آیفون‌های اپل تراشه‌های ۲ نانومتری را قبل از گوشی‌های گلکسی دریافت می‌کنند

در سال 2022، TSMC اعلام کرد که فرآیند ساخت 2 نانومتری آن، با نام N2، برای تولید انبوه تا سال 2025 آماده خواهد شد. اندکی پس از آن، گزارش شد که چیپست موجود در گوشی های سری آیفون 17 پرو اپل اولین چیپست خواهد بود که از فرآیند ساخت 2 نانومتری TSMC استفاده می کند. با این حال، پس از آن، ما هیچ به روز رسانی در این مورد دریافت نکردیم. خوب، امروز در حال تغییر است.

بر اساس گزارش جدید دیجی‌تایمز، TSMC در مسیر آماده‌سازی فرآیند ساخت 2 نانومتری برای تولید انبوه تا سال 2025 است. این نشریه همچنین ادعا می‌کند که این شرکت قصد دارد تا پایان سال جاری تولید تراشه‌های مبتنی بر فناوری N2 را در مقیاس کوچک آغاز کند.

این بدان معناست که اپل می‌تواند چیپ‌ست‌هایی را برای دستگاه‌های سری آیفون 17 پرو که بر اساس فرآیند 2 نانومتری TSMC ساخته شده‌اند، دریافت کند و آنها را به اولین دستگاه‌هایی تبدیل کند که از فناوری N2 این شرکت استفاده می‌کنند.

همچنین انتظار می‌رود که Samsung Foundry فرآیند ساخت 2 نانومتری خود را که SF2 نامیده می‌شود تا سال 2025 آماده کند.

طبق گزارش‌ها، کوالکام از این فرآیند ساخت برای Snapdragon 8 Gen 5 استفاده خواهد کرد. چیپست پرچمدار آن سال Exynos نیز ممکن است از این فرآیند ساخت استفاده کند. با این حال، از آنجایی که آیفون 17 پرو قبل از سری گلکسی اس 26 عرضه می شود، اپل در رقابت 2 نانومتری سامسونگ را شکست خواهد داد، حداقل در مورد عرضه گوشی هایی با تراشه های 2 نانومتری.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.