سیاست جدید اپل تعمیر را در خانه آسان‌تر می‌کند!

آیا می دانستید که اپل یک برنامه خود تعمیری اجرا می کند که به شما امکان می دهد آیفون خود را در خانه تعمیر کنید؟ برنامه ای برای این کار دارد اما قوانین بسیار سختگیرانه ای در این زمینه دارد که انتقادات زیادی را از سوی غول فناوری به دنبال داشت. اکنون، غول اپل  در اقدامی خوشایند، قوانین را کاهش داده و با تعمیرات در خانه انعطاف پذیرتر شده است.

سیاست جدید تعمیر آیفون چه چیزی را پیشنهاد می کند؟

ممکن است بدانید که اپل در مورد استفاده از قطعات اصلی سختگیر است. حتی اگر شخصی از قطعات دیگر استفاده کند، آنها را به عنوان “ناشناخته” نشان می دهد و اغلب مشکل ایجاد می کند. اغلب باعث مشکلات عملکردی می شود و سنسورهای Face ID و Touch ID بعد از آن کار نمی کنند. حتی قطعات کارکرده هم پذیرفته نشد. به اجبار قانون حق تعمیر، اپل مجبور شد راه خود را تغییر دهد.

طبق این سیاست جدید، اپل به کاربران اجازه می‌دهد از قطعات مستعمل که از کانال‌های دیگر نیز تهیه شده‌اند، استفاده کنند، اما فقط برای مدل‌های منتخب آیفون. طبق گفته اپل، “قطعات اصلی استفاده شده اپل اکنون از عملکرد و امنیت کامل ارائه شده توسط کالیبراسیون اصلی کارخانه، درست مانند قطعات جدید اصلی اپل بهره می برند.”

طبق گزارش‌ها، این سیاست در ابتدا برای مدل‌های آیفون 15 یا جدیدتر اجرا شد. کاربران از این پس می‌توانند از نمایشگرها، باتری‌ها یا دوربین‌های مستعمل برای تعمیر آیفون‌های خود در خانه استفاده کنند، بدون این‌که نیازی به مشکل پیدا کردن محصولات اپل داشته باشند. با عرضه‌های بعدی آیفون، آیفون‌ها از سنسورهای Face ID نیز پشتیبانی خواهند کرد که به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند.

علاوه بر این، اپل تاریخچه جامعی از تعمیراتی که شما انجام داده اید را نیز حفظ خواهد کرد. اپل تمام این اطلاعات را در بخش Parts and Service History در دستگاه‌های iOS ذخیره می‌کند، حتی اگر از قطعات قدیمی استفاده کرده باشید.

منبع digit
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.