مشکلاتی در اولین ایمپلنت تراشه مغزی Neuralink ایلان ماسک گزارش شده است

ایلان ماسک مدتی است که روی Neuralink کار می کند. برای کسانی که آشنا نیستند، Neuralink اساساً نوعی ایمپلنت فناوری است که ماسک روی آن کار کرده است.

Neuralink در حال تلاش برای ایجاد یک رابط مغز و کامپیوتر (BCI) است که اساساً با استفاده از فناوری خارجی فقط از طریق افکار خود به بیماران مبتلا به فلج کمک می کند.

این پروژه تا حدی موفقیت داشت و حتی برای اجرای آزمایشی در داخل یک فرد کاشته شد. همه چیز به آرامی و به خوبی پیش می رفت تا اینکه شرکت فاش کرد که بخشی از ایمپلنت مغزی دچار مشکل شده است.

اولین تراشه در مغز یک بیمار 29 ساله به نام Noland Arbaugh کاشته شد. این شروع مطالعه بود. مطالعه به آرامی پیش می رفت، ویدئوهایی پخش شد که در آن بیمار می توانست بدون حرکت وظایف خود را انجام دهد. در ماه آوریل، Neuralink وبلاگی را منتشر کرد که نشان داد همه چیز مثبت به نظر می رسد.

چه چیزی اشتباه پیش رفت؟

همه چیز خوب کار می کرد تا اینکه لینک یک شکست را دید. “پیوند” از شبکه پیچیده ای از 1024 الکترود تشکیل شده است که در 64 “رشته” بسیار ظریف توزیع شده اند. هر یک از این رشته ها از موی انسان ظریف تر است.

یک پست وبلاگ اخیر توسط این شرکت نشان می دهد که چندین رشته در مغز آرباگ پسرفت را تجربه کرده اند. این باعث کاهش اثربخشی الکترودها شد که برای اندازه‌گیری دقیق سیگنال مهم بود. این هر دو را تحت تأثیر قرار می دهد – سرعت عملیاتی و دقت تراشه.

Neuralink چگونه با این مشکل برخورد می کند؟

این شرکت جزئیات دقیق این مشکل را فاش نکرده است، اما فاش کرده است که شرکت در حال حاضر در حال کار بر روی تغییراتی در الگوریتم ضبط، بهبود رابط و اصلاحات در ترجمه سیگنال‌های عصبی به حرکات مکان‌نما است. این شرکت همچنین اطمینان داد که حال بیمار خوب و خوب است و او همچنان از BCI Neuralink برای دوره های طولانی استفاده می کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.