اندروید 15 ممکن است به شما اجازه ندهد بلوتوث را برای مدت طولانی خاموش نگه دارید

گوگل چند هفته پیش، پیش نمایش توسعه دهندگان اندروید 15 را منتشر کرد و انتظار می رود در سه ماهه سوم سال جاری به وضعیت پایدار برسد. از آنجایی که کارشناسان شروع به کاوش عمیق‌تر در چند نسخه اولیه نسخه بتا اندروید 15 کرده‌اند، هر هفته ویژگی‌های بیشتری کشف می‌شود. اخیراً مشخص شد که اندروید 15 ممکن است به شما اجازه ندهد بلوتوث را برای مدت طولانی خاموش نگه دارید.

ممکن است اندروید 15 یک روز پس از خاموش کردن بلوتوث روشن شود تا کارایی قابلیت Find My Device گوگل افزایش یابد.

بر اساس گزارش جدیدی از Android Authority، ارجاعات زیادی به قابلیتی به نام Bluetooth Auto-On وجود دارد. همانطور که از نام آن پیداست، اندروید 15 بعد از مدتی می تواند به تنهایی بلوتوث را روشن کند. هنگامی که این ویژگی فعال است، و کاربر سعی می‌کند بلوتوث را در دستگاه خود خاموش کند، ممکن است گفتگویی را ببیند که می‌گوید: «ویژگی‌هایی مانند اشتراک‌گذاری سریع، یافتن دستگاه من، و مکان دستگاه از بلوتوث استفاده می‌کنند». این کار برای بهبود اثربخشی شبکه آینده Google Find My Device است.

انتظار می رود Find My Device گوگل هفته آینده راه اندازی شود. این به کاربران امکان می دهد دستگاه های گم شده یا دزدیده شده را ردیابی کنند. این شبکه که از میلیاردها دستگاه اندرویدی تشکیل شده است، بیشتر به بلوتوث متکی است. در این شبکه، دستگاه‌های اندرویدی از طریق بلوتوث، دستگاه‌های سازگار نزدیک را پینگ می‌کنند و یک شبکه مش بزرگ ایجاد می‌کنند و امکان ردیابی دستگاه‌های گمشده را فراهم می‌کنند. این شبیه به نحوه عملکرد Samsung Find در دستگاه های Galaxy است.

داده ها کاملاً رمزگذاری شده است، بنابراین لازم نیست نگران ردیابی موقعیت مکانی دستگاه خود توسط شخص دیگری باشید. فقط شما می توانید دستگاه های ثبت شده در حساب Google خود را ردیابی کنید. علاوه بر این، فقط برنامه های سیستمی می توانند بلوتوث را روشن یا خاموش کنند، بنابراین هیچ برنامه شخص ثالثی نمی تواند آن را کنترل کند.

اگر افراد بلوتوث را در دستگاه‌های اندرویدی خود خاموش کنند، شبکه Find My Device چندان مؤثر نخواهد بود. بنابراین، ممکن است گوگل نحوه روشن و خاموش کردن بلوتوث را در اندروید تغییر دهد. در Android 14 QPR2، گاهی اوقات وقتی بلوتوث را خاموش می‌کنید، دیالوگی که می‌گوید «به‌طور خودکار فردا دوباره روشن شود» ظاهر می‌شود. و گوگل ممکن است به دنبال برداشتن یک گام بیشتر با اندروید 15 باشد، تنها با توقف موقت بلوتوث زمانی که کلید تنظیم سریع آن را خاموش کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.