از کوهستان تا دشت: سفری هیجان‌انگیز در تبریز

سفر هیجان‌انگیز به تبریز، سفری از کوهستان تا دشت‌های زیبا و کم‌نظیر است که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. این شهر زیبا به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری متنوع و فرهنگ و تمدن غنی، نظر گردشگران و توریستان بسیاری را در اقصی نقاط جهان به خود جلب کرده است. رزرو بلیط هواپیما تبریز، این سفر بی‌نظیر را برای شما ماندگار و خاطره‌انگیز می‌کند؛ اکنون سفری راحت، آسان و سریع بر فراز تبریز زیبا را تجربه خواهید کرد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

جاذبه‌های دیدنی تبریز

تبریز با قدمت 4500 ساله، برای مدتی طولانی، پایتخت کشور ایران بوده است؛ این شهر زیبا با گویش آذری و لهجه تبریزی، اصالتی بی‌بدیل را به تصویر می‌کشد. جاذبه‌های دیدنی تبریز، بناهای تاریخی، بازارهای سرپوشیده قدیمی، روستاهای زیبای اطراف آن و … از دلایلی هستند که گردشگران را وادار به رزرو بلیط هواپیما تبریز می‌کند. اکنون که قصد سفر به تبریز را دارید بد نیست با جاذبه‌ها و آثار تاریخی این شهر قدیمی آشنا شوید.

روستا کندوان

روستا زیبا و سنگی کندوان یا کندجان، در 60 کیلومتری جنوب غربی تبریز و در دامنه رشته‌کوه سهند قرار دارد. این روستا که شهرت جهانی دارد تنها 200 خانواده را در خود جای داده است. خانه‌های این روستا به کندوی زنبور عسل شباهت دارند؛ شما باید از شهر اسکو گذر کنید و راهی کندوان شوید. از اسکو تا روستای کندوان، تنها 20 کیلومتر راه دارید تا مسیر جاده‌ای را طی کنید و به روستای زیبا کندوان برسید.

قلعه پشتاب

قلعه پشتاب یا پشتو، در اطراف شهر تبریز در نزدیکی روستای پشتاب قرار گرفته است. این قلعه حدود 220 پله دارد؛ پس‌از طی‌کردن این پله‌ها، می‌توانید از دیدن مناظر زیبا و طبیعت بکر اطراف آن در جاده هوراند لذت ببرید. برای رسیدن به قلعه پشتاب باید از اهر بروید، پس‌از 22 کیلومتر از راه کلیبر به سمت روستا هوراند حرکت کنید؛ قبل‌از رسیدن به هوراند، تابلو مسیر قلعه را می‌بینید.

 قلعه ضحاک

قلعه ضحاک در 20 کیلومتری جنوب هشترود، از قسمت‌های مختلفی تشکیل شده است؛ آب‌انبار، سالن، حمام، آسیاب و … در این قلعه، گردشگران و توریستان را شگفت‌زده می‌کند. اتاق‌های قلعه ضحاک سقف ندارند و مانند حفره‌هایی در دل زمین، دیده می‌شوند. برای رسیدن به این قلعه باید از مسیر پر پیچ‌وخم کوهستانی عبور کنید؛ فاصله زمانی این قلعه تا تبریز 1 ساعت و 23 دقیقه خواهد بود.

کلیسا موجومبار

کلیسا تاریخی موجومبار که به کلیسا سنت هریپ سیمه شبستر نیز شناخته می‌شود، هنر معماری سده 19 میلادی به‌شمار می‌رود. این کلیسا که در ۳۰ کیلومتری تبریز در روستای موجومبار و در دل یک دره سرسبز جای دارد؛ از این‌رو سالانه پذیرای گردشگران بسیاری از سراسر نقاط ایران است.

قلعه بابک

قلعه بابک بر بلندای یک کوه قرار دارد؛ ارتفاع این قلعه 2700 متر از سطح دریاست. ساخت قلعه بابک را به دوران ساسانیان و اشکانیان نسبت داده‌اند؛ در چهار اطراف این قلعه، ستون‌های استوانه‌ای شکلی وجود دارد که برای دیده‌بانی مورد استفاده قرار گرفته شده است. علاوه‌بر ساختمان قلعه بابک، جاذبه‌های و دره‌های زیبا اطراف آن، از زیبایی‌های گردشگری تبریز محسوب می‌شوند. برای رسیدن به این قلعه تاریخی باید 100 پله سنگی را طی کنید؛ بهتر است زمان مناسبی را برای رفتن به قلعه در نظر بگیرید تا از گرمای هوای ظهر در امان باشید.

