید نگاه می کند و نحوه اتمام آن را بر اساس آنچه قبلاً نوشته اید را پیشنهاد می کند. می توانید پیشنهادات آن را بپذیرید، تغییر دهید یا نادیده بگیرید. همچنین کد شما را برای مشکلات امنیتی بررسی می‌کند، مانند اینکه آیا در برابر هکرها آسیب‌پذیر است، و به شما می‌گوید چگونه آنها را برطرف کنید.

با زبان های برنامه نویسی خاصی مانند جاوا و پایتون بهترین کار را می کند. می توانید از آن در برنامه هایی مانند Visual Studio Code و خدمات ابری آمازون استفاده کنید. با این حال، هیچ گزینه ای برای چت با تولید کننده کد وجود ندارد.

Amazon CodeWhisperer برای افراد رایگان و برای مشاغل مقرون به صرفه است. برای دریافت آن، فقط باید آن را به برنامه خود اضافه کنید، آن را به آمازون متصل کنید و وارد شوید. اگر از خدمات آمازون زیاد استفاده می کنید یا به نرم افزار منبع باز اهمیت می دهید، انتخاب خوبی است.

هوش مصنوعی تابنین

هوش مصنوعی تابنین - چیکاو

Tabnine یک ابزار کد نویسی است که به حفظ امنیت کار شما اهمیت می دهد. همچنین می‌توانید مدل‌های سفارشی را ایجاد کنید که بر اساس کدهای خود آموزش دیده‌اند تا به سبک کدنویسی خود پایبند باشند. این تغییرات مفیدی را در کد شما پیشنهاد می کند و بنابراین می تواند به شما در سرعت بخشیدن به کدنویسی کمک کند. کاربران می توانند دستورالعمل های خود را برای تجزیه و تحلیل کد استاتیک تنظیم کنند. آنها همچنین می توانند قطعات کد را با دیگران در داخل IDE خود به اشتراک بگذارند و وارد کنند.

می توانید به مدت 90 روز از Tabnine به صورت رایگان با ویژگی های اولیه استفاده کنید. نسخه Pro ماهانه 12 دلار هزینه دارد.

هوش مصنوعی AskCodi

هوش مصنوعی AskCodi - چیکاو

AskCodi یک ابزار همه کاره است که بیش از 50 زبان برنامه نویسی را پشتیبانی می کند. شما می توانید مستقیماً به ویژگی های AskCodi در IDE های محبوب مانند VS Code و PyCharm دسترسی پیدا کنید. می‌تواند کدهایی را بر اساس درخواست‌های زبان طبیعی تولید کند و شامل پشتیبانی چت بلادرنگ می‌شود. نسخه پریمیوم به شما امکان می دهد بین مدل های مختلف هوش مصنوعی جابجا شوید.

طرح رایگان پایه شامل 50 اعتبار در ماه است. هزینه طرح Premium 9.99 دلار در ماه است و 500 اعتبار در ماه به شما می دهد. برنامه Ultimate 29.99 دلار در ماه هزینه دارد و 3000 اعتبار در ماه اعطا می کند.

هوش مصنوعی MutableAI

MutableAI مجموعه ای از ابزارهای مفید را ارائه می دهد تا کدنویسی را روان تر و سریع تر کند. ویژگی تکمیل خودکار هوش مصنوعی آن هنگام تایپ کدهای مفیدی را پیشنهاد می‌کند تا کار شما را ساده‌تر کند.

MutableAI نه تنها به شما در نوشتن کد کمک می کند، بلکه دارای ویژگی کد کیفیت تولید است که به شما کمک می کند کد خود را مرتب کنید و باعث بهتر کارکرد آن شود. می‌توانید با آن چت کنید و به آن بگویید که چه تغییراتی را می‌خواهید با ابزار Prompt-driven Development ایجاد کنید. حتی به Test Generation کمک می کند و به طور خودکار تست هایی را ایجاد می کند تا مطمئن شود کد شما همانطور که باید کار می کند. و با چندین زبان و IDE های محبوب کار می کند.

طرح اولیه از 2 دلار در ماه برای هر پروژه شروع می شود، یا می توانید برای برخی از امتیازات اضافی با قیمت 15 دلار در ماه برای هر پروژه به برنامه پریمیوم بروید.

هوش مصنوعی Replit

هوش مصنوعی Replit  - چیکاو

Replit به عنوان یک محیط توسعه یکپارچه پویا (IDE) است که توسط هوش مصنوعی طراحی شده است. این دارای یک رابط کاربر پسند است، می توان به راحتی از طریق مرورگر به آن دسترسی داشت و با بیش از 50 زبان برنامه نویسی کار می کند.

شما به سادگی می توانید ماوس را روی یک شناسه یا تابع نگه دارید و یک پنجره کوچک با نوع و برخی اطلاعات از اسناد ظاهر می شود. ویژگی همکاری بی‌درنگ آن، کار گروهی یکپارچه را تقویت می‌کند و تغییرات آنی قابل مشاهده است. سیستم کنترل نسخه آن به ردیابی و بازیابی بی دردسر کد کمک می کند و بنابراین می تواند دردسرهای زیادی را نجات دهد. کتابخانه غنی آن از اجزای از پیش ساخته شده و قابلیت های اشتراک گذاری ارزش بیشتری می بخشد.

همچنین می توانید از طریق برنامه های موبایل و تبلت برای کدنویسی در دستگاه های تلفن همراه به Replit دسترسی داشته باشید. می توانید با یک نسخه رایگان شروع کنید و برنامه Core 20 دلار در ماه و 10 دلار در ماه هنگام صورتحساب سالانه هزینه دارد.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.