بهترین کارخانه تولید تیرآهن

تیرآهن به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین و مهم‌ترین مقاطع فولادی در کارخانه‌های مختلفی تولید می‌شود که هرکدام استانداردها و قوانین خاص خود را دارند. باتوجه به اینکه پارامترهای میزان عرضه و تقاضا، نوسانات قیمت دلار، وزن تیرآهن و … در قیمت‌گذاری تیرآهن انواع کارخانه‌ها تاثیر دارند برای خرید به‌صرفه و مناسب نیاز به بررسی روزانه نوسانات قیمت دارید. شما می‌توانید قیمت تیرآهن در آهن رسان را قبل از خرید بررسی کنید. در ادامه می‌خواهیم به مقایسه کیفیت تیرآهن های موجود در بازار، بهترین کاخانه تولید کننده و شناخت کارخانه‌ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

معرفی بهترین کارخانه تولید تیرآهن

باتوجه به این که کشور ما از نظر ذخایر آهن در سطح بالایی قرار گرفته، تعداد کارخانه‌های تولیدی تیرآهن در ایران زیاد هستند. بااین‌‌حال برخی از کارخانه‌ها، محصولات خود را با بالاترین کیفیت تولید می‌کنند. شناخت هرکدام از کارخانه‌های تولیدی تیرآهن می‌تواند به شما برای خرید بهترین محصول کمک کند. به‌عنوان مثال تیرآهن‌های کارخانه ذوب آهن اصفهان از نظر سایز و استاندارد تنوع بالایی دارند و برای بسیاری از پروژه‌های صنعتی و ساختمانی قابل استفاده هستند اما نسبت به سایر برندهای موجود در بازار از قیمت بالاتری دارند. بنابراین اگر محدودیت مالی نداشته باشید و از طرفی کیفیت پروژه نهایی برای شما اهمیت بالایی دارد؛ می‌توانید این نوع تیرآهن را خریداری کنید.

در زمان خرید تیرآهن، دقت به برند و کارخانه سازنده این محصول اهمیت بالایی دارد و حتما به این موضوع توجه داشته باشید. برخی از بهترین کارخانه های تولید تیرآهن شامل موارد زیر هستند:

  1. کارخانه ذوب آهن اصفهان
  2. کارخانه جهان فولاد غرب (کرمانشاه)
  3. کارخانه فولاد ناب تبریز
  4. کارخانه پروفیل صنعت ماهان
  5. کارخانه ظفربناب
  6. کارخانه کوثر اهواز
  7. کارخانه فولاد البرز ایرانیان

کارخانه ذوب آهن اصفهان؛ برترین تولیدکننده تیرآهن در ایران

کارخانه ذوب آهن اصفهان را می‌توان به عنوان بهترین و معروف‌ترین تولیدکننده این محصول در نظر گرفت. محصولات تولید شده در این کارخانه مطابق با جدول اشتال تولید شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند؛ بنابراین اگر در پروژه موردنظر، کیفیت برای شما حرف اول را می‌زند، می‌توانید تیرآهن ذوب آهن را خریداری کنید. این کارخانه در قسمت جنوب غربی اصفهان واقع شده و بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور را تامین می‌کند. تیرآهن‌های تولید شده در این مجتمع فولادی، در سایزهای 12،14،16،18،20،22،24،27،30 بوده و در سه مدل زیر تولید می‌شود:

  • بال‌نیم‌پهن موازی (IPE)
  • هاش بال پهن (IPB)
  • بال‌باریک شیب‌دار (IPN)

محصولات این کارخانه از نظر سایز و استاندارد تنوع بالایی دارند و معمولا در سایزهای 12 تا 32 میلی‌متر تولید می‌شوند. تیرآهن هاش ذوب آهن در سایز 160 میلی‌متری تولید شده که اصطلاحا به آن تیرآهن 16 گفته می‌شود. محصولات مجتمع فولاد ذوب آهن اصفهان علاوه بر تامین بخش زیادی از نیازهای داخلی ایران، به بسیاری از کشورهای دیگر مانند کشورهایی آسیایی، اروپایی و حتی آفریقا هم صادر می‌شود.

از نظر ساختاری و استاندارد تولید، محصولات این کارخانه تنوع بالایی دارند. از بارزترین تیرآهن‌های تولید شده در این مجتمع فولادی می‌توان به نوع IPN با استاندارد تولید DIN 1025-1، تیراهن های نوع بال پهن موازی با رعایت استاندارد ISIRI 14484 و تیراهن های بال نیم پهن موازی بر اساس استاندارد DIN 1025-5 اشاره کرد.

‌کارخانه جهان فولاد غرب (کرمانشاه)

اگر در بازار فولاد فعالیت داشته باشید، تیرآهن کارخانه جهان فولاد غرب را به خوبی می‌شناسید. این کارخانه در 35 کیلومتری جاده هرسین کرمانشاه قرار دارد و محصولات آن از کیفیت قابل‌توجهی برخوردار هستند. تیرآهن های تولیدی توسط این شرکت در دو نوع نیم‌پهن IPE و عریض IPB هستند و بیشتر برای پروژه‌های ساختمانی و صنعتی استفاده می‌شوند.

