اپل در آستانه معامله با OpenAI برای قرار دادن ChatGPT در آیفون است

به گفته افراد آشنا، شرکت اپل توافقنامه ای با OpenAI برای استفاده از فناوری استارت آپ در آیفون بسته است، بخشی از تلاش گسترده تر برای ارائه ویژگی های هوش مصنوعی به دستگاه های خود.

این افراد که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که دو طرف در حال نهایی کردن شرایط توافق برای استفاده از ویژگی‌های ChatGPT در iOS 18 اپل، سیستم عامل بعدی آیفون هستند. اپل همچنین مذاکراتی را با شرکت آلفابت گوگل در مورد صدور مجوز چت ربات Gemini آن شرکت انجام داده است. این گفتگوها به توافق منتهی نشده است، اما ادامه دارد.

یک توافق OpenAI به اپل این امکان را می دهد که یک چت بات محبوب را به عنوان بخشی از مجموعه ای از ویژگی های هوش مصنوعی جدید که در ماه آینده اعلام می کند، ارائه دهد. بلومبرگ در ماه آوریل گزارش داد که بحث ها با OpenAI تشدید شده است. با این حال، هیچ تضمینی وجود ندارد که توافق به زودی اعلام شود.

اپل قصد دارد در ماه ژوئن، زمانی که کنفرانس سالانه توسعه دهندگان جهانی خود را برگزار می کند، در دنیای هوش مصنوعی سر و صدا ایجاد کند. بلومبرگ گزارش داده است که به عنوان بخشی از این فشار، این شرکت برخی از ویژگی های هوش مصنوعی آینده خود را از طریق مراکز داده مجهز به پردازنده های داخلی خود اجرا خواهد کرد.

سال گذشته، تیم کوک، مدیر اجرایی اپل گفت که او شخصاً از ChatGPT OpenAI استفاده می کند، اما اضافه کرد که “تعدادی از مسائل وجود دارد که باید مرتب شوند.” او قول داد که ویژگی‌های جدید هوش مصنوعی به محصولات اپل بر اساس «بسیار متفکرانه» ارائه خواهد شد.

در کنفرانس تلفنی درآمد اپل در هفته گذشته، او استدلال کرد که اپل در هوش مصنوعی برتری خواهد داشت.

کوک در جریان این تماس گفت: «ما به قدرت تحول و نوید هوش مصنوعی اعتقاد داریم و معتقدیم مزایایی داریم که ما را در این دوره جدید متمایز می‌کند، از جمله ترکیب منحصربه‌فرد اپل از یکپارچگی یکپارچه سخت‌افزار، نرم‌افزار و خدمات».

منبع gadgets360
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.