سامسونگ می تواند دلیل تاخیر عرضه آیپد پرو نسل بعدی باشد

مدت ها شایعه شده بود که اپل از پنل های OLED سامسونگ دیسپلی در نسل بعدی آیپد پرو خود استفاده خواهد کرد. انتظار می‌رفت که این آی‌پدها در این ماه عرضه شوند، اما این اتفاق نیفتاد و مشخص شد که عرضه این آی‌پد پروها به تعویق افتاده است. شایعه شده است که سامسونگ می تواند دلیل تاخیر در عرضه باشد.

ظاهراً صفحه نمایش سامسونگ با مشکلات عملکرد پنل های OLED برای آیپد پروهای آینده مواجه شده است

طبق گزارش جدیدی از Hankooki، سامسونگ دیسپلی اخیراً با بازدهی ضعیف (پنل‌های قابل استفاده از همه پنل‌های تولید شده) برای پنل‌های 11 اینچی OLED جدید خود مواجه شده است و نتوانسته است مقدار سفارش اپل را برآورده کند. این امر اپل را مجبور کرد تا سفارشات برخی از پنل های OLED را از Samsung Display به LG Display منتقل کند. انتظار می رود LG Display در ماه آینده ظرفیت تولید خود را صدها هزار افزایش دهد.

Samsung Display Eco² OLED Plus UPC Plus - چیکاو

با توجه به این تخصیص مجدد، انتظار می‌رود ال‌جی دیسپلی 60 درصد از کل سفارش‌های OLED نسل بعدی آیپد پرو را انجام دهد. پیش از این، اپل سفارشات OLED را بین LG Display و Samsung Display تقسیم کرده بود. ال جی قرار بود پنل های 13 اینچی بسازد، در حالی که سامسونگ وظیفه ساخت پنل های OLED 11 اینچی را بر عهده داشت. اینها پنل‌های OLED جدیدتر با دو لایه ساطع کننده نور هستند که عمر طولانی‌تر و روشنایی بالاتری را ارائه می‌کنند.

اخیرا ال‌جی میلیون‌ها دلار برای راه‌اندازی خط تولید پنل‌های OLED نسل ششم سرمایه‌گذاری کرده و گواهی کنترل کیفیت را از اپل دریافت کرده است. اکنون می‌تواند از صفحه نمایش سامسونگ کمی شل کند. طبق گزارش ها، اپل 8.5 میلیون پنل OLED را برای مدل های آیپد پرو آینده خود سفارش داده است. این کاهش نسبت به رقم 10 میلیونی قبلی است.

از آیپد پروهای OLED چه انتظاری داریم؟

انتظار می‌رود آی‌پد پروهای آینده گران‌تر از نسل فعلی باشند. آن‌ها می‌توانند تراشه‌های M3 اپل را داشته باشند که در مقایسه با آی‌پد پروهای نسل فعلی، عملکرد بسیار خوبی را به ارمغان می‌آورند. اکنون انتظار می رود آیپد پروهای آینده در ماه می 2024 عرضه شوند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.