تیرآهن‌های عریض این کارخانه هم در سایزهایی بین 100 تا 1000 میلی متر ساخته می‌شوند و برای ساخت سدها و پل‌ها کاربرد دارند. مجتمع فولادی جهان فولاد غرب برای تولید تیرآهن از فولادst37استفاده می‌کند و همین موضوع باعث شده که محصولات این کارخانه کیفیت بالایی داشته باشند.

قیمت تیرآهن در آهن رسان

کارخانه فولاد ناب تبریز

کارخانه فولاد ناب تبریز هم سابقه بالایی در تولید محصولات فولادی اعم از تیرآهن دارد. این کارخانه رد سال 1382 در شهر تبریز افتتاح شد و معمولا تیرآهن‌های سبک و تیرآهن‌های سنگین اروپایی تولید می‌کند. این مجتمع فولادی علاوه بر تیرآهن، در زمینه تولید نبشی و ناودانی هم فعالیت دارد. از جمله استانداردهای این کارخانه برای تولید تیرآهن، می‌توان به استانداردهای ISIRI 16348، ISIRI 1791، DIN EN 10056-1 :1998 و GOST 8510:1986 اشاره کرد.

کارخانه پروفیل صنعت ماهان

این کارخانه در جاده خاوران تهران در سال 1389 تاسیس شد. اگر در حوزه خرید و فروش مقاطع فولادی از جمله تیرآهن فعالیت داشته باشید، تیرآهن ماهان را به خوبی می‌شناسید. محصولات این کارخانه کیفیت خوبی دارند و در سایزهای 14،16 و 18 تولید می‌شوند. از نظر درجه‌بندی محصولات این کارخانه را می‌توان به دو دسته درجه یک و درجه دو تقسیم کرد.

کارخانه ظفربناب

یکی از بهترین کارخانه تولید تیرآهن، مجتمع فولادی ظفر بناب است که در شمال غربی کشور واقع شده و بخش زیادی از نیازهای این قسمت از کشور را تامین می‌کند. این علاوه بر تامین بخش زیادی از نیازهای داخلی کشور، حتی محصولات خود را به بسیاری از کشورهای دیگر هم صادر می‌کند.

تیرآهن ظفر بناب در دو نوع IPE و INP و در سایزهای 27-12 تولید شده و وزن تیرآهن 14 ظفربناب، در هر شاخه 12 متری 155 کیلوگرم است و از این محصول می‌توان برای پل‌ های لانه زنبوری، سازه‌های سنگین و پوشش سقف‌ها استفاده کرد.

مجتمع فولادی ظفربناب یکی از مجهزترین و پیشرفته‌ترین کارخانه‌های تولید تیرآهن است.

کارخانه کوثر اهواز

کارخانه کوثر اهواز در سال 1351 فعالیت خود را در شهر اهواز با تولید تیرآهن شروع کرد. انواع تیرآهن‌های تولید شده در این کارخانه شامل موارد زیر هستند:

  • بال‌نیم‌پهن موازی
  • بال‌نیم‌پهن موازی نیمه‌سبک
  • بال‌موازی (IPE) با اندازه‌ی بال 120 و 140 میلی‌متری و جان 12 متری
  • بال‌باریک شیب‌دار (IPN) با اندازه‌ی بال 120 تا 200 میلی‌متری و جان 6، 9 و 12 متری

قیمت تیرآهن امروز

کارخانه فولاد البرز ایرانیان

این کارخانه در سال 1393 در مازندران افتتاح شد و محصولات آن کیفیت قابل توجهی دارند. دو خط تولید تیرآهن IPE و IPN به صورت جداگانه در این مجتمع فولادی در نظر گرفته شده است. محصولات کارخانه فولاد البرز ایرانیان شامل تیرآهن‌های IPE, IPN ld در سایز های 14، 16 و 20 است و قیمت این نوع تیرآهن به صورت شاخه‌ای یا کیلوگرم اعلام می‌شود.

سخن پایانی

در این مطلب در مورد بهترین کارخانه تولید تیرآهن اطلاعاتی را در اختیار شما گذاشتیم. باتوجه به اهمیت استفاده از تیرآهن به‌عنوان یکی از اصلی‌ترین مقاطع فولادی در ساختمان‌سازی و حتی پروژه‌های صنعتی، اطلاع از برند و کارخانه تولیدی این محصول اهمیت زیادی دارد. کشور ما از ذخایر آهن بالایی برخوردار است و به همین دلیل تعداد کارخانه‌های تولیدی تیرآهن در ایران زیاد هستند؛ اما بهترین کارخانه تولیدتیرآهن، تیرآهن IPE ذوب آهن است که بیشترین کاربرد را در ساختمان‌سازی دارد و به همین دلیل نسبت به سایر برندها، از قیمت بالاتری هم برخوردار است. تیرآهن‌های تولید شده در این کارخانه از کیفیت مرغوبی برخوردار و به همین دلیل در بین طرفداران بازار فولاد، شناخته شده هستند.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.