گوگل در تلاش برای کپی کردن ویژگی یادداشت برداری صفحه قفل سامسونگ است

گوگل در حال کار روی تجهیز اندروید به قابلیت اختصاص یک برنامه پیش‌فرض یادداشت‌برداری است که به شما امکان اضافه کردن میانبر برای یادداشت‌برداری در صفحه قفل را می‌دهد و این ویژگی از ورودی قلم نیز پشتیبانی می‌کند. در همان زمان، این شرکت همچنین در حال کار بر روی سازگاری Google Keep با ویژگی آینده است و به آن اجازه می دهد تا به یک برنامه پیش فرض یادداشت برداری تبدیل شود و از صفحه قفل یادداشت برداری کند.

تا کنون، زمانی که ویژگی آینده را در اندروید از طریق گزینه‌های توسعه‌دهنده فعال کرده‌اید، Google Keep را به‌عنوان برنامه پیش‌فرض یادداشت‌برداری تنظیم کرده‌اید و سپس از صفحه قفل به میانبر یادداشت‌برداری دسترسی داشته باشید، Google Keep به شما اطلاع داده است که باید برنامه را به‌روزرسانی کنید. برای استفاده از عملکرد خوب، تغییراتی در آن ایجاد شده است.

طبق گزارش جدیدی از 9To5Google، زمانی که Google Keep را به نسخه 5.24 یا بالاتر به‌روزرسانی می‌کنید و به گزینه یادداشت‌برداری در صفحه قفل دسترسی پیدا می‌کنید، اکنون برنامه می‌گوید «به زودی عرضه می‌شود». این نشان می‌دهد که گوگل به زودی می‌تواند عملکردی را فعال کند که به Google Keep اجازه می‌دهد مستقیماً از صفحه قفل یادداشت برداری کند. ویژگی آینده در اندروید و Google Keep می تواند برای افرادی که مرتب یادداشت می کنند بسیار راحت باشد.

حالا، اینجا چیزی بسیار جالب است. گوشی های هوشمند سری گلکسی نوت سامسونگ و S2X Ultra (از S21 Ultra) مدت هاست که این ویژگی را ارائه می دهند. سامسونگ مجبور شد یک سیستم سفارشی بسازد تا این اتفاق بیفتد. هنگامی که گوگل گزینه پیش‌فرض یادداشت‌برداری را ارائه می‌کند، اندروید یک API مرکزی برای آن خواهد داشت و توسعه‌دهندگان و سازندگان گوشی‌های شخص ثالث می‌توانند از آن برای ارائه عملکردی مشابه گوشی‌های سامسونگ استفاده کنند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.