کدام بهتر است: هارد اینترنال یا اکسترنال؟

آیا شما هم به دنبال خرید هارد اینترنال یا اکسترنال هستید؟ حتما می دانید که هر کدام از این مدل های هارد یک سری کاربرد های خاص داشته و به نحوی مورد استفاده قرار می گیرند. برای خرید بهترین و با کیفیت ترین مدل های هارد دیسک، افراد همواره باید به متغیر های زیادی توجه داشته باشند. هر کدام از این متغیر ها به نحوی خاص روند استفاده از مدل های مختلف هارد دیسک را تحت تاثیر خود قرار خواهند داد. تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که هارد اینترنال بهتره یا اکسترنال؟ اصلا برای خرید بهترین مدل های هارد ما باید به چه نکاتی توجه داشته باشیم؟

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

هارد اینترنال چیست؟

بیایید بررسی تفاوت های موجود میان هارد اینترنال یا اکسترنال را بررسی چیستی این کالا شروع کنیم. هارد دیسک ابزاری کاربردی به حساب می آید که شما می توانید آن را برای ذخیره و انتقال اطلاعات مورد استفاده قرار دهید. هارد دیسک های موجود در بازار های داخلی ایران، دسته بندی های زیادی دارند. اگر شما هم به دنبال خرید یک هارد در بهترین حالت ممکن هستید، لزوما باید به دسته بندی این کالا توجه کنید.

هارد های اینترنال ابزار های حساسی هستند که در محیط داخلی یک کامپیوتر مورد استفاده قرار می گیرند. هارد های اینترنال دسته بندی هایی همچون HDD، SSD و NVMe را در خود جای داده اند. به خاطر داشته باشید که هارد اینترنال را نمی توان حمل کرد. اگر شما موقعیت مکانی آنها را تغییر دهید یا به آنها کوچک ترین ضربه ای وارد نمایید، عملکردشان مختل می شود.

هارد اینترنال یا اکسترنال؛ بررسی مزایا و معایب محصولات اینترنال

برای پاسخ دقیق به سوال هارد اینترنال بهتر است یا اکسترنال، ما باید مزایا و معایب محصولات اینترنال را بررسی کنیم. هارد های اینترنال به صورت مستقیم به کامپیوتر متصل می شوند و سرعت انتقال اطلاعات بالایی دارند. محصولات اینترنال ارزان قیمت تر بوده و از نظر مالی هم فشاری را به شما وارد نخواهند کرد. معمولا طول عمر آنها زیاد بوده و شما می توانید محصولات اینترنال را در بازه های زمانی طولانی مورد استفاده قرار دهید. در ضمن، ثبات این هارد ها خیلی بیشتر است. از جمله مهم ترین معایب این هارد هم می توان به دشواری تغییر موقعیت مکانی آن اشاره نمود. برای نصب این هارد شما باید دانش فنی در مورد نحوه عملکرد کامپیوتر و نحوه تعویض قطعات داشته باشید. در غیر این صورت نمی توانید به درستی آن را نصب کنید.

خرید بهترین انواع هارد

هارد اکسترنال چیست؟

حتما شما هم از خود می پرسید که هارد اکسترنال چیست؟ زمانی که هارد دیسک قابلیت انتقال داشته باشد، به آن هارد اکسترنال گفته می شود. هارد های اکسترنال محصولات کاربردی به حساب می آیند که به شما اجازه می دهند تا نسبت به تهیه نسخه پشتیبان و انتقال اطلاعات خود به صورت فیزیکی اقدام نمایید. این محصولات بدنه ای سخت داشته و آسیب زدن به آنها کار راحتی نیست. به خاطر داشته باشید که این محصولات از پورت یو اس بی برای انتقال اطلاعات استفاده می نمایند. پس استفاده از آنها همواره نتایج مطلوبی را به همراه دارد.

هارد اینترنال یا اکسترنال؛ بررسی مزایا و معایب محصولات اکسترنال

هارد های اکسترنال هم یک سری مزایا و معایب خاص را به همراه خواهند داشت. به عنوان مثال، این هارد ها قابل حمل بوده و شما نیازی به ثابت کردن موقعیت شان ندارید. این محصولات ابعاد کوچکی داشته و شما می توانید آنها را در کیف، ماشین یا همراه سایر وسایل خود حمل کنید. هارد های اکسترنال برای تهیه نسخه پشتیبان یک گزینه عالی به حساب می آیند. شما می توانید از آنها برای ذخیره فیلم، سریال و مدارک مهم خود استفاده نمایید. البته که این هارد ها بیشتر در معرض آسیب فیزیکی بوده و همین مسئله هم نگهداری از آنها را کمی دشوار کرده است. شاید سرعتی که در برخی از هارد های اینترنال وجود دارد را نتوان در محصولات اکسترنال مشاهده نمود.