آبشار گل‌آخور

با سفر به تبریز، آبشارهای زیبا بسیاری را مشاهده می‌کنید؛ آبشار گل‌آخور یکی از آن‌هاست. این آبشار شگفت‌انگیز در جاده مرند و در نزدیکی شهرستان ورزقان قرار دارد. ارتفاع آبشار گل‌آخور 12 متر و سرچشمه آن نیز، به روستا گل‌آخور برمی‌گردد. از این آبشار به‌دلیل وجود سنگ‌های سفید بستر آن، آبشار سفید نیز یاد می‌کنند. این آبشار در مسیر ورزقان- خاروانا و در سه‌راهی ممدآقا قرار دارد. برای رسیدن به آن باید از سه‌راهی ممدآقا بگذرید؛ سپس در جاده فرعی پس‌از طی‌کردن 5 کیلومتر به روستا ارزیل می‌رسید. اکنون تا آبشار گل‌آخور تنها یک کیلومتر راه دارید.

 کوه‌های آلاداغ‌لار

زیبایی بی‌نظیر و رنگ‌های گرم و زنده کوه‌های آلاداغ‌لار، گردشگران را به وجد می‌آورد؛ طیف‌های رنگی شگفت‌انگیز این کوه‌ها مانند سفید، نارنجی، قرمز و زرد مثال‌زدنی هستند. زیبایی رنگ‌های این کوه‌ها، به‌دلیل وجود مواد معدنی، همان گونه است که تصور می‌کنید. کوه‌های آلاداغ‌لار که در 25 کیلومتری شمال شرقی تبریز قرار گرفته‌اند، حدود 15 میلیون سال عمر دارند.

بازار تبریز

بازار تبریز، یکی از بازارهای سرپوشیده و بزرگ جهان است که دالان‌های متعدد، تیمچه‌ها و بازارچه‌های کوچک و بزرگی را در خود جای می‌دهد. این بازار سرپوشیده که مربوط به دوران قاجار و حکومت زندیه است، جزء آثار ملی ایران و در فهرست میراث یونسکو ثبت شد.

مسجد کبود تبریز

ساخت مسجد جهانشاه یا مسجد کبود مربوط به حکومت قراقویونلوها و در قرن نهم هجری بنا شده است. مسجد زیبا کبود، دچار آسیب‌دیدگی شده است و با وجود تخریب گنبد آن، همچنان یکی از جاذبه‌های گردشگری تبریز محسوب می‌شود. اگر تصمیم دارید از این اثر تاریخی دیدن کنید، به میدان امام خمینی تبریز سری بزنید.

مسجد جامع تبریز

مسجد جامع تبریز، یکی از عمارت‌های قدیمی تبریز در زمان سلجوقی است. شبستان زیبا، طاق و گنبدها، کتیبه‌ها و گچ‌بری‌هایی به خط کوفی را می‌توانید در این اثر تاریخی ببینید. اگر چه این اثر از قرن پنجم و ششم هجری تا کنون پایدار مانده؛ اما به‌دلیل زلزله‌های متعدد، قسمت‌هایی از آن تخریب شده است.

برج ساعت تبریز

برج ساعت تبریز که یکی از مکان‌های دیدنی و جاذبه‌های تاریخی این شهر است، در ساختمان شهرداری قرار دارد. این بنا در سال 1314 در زمان حاج ارفع‌الملک و با کمک مهندسان آلمانی بنا شده است. برج ساعت از نما بالا شبیه به عقاب دیده می‌شود؛ در هر ساعت به تعداد آن ساعت زنگ می‌زند و هر 15 دقیقه 3 بار زنگ آن به‌صدا در می‌آید.

گشتی در تبریز با فلای تودی

سفر به تبریز و بازدید از زیبایی‌های آن را از فلای تودی بخواهید؛ کافیست بلیط هواپیما تبریز را رزرو و برای سفر آماده شوید. فلای تودی شما را تا مقصد همراهی می‌کند و پشتیبانی مطمئن برای شما خواهد بود. شما در وب‌سایت فلای تودی می‌توانید ضمن خریدی سریع و آسان، سفری ایمن را نیز تجربه کنید. فلای تودی با ارائه خدمات ویژه خود، دغدغه‌ها و نیازهای مسافرین خود را برطرف ساخته و در صدد ایجاد تجربه‌ای هیجان‌انگیز برای آن‌ها خواهد بود. اکنون در صورت هرگونه مشکل، نیاز یا مشاوره با ما تماس بگیرید و بلیط سفرتان را از ما بخواهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.