اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 با هوش مصنوعی برای گوشی‌های قاتل پرچمدار عرضه می‌شود

کوالکام از پردازنده جدیدی با نام Snapdragon 7+ Gen 3 برای گوشی های میان رده بالاتر و دستگاه های کشنده پرچمدار رونمایی کرده است. این اولین پردازنده موبایل سری Snapdragon 7 است که دارای پردازش هوش مصنوعی روی دستگاه، اتصال Wi-Fi 7 و هسته CPU Cortex-X4 است.

وان پلاس، ریلمی و شارپ جزو اولین برندهای گوشی‌های هوشمند خواهند بود که دستگاه‌هایی را با اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 عرضه می‌کنند.

Snapdragon 7+ Gen 3 یک پردازنده میان رده بالاتر برای گوشی های هوشمند است

Snapdragon 7+ Gen 3 (SM7675) بر روی گره فرآیند 4 نانومتری (N4P) TSMC ساخته شده است. این پردازنده مقرون به صرفه ترین پردازنده کوالکام است که دارای هسته CPU Cortex-X4 است.

Snapdragon 7+ Gen 3 یک پردازنده میان رده بالاتر برای گوشی های هوشمند است - چیکاو

CPU

دارای یک هسته CPU Cortex-X4 با فرکانس 2.8 گیگاهرتز، چهار هسته CPU Cortex-A720 با سرعت کلاک 2.6 گیگاهرتز و سه هسته CPU Cortex-A520 با سرعت کلاک 1.9 گیگاهرتز. با نگاهی به هسته‌های CPU و سرعت کلاک آن‌ها، واضح است که اسنپدراگون 7+ Gen 3 یک نسخه کوتاه‌شده از اسنپدراگون 8s Gen 3 است که هفته گذشته عرضه شد.

پردازنده گرافیکی

پردازنده گرافیکی موجود در اسنپدراگون 7+ Gen 3 Adreno 732 است. این پردازنده می تواند صفحه نمایش 4K 60 هرتزی یا QHD+ 120 هرتز را درایو کند. از Dolby Vision، HDR، HDR10+ و HLG پشتیبانی می کند. این دستگاه از نرخ نوسازی متغیر از 1 هرتز تا 240 هرتز در وضوح فول اچ دی پلاس پشتیبانی می کند و می تواند رزولوشن تا 8K با نرخ نوسازی 30 هرتز را پشتیبانی کند. بازی‌های HDR و Adreno Frame Motion Engine 2.0 پشتیبانی می‌شوند، اما Snapdragon 7+ Gen 3 از ردیابی پرتو پشتیبانی نمی‌کند.

هوش مصنوعی، رم، حافظه

کوالکام قول ارتقای عملکرد 15% در CPU، 45% در GPU و 5% در بهره وری انرژی را داده است. این تراشه تا 24 گیگابایت رم LPDDR5x (چهار کانال) و فضای ذخیره سازی UFS 4.0 را پشتیبانی می کند. NPU داخلی Qualcomm Hexagon می‌تواند بسیاری از مدل‌های زبان بزرگ (LLM) و مدل‌های چشم‌انداز بزرگ (LVM) را به صورت بومی اجرا کند.

دوربین ها

Snapdragon 7+ Gen 3 دارای ISP داخلی Qualcomm Spectra Cognitive (سه 18 بیتی) است که از سنسورهای دوربین تا 200 مگاپیکسل پشتیبانی می کند. این دوربین می‌تواند تصاویر را از سه سنسور دوربین 36 مگاپیکسلی، راه‌اندازی دوربین دوگانه 64 مگاپیکسلی + 36 مگاپیکسلی یا یک سنسور دوربین 108 مگاپیکسلی به طور همزمان با تاخیر شاتر صفر پخش کند. این امکان را به گوشی‌ها می‌دهد تا ویدیوهای 4K 60 فریم در ثانیه HDR یا ویدیوهای اسلوموشن 1080p 240 فریم بر ثانیه ضبط کنند. فرمت های HDR پشتیبانی شده عبارتند از Dolby Vision، HDR، HDR10+، HLG و Ultra HDR.

ویژگی‌های دوربین پیشرفته، از جمله HDR محاسباتی، کاهش نویز چند فریم، فوکوس خودکار مبتنی بر هوش مصنوعی و نوردهی خودکار، تشخیص چهره مبتنی بر هوش مصنوعی، تقسیم‌بندی معنایی در زمان واقعی، و وضوح تصویر فوق‌العاده نیز پشتیبانی می‌شوند.

قابلیت اتصال

Snapdragon 7+ Gen 3 از مودم Snapdragon X63 5G استفاده می کند که از شبکه های mmWave و زیر 6 گیگاهرتز 5G (با SA و NSA) پشتیبانی می کند. حداکثر سرعت دانلود تا 4.2 گیگابیت بر ثانیه و حداکثر سرعت آپلود تا 3.5 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کند. همچنین از اتصالات 5G+5G Dual-SIM Dual Active پشتیبانی می کند.

به لطف FastConnect 7800، Snapdragon 7+ Gen 3 اولین تراشه سری Snapdragon 7 است که از Wi-Fi 7 و Bluetooth 5.4 (با LE Audio و Auracast) پشتیبانی می کند. پشتیبانی از ناوبری مبتنی بر ماهواره با فرکانس دوگانه وجود دارد و از Beidou، Galileo، GLONASS، GPS، NavIC و QZSS پشتیبانی می کند. این دستگاه از دقت سطح خط برای اتومبیل ها و دقت در سطح پیاده رو هنگام راه رفتن پشتیبانی می کند.

شارژ سریع و اثر انگشت

این دستگاه از حسگر اثرانگشت Qualcomm 3D Sonic Max و Quick Charge 5 (بر اساس USB PD) برای شارژ سریع تا 100 وات پشتیبانی می کند.

کوالکام انتظار دارد از پردازنده اسنپدراگون 7+ نسل 3 در گوشی هایی با قیمت 400 تا 600 دلار استفاده شود. اگرچه انتظار می‌رود اکثر گوشی‌های مجهز به این چیپست فقط در چین، هند و سایر کشورهای آسیای جنوب شرقی عرضه شوند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.