هارد اکسترنال بخرم یا اینترنال؟

تا امروز افراد زیادی از ما سوال پرسیده اند که من باید هارد اکسترنال بخرم یا اینترنال؟ پاسخ این سوال در مورد هارد دیسک های موجود در بازار به نیاز های شما بستگی دارد. برخی از افراد به دنبال یک هارد با کیفیت و خوش قیمت هستند تا با استفاده از آن بتوانند نسبت به راه اندازی سیستم عامل اقدام نمایند. در این شرایط، نیازی به پرداخت هزینه اضافی برای تهیه هارد اکسترنال وجود ندارد! اگر شما به دنبال یک هارد با کیفیت و خوش قیمت برای تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود می گردید، لزوما باید به سراغ هارد های اکسترنال بروید. چرا که محصولات اینترنال طول عمر محدودی دارند و ذخیره پشتیبان روی آنها، نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت. اگر شما در این زمینه به مشاوره یا پشتیبانی بیشتر نیاز دارید، می توانید هم اکنون با کارشناسان هامین تماس بگیرید.

هارد اینترنال یا اکسترنال؛ کدام یک برای من بهتر است؟

هارد اینترنال یا اکسترنال

بیایید در مورد هارد اینترنال یا اکسترنال، به یک جمع بندی کلی برسیم. پاسخ دقیقی را نمی توانم برای سوال هارد اینترنال بهتره یا اکسترنال در نظر گرفت! قطعا هر کدام از این مدل های هارد، یک سری مزایا و معایب ویژه را به همراه دارند. اگر شما هم به دنبال خرید یک هارد دیسک در بهترین حالت ممکن هستید، باید به نیاز های خود توجه کنید. اگر قابلیت انتقال فیزیکی هارد برایتان اهمیت زیادی دارد، قطعا مدل های اکسترنال می توانند انتخاب بهتری به حساب بیایند. اگر شما به دنبال یک هارد برای نصب سیستم عامل و نگهداری برنامه ها و بازی های مختلف روی کامپیوتر هستید، پس باید به سراغ محصولات اینترنال بروید.

هنگام خرید هارد باید به چه نکاتی توجه نمود؟

علاقه مندان به خرید هارد اینترنال یا اکسترنال، همواره باید یک سری نکات خاص را مد نظر خود قرار دهند. این نکات می توانند روی پروسه خرید انواع هارد دیسک به صورت مستقیم تاثیر گذار باشند. در ابتدا به خاطر داشته باشید که در حال حاضر فروشگاه های زیادی در زمینه عرضه انواع هارد دیسک فعالیت می کنند. برای خرید این کالا در بهترین حالت ممکن، شما باید به سراغ بهترین فروشگاه های فعال در زمینه عرضه هارد دیسک بروید. خرید هارد از برترین عرضه کنندگان همچون فروشگاه هامین، به شما اجازه می دهد تا هزینه هایتان را کاهش دهید.

آخرین نکته ای که روند خرید هارد اینترنال یا اکسترنال را تحت تاثیر خود قرار می دهد، به نیاز های شما مربوط است. پاسخ دقیقی را نمی توان برای سوال هارد اینترنال بهتر است یا اکسترنال در نظر گرفت. اگر شما به دنبال خرید یک هارد برای ذخیره سازی محلی هستید و نیازی به انتقال آن ندارید؛ محصولات اینترنال گزینه مناسبی به حساب می آیند. این در حالی است که اگر شما به حافظه زیادی برای ذخیره سازی و انتقال اطلاعات نیاز دارید، لزوما باید به سراغ محصولات اکسترنال بروید.

با خرید هارد اینترنال یا اکسترنال از هامین، شما می توانید به چند مزیت مختلف دسترسی پیدا کنید. اولین مزیت به قیمت محصولات این مجموعه اشاره دارد. هارد های این سایت haamin همواره با بهترین سطوح کیفیتی و قیمتی روانه بازار می شوند. جدا از این مسئله خدمات پس از فروش مطلوبی هم دارد. اگر هنگام خرید با سوال، چالش یا مشکلی مواجه شدید، می توانید آن را از طریق تماس با 02171057135 و 09191712557 با کارشناسان این مجموعه مطرح نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.