گلکسی A55 میان رده جدید سامسونگ حال و هوای پرچمداران را به ارمغان می آورد

سامسونگ در چند سال گذشته تلاش کرده است تا مرزهای بین گوشی های هوشمند گلکسی پرچمدار و میان رده را از بین ببرد و این شرکت ممکن است با گلکسی A55 بزرگترین جهش را به سمت این هدف انجام داده باشد.

گلکسی A55 از چند جهت من را شگفت زده کرده است. درست در خارج از جعبه، می توانید تفاوت ایجاد شده توسط سامسونگ را برای استفاده از مواد درجه یک در هر طرف احساس کنید. گلکسی A54 اولین گوشی با پشت شیشه‌ای بود، اما قاب پلاستیکی آن جذابیت را از بین برد.

تجربه اولیه Galaxy A55 ما عمدتاً مثبت است

سامسونگ با استفاده از قاب فلزی در گلکسی A55، علاوه بر ارتقای شیشه نمایشگر به Gorilla Glass Victus+ از Gorilla Glass 5 A54، این مشکل را برطرف کرده است.

با این حال، حاشیه ها همچنان به طرز عجیبی بزرگ هستند. سامسونگ همچنین تا حدودی فریم فلزی را با روکش کمی خشن خراب کرده است. روکش ناهموار تمام قاب به جز ناحیه اطراف دکمه های صدا و پاور را می پوشاند. به لطف طراحی Key Island سامسونگ، قاب در اطراف دکمه ها بلند شده است و قسمت برجسته آن روکش صافی دارد که در گوشی های پرچمدار سامسونگ مشاهده می کنیم.

به نظر می‌رسد عملکرد گلکسی A55 از بهینه‌سازی‌هایی بهره می‌برد که در نسخه‌های قبلی خود به شدت فاقد آن بود، حداقل تا آنجا که به تجربه خارج از جعبه مربوط می‌شود. A55 از یک تراشه جدید Exynos – Exynos 1480 – استفاده می کند که دارای یک پردازنده گرافیکی است که با همکاری AMD طراحی شده است و به نظر می رسد که نقش خود را در ایجاد رابط کاربری سریع و روان انجام می دهد.

12 گیگابایت رم در واحد بررسی ما نیز ممکن است کمک کننده باشد، اگرچه من امیدوارم که انواع با رم 8 گیگابایتی عملکرد مشابهی داشته باشند. همچنین امیدوارم توسعه دهندگان بازی به سرعت برای بهینه سازی بازی های خود برای Exynos 1480 تلاش کنند: از آنجایی که این یک تراشه جدید است، Call of Duty که یکی از محبوب ترین بازی ها در پلتفرم های تلفن همراه است، فقط به شما امکان می دهد از تنظیمات گرافیکی پایین در این مورد استفاده کنید.

همچنین متوجه تاخیری در اپلیکیشن دوربین شدم. تغییر سطح زوم در حالی که فیلمبرداری فعال است گاهی اوقات یک یا دو ثانیه طول می کشد، که در گوشی های میان رده با مشخصاتی مانند A55 قابل قبول نیست. سامسونگ احتمالاً با به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری، بهینه‌سازی‌هایی را انجام خواهد داد، اما ترجیح می‌دهم در وهله اول مشکلی ایجاد نشود، به‌ویژه با توجه به عملکرد فوق‌العاده A55.

نرم افزار این گوشی نیز ناامید کننده است. A55 اندروید 14 و رابط کاربری One UI 6.1 را اجرا می کند، اما فاقد بسیاری از ویژگی های One UI 6.1 در سری گلکسی S24 است. هیچ‌یک از ویژگی‌های هوش مصنوعی را ندارد و همچنین ویژگی‌هایی مانند پشتیبانی از تصویر زمینه برای نمایشگر همیشه روشن را از دست می‌دهد. تجربه نرم‌افزاری اساساً مشابه آنچه با Android 14 و One UI 6.0 در Galaxy A53 یا Galaxy A54 دریافت می‌کنید است.

من نتوانستم در مدت کوتاهی که گلکسی A55 دستگاه اصلی من است چیز دیگری را آزمایش کنم، بنابراین باید منتظر بررسی کامل ما باشید تا بدانید چه چیزی در مورد این گوشی خوب است و چه چیزی نیست. با این حال، جو اولیه مثبت است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.