ما ایرانی‌ها در سفر به دبی چه مدل گوشی بخریم؟

آیا در سفر به دبی قصد خرید گوشی دارید؟ خرید موبایل در این شهر به‌صرفه است؟ تعرفه واردات گوشی همراه در دبی چگونه است؟ می‌توان گفت دبی به‌عنوان بهشت علاقه‌مندان به خرید گوشی معروف شده که امروزه تاجران و سایر افراد برای خرید گوشی به این شهر سفر می‌کنند.

تعرفه واردات موبایل در سال 1402 با چیزی که در اسفند ماه 1401 درباره آن حرفی زده شد، تقریبا تفاوت هایی دارد. تعرفه واردات موبایل برای گوشی های پیشرفته کمتر از 100 دلار در رویه تجاری 6 درصد و به شکل مسافری 12 درصد است. این تعرفه برای گوشی‌های هوشمند 100 تا 600 دلار در رویه تجاری و مسافرتی به ترتیب 4 و 8 درصد خواهد بود.

نحوه خرید گوشی از دبی چگونه است؟

تقریباً همه ما می‌دانیم که قیمت نهایی گوشی تلفن همراه یا هر کالای وارداتی دیگر طبق نرخ ارز تعیین می‌شود. نکته مهم اینکه سود واردکننده کالا در اغلب موارد ممکن است بسیار بالا باشد.

همین مسئله باعث شده که تعدادی از خریداران کالا قصد داشته باشند به‌جای اینکه کالای خود را از واردکننده ایرانی خریداری کنند، آن را به‌صورت مستقیم از دبی خریداری کنند. دقیقاً همین‌جا است که سؤال نحوه خرید موبایل از دبی پیش می‌آید.

اگر فقط برای خرید موبایل قصد سفر به دبی را دارید، این را بدانید که هزینه رفت‌وآمد، بلیت هواپیما، هتل گشت‌وگذار در این شهر بالا است. خرید گوشی از دبی به 2 روش متفاوتی امکان‌پذیر است.

روش اول: خرید گوشی از دبی به‌صورت واردات گسترده

خرید موبایل از دبی به‌صورت واردات گسترده به مواردی چون ثبت شرکت بازرگانی، اخذ کارت بازرگانی و طی‌کردن مراحل طولانی و گاهی پیچیده نیاز دارد. این روش فقط برای اشخاصی که قصد دارند به‌صورت سیستماتیک و البته قانونی به خرید گوشی تز دبی و واردکردن آن به ایران بپردازند، مناسب است.

روش دوم: خرید گوشی از دبی به‌صورت مسافری

برای خرید موبایل از دبی به‌صورت مسافری بایستی به نکات مختلفی چون قوانین گمرکی، ترخیص کالا و مهم‌تر از همه پرداخت هزینه رجیستری تلفن همراه توجه خاصی داشته باشید. در واقع برای خرید گوشی از دبی به‌صورت مسافری در شرایط عادی و یا رجیستری تلفن همراه با پاسپورت دومینیکا لازم نیست کار خاصی انجام دهید فقط طبق روال زیر پیش بروید کفایت می‌کند:

  • خرید خود را از یک فروشگاه معتبر انجام داده و سپس گوشی خریداری شده را همراه خود به کشور بیاورید. ناگفته نماند که تمامی این موارد در شرایطی است که ممنوعیت خاصی برای واردکردن یک مارک یا یک مدل خاص از تلفن همراه از سوی مراجع قانونی اعمال نشده باشد.
  • پس از آن که کار خرید گوشی و واردکردن آن به‌صورت مسافری تمام شد، باید هزینه مربوط به رجیستر کردن آن را در گمرک بپردازید. این هزینه باتوجه‌به ارزش‌گذاری انجام‌گرفته روی گوشی همراه و در همان محل گمرک تخمین زده و اعلام می‌شود.
  • پس از خرید موبایل از دبی و واردکردن آن به‌صورت مسافری به مدت 1 ماه زمان لازم است تا وارد وب سایت گمرک ایران شده و عوارض موبایل خریداری شده را پرداخت کنید. در این صورت پیامکی از طرف سامانه همتا برای شماره تان ارسال می شودکه با این پیامک می توانید گوشی را به نام خود ثبت کنید.

تفاوت قیمت گوشی در دبی نسبت به ایران

تفاوت نرخ موبایل در دبی با ایران به عوامل مختلفی بستگی دارد. مثلاً برند گوشی، زمان، قیمت دلار و ارز دبی، تعداد کالا و سایر موارد این‌چنینی می‌تواند قیمت گوشی در دبی و ایران را به‌کلی تغییر دهد. در سفر به دبی قبل از اینکه اقدام به خرید گوشی کنید، بهتر است تحقیقات لازم درباره قیمت ارزها و شرایط دبی و ایران را انجام دهید.

