اسنپدراگون 7 پلاس نسل 3 با هسته Cortex-X4 و هوش مصنوعی روی دستگاه عرضه شد

کوالکام امروز جدیدترین چیپست خود را با نام Snapdragon 7+ Gen 3 معرفی کرد. این پلتفرم تکامل یافته Snapdragon 7 Gen 3 است که هسته اصلی Cortex-X4 خود را برای CPU و قابلیت های هوش مصنوعی روی دستگاه با پرچمداران سری 8 به اشتراک می گذارد.

تراشه جدید 15% بهبود CPU و 45% Adreno GPU را نسبت به نسل قبلی خود و همچنین کاهش 5% در مصرف انرژی نوید می دهد.

این اولین تراشه در سری 7 اسنپدراگون است که قابلیت‌های هوش مصنوعی تولید می‌کند. از طیف وسیعی از LLM (مدل زبان بزرگ) و LVM (مدل دید بزرگ) مانند Baichuan-7B، Llama 2، Gemini Nano و Zhipu ChatGLM پشتیبانی می کند.

ویژگی‌های هوش مصنوعی باید دستیارهای مجازی بهتری را به ارمغان بیاورند و محتوایی را که قبلاً دیده نشده‌اند با کارایی باورنکردنی ایجاد کنند. سرگرمی باید با ترجمه و رونویسی چند زبانه در همه جا قابل دسترسی باشد.

Snapdragon 7+ Gen 3 بر اساس فناوری پردازش 4 نانومتری ساخته شده است و هسته اصلی Cortex-X4 CPU با فرکانس 2.8 گیگاهرتز کار می کند. همچنین 4 هسته عملکردی (احتمالا A720) با فرکانس 2.6 گیگاهرتز و 3 واحد بازده (Cortex-A520) در فرکانس 1.9 گیگاهرتز وجود دارد.

مودم Snapdragon X63 5G با سیستم اتصال موبایل FastConnect 7800 و 3GPP Release 17 5G است. سرعت Downlink از طریق NR تا 4.2 گیگابیت بر ثانیه است و تلفن های دارای تراشه قادر به کار بر روی تمام استانداردهای تلفن همراه قدیمی خواهند بود.

پشتیبانی از نمایشگر تا 4K @ 60 هرتز و QHD+ @ 120 هرتز، با پشتیبانی از نرخ تجدید متغیر برای 240 هرتز تا 1 هرتز. پشتیبانی از حافظه تا 24 گیگابایت رم LPDDR5X و فضای ذخیره سازی UFS 4.0 است.

اولین شرکت هایی که از Snapdragon 7+ Gen 3 استفاده می کنند، OnePlus، Realme و Sharp خواهند بود. انتظار داریم که Ace 3V اولین دستگاهی باشد که بعداً امروز معرفی شود.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.