با گوگل پیکسل Fold 2 خداحافظی و به پیکسل 9 پرو فولد سلام کنید

کمپانی گوگل در ماه می سال گذشته میلادی با معرفی پیکسل Fold، برای اولین بار وارد عرصه گوشی‌های تاشو شد. انتظار می‌رفت نسل دوم این گوشی با نام پیکسل Fold 2 و طراحی جدید و سخت‌افزار ارتقاءیافته عرضه شود. اما گزارش جدیدی حاکی از آن است که گوگل ممکن است نام‌گذاری گوشی‌های تاشوی خود را تغییر دهد.

بر اساس این گزارش، غول فناوری دنیا گوشی تاشوی بعدی خود را با نام “پیکسل 9 پرو فولد” معرفی خواهد کرد. این تغییر نام، نشان‌دهنده‌ی تحولی اساسی نسبت به پیکسل Fold اولیه است. همچنین گفته می‌شود سری آینده پیکسل 9 شامل چهار مدل خواهد بود.

گزارشی از وبسایت Android Authority که به نقل از منبعی داخلی در گوگل منتشر شده، حاکی از آن است که این شرکت نام متفاوتی را برای پیکسل Fold 2 انتخاب خواهد کرد. به نظر می‌رسد گوشی تاشوی بعدی پیکسل بجای پیکسل Fold 2، با نام “پیکسل 9 پرو فولد” شناخته شود. این تغییر استراتژی نام‌گذاری، نشان‌دهنده‌ی ادغام گوشی تاشوی بعدی در سری پیکسل 9 است و دیگر شاهد عرضه‌ی آن به عنوان یک محصول مجزا نخواهیم بود.

این نشریه همچنین ادعا می‌کند که سری پیکسل 9 امسال شامل چهار مدل خواهد بود – پیکسل 9، پیکسل 9 پرو، پیکسل 9 پرو ایکس‌ال و پیکسل 9 پرو فولد. گفته می‌شود نام داخلی مدل آخر “Comet” است. همچنین گفته می‌شود تمام این مدل‌ها از تراشه احتمالی Tensor G4 استفاده خواهند کرد. اگر گوگل با نام پیکسل 9 پرو فولد پیش برود و نسل دوم گوشی تاشوی خود را در سری پیکسل 9 ادغام کند، می‌توان انتظار داشت که این گوشی به جای معرفی در رویداد Google I/O در ماه می، در کنار سایر اعضای سری پیکسل 9 در ماه اکتبر عرضه شود.

گوگل هنوز نام‌های پیکسل Fold 2 و پیکسل 9 پرو فولد را تایید نکرده است. بدیهی است که قبل از عرضه‌ی نهایی این گوشی‌ها، ممکن است تغییراتی صورت گیرد، بنابراین بهتر است تمامی این جزئیات را با کمی تردید در نظر گرفت.

اولین گوشی تاشوی گوگل یعنی پیکسل Fold در ماه می سال گذشته در رویداد Google I/O 2023 معرفی شد. قیمت مدل پایه این گوشی با 256 گیگابایت حافظه، 1799 دلار (حدود 147500 روپیه‌ی هند) بود. پیکسل Fold از تراشه Tensor G2 گوگل به همراه چیپ امنیتی Titan M2 و 12 گیگابایت رم LPDDR5 بهره می‌برد.

 این گوشی دارای یک سیستم دوربین سه‌گانه در پشت است که شامل یک لنز اصلی واید 48 مگاپیکسلی، یک لنز اولتراواید 10.8 مگاپیکسلی و یک لنز تله‌فوتو دو فوکوس فاز 10.8 مگاپیکسلی می‌شود. برای ثبت تصاویر سلفی نیز یک حسگر 9.5 مگاپیکسلی در صفحه‌ی نمایش بیرونی و یک حسگر 8 مگاپیکسلی در صفحه‌ی نمایش داخلی تعبیه شده است. پیکسل Fold از یک باتری 4821 میلی‌ آمپر ساعتی با پشتیبانی از شارژ سیمی 30 وات و شارژ بی‌سیم بهره می‌برد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.