خب الان شاید برایتان سؤال شود که خرید گوشی از دبی به‌صرفه است یا ایران؟ در پاسخ به سؤال باید بگوییم که خرید موبایل از ایران به‌صرفه‌تر است. مثلاً اگر بخواهیم گوشی سامسونگ مدل S23 با حافظه 256 را بخریم، در ایران قیمت این کالا مثلا 68.310.000 هزار تومان (بدون هزینه رجیستر) است. درحالی‌که خرید همین گوشی در دبی با عوارض گمرکی و هزینه رجیستر 79 میلیون تومان است!

آیا گوشی‌های دبی در ایران کار می‌کنند؟

بله شما می‌توانید از گوشی با فناوری volte و Spay بهره‌مند شوید. فقط نکته مهمی که باید آن را مدنظر قرار دهید، این است که فریمور ایران را روی فریمور اصلی فلش کنید (همان رجیستر خودمان) و پس از آن گوشی در حالت شروع به کار قرار می‌گیرد.

خرید گوشی موبایل در سفر به دبی

معتبرترین مراکز خرید موبایل در دبی

یکی از معروف‌ترین مراکز خرید دبی، بازار لوازم الکترونیکی و موبایل است که انواع تجهیزات الکترونیکی مانند گوشی‌های هوشمند، لپ‌تاپ و… را در دسترس مشتریان قرار می‌دهند؛ ازاین‌رو شما باید با مراکز معتبر و معروف خرید گوشی در این شهر آشنایی کاملی داشته باشید تا بتوانید خرید مطمئنی را تجربه کنید.

در سفر به دبی اگر تمایل به خرید گوشی داشتید، قبل از اینکه به جاهای دیگر این شهر سر بزنید، حتماً این مراکز را در اولویت قرار دهید. برخی از مهم‌ترین این مراکز را در جدول زیر ارائه می‌دهیم.

نام مرکز توضیحات آدرس سایت
شرف دی جی شرف دی جی یکی از تخصصی‌ترین مرکز موبایل در دبی محسوب می‌شود که شامل 35 فروشگاه در سرتاسر این شهر است.

در این مجموعه می‌توانید بیش از 20 هزار محصول را در برندهای دنیا خریداری کنید.

Uae.sharafdg.com
ایمکس این مجموعه جزو معتبرترین مراکز در بازار لوازم جانبی موبایل در دبی است که بیشتر از 100 هزار محصول را در 300 برند معتبر عرضه می کند.

این موضوع باعث شده که خریداران طیف گسترده‌ای از انواع لوازم الکترونیکی، موبایل، فناوری اطلاعات، لوازم‌خانگی و… را در اختیار داشته باشند.

 
جامبو الکترونیک جامبو الکترونیک جزو مطمئن‌ترین مراکز خرید تجهیزات الکترونیکی در دبی شناخته شد.

این مرکز شبکه بسیار وسیعی از خرده‌فروشی در مراکز خدماتی دبی را پوشش می‌دهد که امروز انواع وسایل الکترونیکی خود در عمان، قطر، بحرین و کویت هم عرضه می‌کند.

www.jumbo.ae
ویرجین مگا استور یکی دیگر از بهترین مراکز خرید موبایل در دبی، فروشگاه ویرجین مگا استور بوده که پیشروترین مجموعه در زمینه خرده‌فروشی انواع لوازم الکترونیکی در خاورمیانه و شمال آفریقا ویرجین مگا استور است که در حوزه ارائه وسایل الکترونیکی و سرگرمی در حال فعالیت است.

این مرکز برای ارائه محصولات دیجیتالی خودسازگاری زیادی را بافرهنگ‌های محلی در منطقه ایجاد کرده و همچنین تجربه فوق‌العاده جذابی را در اختیار مشتریان قرار داده است.

Virginmegastore.ae

اقامت دائمی در دبی با پاسپورت دومینیکا

افدل گروپ؛ پیشروترین مؤسسه مهاجرتی

فرقی ندارد که کدام کشور خارجه را برای مقصد خود انتخاب کنید! درهرصورت افدل گروپ که یکی از بهترین و معتبرترین دفاتر مهاجرتی اینجاست تا نگرانی‌های شما را در این زمینه کم کند. این مجموعه با بهره‌گیری از نیروهای متخصص و باسابقه خدمات متنوعی در زمینه گرفتن پاسپورت دومینیکا، ثبت شرکت، سرمایه‌گذاری، دریافت انواع ویزا و غیره را در اختیار متقاضیان قرار می‌دهد.

تمامی مشاوره‌ها در این مرکز مهاجرتی رایگان بوده و کارشناسان اطلاعات کاملاً به روزی دارند؛ بنابراین می‌توانید تمامی مسائل مربوط به مهاجرتی را با خیال راحت به آنان بسپارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.