نگاه اولیه به مشخصات کلیدی آیکیو Z9

 

آیکیو امروز از iQOO Z9 رونمایی کرد پس بیایید مشخصات کلیدی آن را بررسی کنیم.

iQOO Z9 دارای صفحه نمایش 6.67 اینچی FullHD+ AMOLED با نرخ تازه سازی 120 هرتز، نرخ نمونه برداری لمسی 300 هرتز برای بازی و نرخ نمونه برداری لمسی فوری 1200 هرتز است. این پنل دارای پشتیبانی از HDR با حداکثر روشنایی 1800 نیت است و می تواند 16 میلیون رنگ را نمایش دهد. ویژگی‌های بازی 4 بعدی لرزش و کنترل حرکت را که قبلاً در تلفن‌های هوشمند گران‌تر iQOO دیده‌ایم، دریافت کنید.

صفحه نمایش AMOLED iQOO Z9 – که توسط شیشه DragonTrail Star 2 Plus محافظت می شود – همچنین دارای یک سوراخ مرکزی برای دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی است. این دوربین از سنسور S5K3P9SP04-FGX9 سامسونگ با دیافراگم f/2.0 استفاده می‌کند و با حلقه‌ای فلزی احاطه شده است که به طراحی آن افزوده است. اما این چیزی است که فقط با نگاه دقیق متوجه آن می شوید.

علاوه بر این، صفحه نمایش دارای یک اسکنر اثر انگشت تعبیه شده است که ما متوجه شدیم در زمانی که با آن سپری کرده ایم، سریع و دقیق است. با این حال، مانند بسیاری از گوشی‌های هوشمند دیگر، اسکنر اثر انگشت iQOO Z9 نیز نزدیک‌تر به قاب پایینی قرار گرفته است و دسترسی به آن را دشوار می‌کند. قرار دادن آن بالاتر می‌توانست تجربه باز کردن قفل را راحت‌تر کند، به‌ویژه برای کاربرانی که دست‌های کوچک دارند.

در اطراف پشت، یک ماژول براق و بیرون زده پلاستیکی شکل، فلاش و دو دوربین بیرون زده داریم – 50 مگاپیکسل اصلی و 2 مگاپیکسل عمق با دیافراگم های f/1.79 و f/2.4، به ترتیب. دوربین اصلی از سنسور Sony IMX882 استفاده می کند و دارای OIS و EIS است. می تواند ویدیوهای 1080p تا 60 فریم در ثانیه ضبط کند، در حالی که فیلم برداری 4K روی 30 فریم بر ثانیه محدود شده است.

ماژول دوربین براق زیبا به نظر می رسد اما یک آهنربای گرد و غبار است و به سرعت لک می شود و نیاز به پاک کردن مداوم دارد.

همانطور که گفته شد، قاب پشتی iQOO Z9 دارای روکش AG است که در برابر اثر انگشت مقاوم است. نسخه سبز برس‌شده ما یک الگوی برس‌خورده جالب را به نمایش می‌گذارد که جالب به نظر می‌رسد، به‌ویژه زمانی که پانل نور را در زوایای مختلف منعکس می‌کند.

با این حال، قاب های مسطح و پنل پشتی iQOO Z9 می تواند در دست گرفتن آن را برای برخی افراد ناراحت کند. استفاده از قاب پشتی با لبه‌های خمیده مانند مواردی که در iQOO 12 و iQOO Neo9 Pro دیده‌ایم، ایده بهتری خواهد بود زیرا این تلفن‌ها با وجود داشتن فریم صاف، راحت‌تر در دست گرفتن هستند.

در مورد، iQOO Z9 دارای دکمه پاور و دکمه تنظیم صدا در قاب سمت راست خود است که درگاه USB-C در پایین آن قرار دارد. بلندگو، میکروفون و اسلات سیم کارت هیبریدی به آن متصل می شود. در بالا میکروفون ثانویه قرار دارد. جک 3.5 میلی متری هدفون که در iQOO Z8 داشتیم از Z9 حذف شده است، اما شما بلندگوهای استریو دریافت می کنید.

iQOO Z9 مجهز به تراشه Dimensity 7200 است که با 8 گیگابایت رم LPDDR4X همراه شده است. این گوشی هوشمند دارای 128/256 گیگابایت حافظه داخلی UFS 2.2 است که از طریق کارت microSD تا 1 ترابایت قابل ارتقا است. این سیستم عامل Funtouch 14 مبتنی بر اندروید 14 را به طور کامل اجرا می کند و iQOO قول داده است که دو سال نسخه اندروید و سه سال به روز رسانی امنیتی ارائه کند.

بقیه ویژگی های برجسته iQOO Z9 شامل اتصال 5G، رتبه IP54، صدای Hi-Res و باتری 5000 میلی آمپر ساعتی با شارژ 44 واتی است. این باتری در عرض 31 دقیقه تا 50 درصد شارژ می شود.

iQOO Z9 از 13 مارس در هند برای اعضای آمازون پرایم با قیمت پایه 19999 INR (240 دلار / 220 یورو) به فروش می رسد. فروش باز یک روز بعد شروع می شود، اما در دسترس بودن در بازارهای دیگر هنوز تایید نشده است.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.