مقایسه A55 با A54؛ قدرت نمایی 2 میان‌رده‌ سامسونگ

با معرفی گوشی گلکسی A55، بازار مقایسه این گوشی با هم‌رده‌های خود بسیار داغ است. در این مقاله قصد داریم صرفاً به تفاوت‌های دو گوشی گلکسی A54 و گلکسی A55 بپردازیم.

کمپانی سامسونگ اخیراً از بهترین گوشی میان رده خود رونمایی کرده است. با توجه به مشخصاتی که گلکسی A55 سامسونگ دارد، می‌توان از آن به عنوان قاتل پرچمدار یاد کرد. به نظر شما این گوشی چه تغییراتی نسبت به گوشی گلکسی A54 داشته است؟ آیا می‌تواند مشتریان را ترغیب کند که گوشی گلکسی A54 خود را بفروشند و گوشی گلکسی A55 را خریداری نمایند؟

طراحی و نمایشگر؛ گلکسی A55 از فریم فلزی بهره‌مند است و ابعاد بزرگتری دارد

در بخش طراحی، هر دو این گوشی‌ها از الگو یکسانی پیروی می‌کنند و فقط کلید‌های پاور و کم و زیاد کردن صدا روی بدنه گوشی گلکسی A55 کمی برآمدگی دارد. همچنین نمایشگر گوشی گلکسی A54 اندازه ۶.۴ اینچی دارد که این مورد در گوشی گلکسی A55 به ۶.۶ اینچ ارتقا یافته است. گوشی گلکسی A55 وزنی حدود ۲۱۳ گرم دارد که ۱۱ گرم سنگین‌تر از گوشی گلکسی A54 است.

نسبت نمایشگر به بدنه در گلکسی A54 حدود ۸۳ درصد بود که در گوشی نسل جدید، حاشیه نمایشگر کاهش یافته و نسبت نمایشگر به بدنه حدود ۸۶ درصد شده است. گلکسی A55 مانند گوشی‌های پرچمدار سامسونگ از فریم فلزی استفاده می‌کند. اما گوشی گلکسی A54 از فریم پلاستیکی در ساخت بدنه استفاده کرده است.

فریم دور A55

سخت‌افزار؛ تراشه بهتر و میزان رم بیشتر در گلکسی A55

سامسونگ برای گوشی گلکسی A55 از تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ استفاده کرده است. این تراشه همان نسخه بهبود یافته تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ است که در گوشی گلکسی A54 استفاده شده بود. فرکانس هسته‌های تراشه اگزینوس ۱۴۸۰ بالاتر از فرکانس هسته‌های تراشه اگزینوس ۱۳۸۰ هستند و به همین دلیل سرعت پردازشی گلکسی A55 بیشتر از نسل قبلی خواهد بود. همچنین سامسونگ اعلام کرده است که مشکل گرمایی گلکسی A۵۴ نیز در این مدل کنترل شده است.

سامسونگ برای اولین بار در یکی از گوشی‌های میان رده خودر از میزان رم ۱۲ گیگابایتی استفاده می‌کند. گوشی گلکسی A54 در نسخه‌های رم ۶ و ۸ گیگابایتی عرضه شده بود. این در صورتی است که گوشی گلکسی A55 در نسخه‌های رم ۸ و ۱۲ گیگابایتی وارد بازار می‌شود.

دوربین؛ مشابه نسل قبلی اما مجهز به هوش مصنوعی

کمپانی سامسونگ هیچگونه تفاوتی بین لنز‌های گوشی گلکسی A54 و گلکسی A55 قائل نشده است و هر دو از پکیج دوربین یکسانی استفاده می‌کنند. اما نکته قابل توجهی که سامسونگ بر روی آن کار کرده، پردازش تصاویر در گلکسی A55 است. سامسونگ با ارتقا پردازنده سیگنال تصویر (ISP) تلاش کرده تا گوشی گلکسی A55 بتواند در نور کم و شرایط نوری نامناسب، تصاویر مطلوب و با جزئیات بالایی را به ثبت برساند. همچنین سامسونگ مدعی شده است که این گوشی در شرایط نوری نامناسب می‌تواند ویدیو‌های ۱۲ بیتی HDR را ضبط کند.

گوشی A55

نرم‌افزار؛ گلکسی A۵۵ پشتیبانی بیشتری دارد و از قابلیت امنیتی Knox Vault برخوردار است!

گوشی گلکسی A54 در سال ۲۰۲۳ میلادی وارد بازار شد (اندروید پایه ۱۳ و رابط کاربری One UI ۵.۱). اما گوشی گلکسی A55 درست در یک سال بعد و در سال ۲۰۲۴ عرضه شده است (اندروید پایه ۱۴ و رابط کاربری One UI ۶.۱). به همین دلیل این گوشی یک سال بیشتر از گوشی گلکسی A54 آپدیت نرم‌افزاری و امنیتی را دریافت می‌کند. همچنین سامسونگ برای اولین بار در گوشی‌های میان رده خود از قابلیت امنیتی Knox Vault استفاده کرده است.

قسمت جذاب ماجرا این است که با توجه به پیشرفت گوشی گلکسی A55 نسبت به گوشی گلکسی A54 در همه زمینه‌ها، قیمت این گوشی نسبت به مدل نسل قبلی کاهش یافته. گوشی گلکسی A55 با ۱۰ یورو کاهش نسبت به نسل قبل، با قیمت پایه ۴۸۰ یورو به فروش می‌رسد. حالا با توجه به این تفاسیر، اگر گوشی گلکسی A54 دارید، بهتر است که گوشی خود را به گوشی گلکسی A۵۵ ارتقا دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.