گلکسی A55 آخرین آزمایشی است که می تواند ثابت کند Exynos بازگشته است

برند تراشه‌های اگزینوس سامسونگ پس از عرضه تراشه‌های Exynos 2200 و سری گلکسی S22 با یک وصله سخت مواجه شد. اگرچه پرچمدار S22 بعداً بهینه شد، اما از شروع دشواری رنج برد. بسیاری راه حل Exynos 2200 را مقصر دانستند، به ویژه به این دلیل که مدل های گلکسی S22 منتخب با تراشه های Qualcomm برتر بودند.

این همه در گذشته است و تصویر Exynos اکنون شروع به تغییر به نفع سامسونگ کرده است. این شرکت در سال 2023 از تراشه Exynos 2xxx صرف نظر کرد و روی توسعه و کامل کردن Exynos 2400 تمرکز کرد. راه حل دوم همراه با سری Galaxy S24 چند ماه پیش معرفی شد و تا کنون ثابت کرده است که موفقیت بسیار مورد نیاز سامسونگ بوده است.

اما حتی با وجود اینکه از Galaxy S24+ مجهز به Exynos 2400 راضی هستم، معتقدم کار سامسونگ برای احیای اگزینوس فقط نیمی از کار را انجام داده است. امیدوارم این شرکت به زودی ثابت کند که برند SoC موبایل و قابلیت‌های تولید تراشه‌اش در شکلی عالی و بدون تردید معقول هستند. و شاید اثبات نهایی در گلکسی A55 آینده باشد.

گلکسی A میان رده به یک تجربه قوی از Exynos نیاز دارد

تراشه گلکسی A54 و اگزینوس 1380 که در سال 2023 عرضه شد، متوسط ​​هستند. در حال حاضر ظاهراً عملکرد بهتری دارند، اما بهینه‌سازی ضعیف و مشکلات عملکرد کلی در زمان راه‌اندازی باعث شد که One UI دچار لکنت شود. اولین تاثیرات خوبی که ممکن است اکثر کاربران گلکسی A54 داشته باشند با عملکرد متوسط ​​Exynos 1380 SoC خدشه دار شده است.

در نگاهی به گذشته، عجیب است که چگونه گلکسی A54 میان رده و SoC Exynos 1380 تقریباً در سال 2023 اشتباه مشابهی را مرتکب شدند که گلکسی S22 و اگزینوس 2200 یک سال قبل انجام دادند.

خوشبختانه برای سری گلکسی اس و بازار گران‌قیمت، سامسونگ به نظر می‌رسد تا جایی که به اگزینوس مربوط می‌شود، در مسیر رستگاری قرار دارد. اما من معتقدم برای اینکه Exynos واقعاً موفق شود و Samsung Foundry جایگاه بیشتری کسب کند، Exynos باید ارزش خود را در بخش میان رده نیز ثابت کند.

به نظر من، Exynos 1480 آینده ممکن است آخرین آزمایش سامسونگ برای تعیین اینکه آیا Exynos واقعاً به مسیر خود بازگشته است یا خیر. انتظار می رود گلکسی A55 که قرار است هفته آینده به فروش برسد، از این پردازنده میان رده جدید Exynos 1480 بهره می برد. این فرصتی برای سامسونگ است تا ثابت کند که به راه حل های میان رده خود توجه دارد و تراشه ارزان تر اگزینوس را به عنوان یک فکر بعدی تلقی نمی کند.

تا کنون، Exynos 1480 SoC امیدوارکننده به نظر می رسد. سامسونگ آن را بر اساس فرآیند 4 نانومتری شبیه به Exynos 2400 پیشرفته تولید می کند. Exynos 1480 همچنین اولین SoC میان رده سامسونگ است که دارای تراشه گرافیکی مبتنی بر AMD RDNA است.

معیارهای اولیه (از طریق GizChina) پتانسیل را نشان می دهند. Exynos 1480 در بسیاری از تست‌های مصنوعی، هم در عملکرد CPU و هم GPU، با اختلافی مناسب از Exynos 1380 بهتر عمل می‌کند.

البته، معیارها تنها یک طرف ماجرا را بیان می‌کنند و دنیای واقعی نقطه اثبات نهایی خواهد بود. امیدوارم Exynos 1480 به اندازه کافی قدرتمند و بهینه باشد تا تجربه کاربری Galaxy A55 را واقعاً ارتقاء دهد و طرفداران را متقاعد کند که Exynos واقعاً به مسیر خود بازگشته است. بنابراین، امیدواریم که گلکسی A55 اشتباهات A54 را تکرار نکند.

Exynos 2400 ممکن است شروع جدیدی باشد که Samsung Foundry و Exynos به آن نیاز دارند، اما SoC 1480 ممکن است چیزی باشد که واقعاً تعهد سامسونگ به ساخت تراشه های بهتر را ثابت می کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.