تمام تلفن های هوشمند و تبلت Galaxy که از اتصال Wi-Fi 7 پشتیبانی می کند

استانداردهای جدید Wi-Fi هر چند سال یک بار معرفی می شوند و کارهای دقیق زیادی برای توسعه آنها انجام می شود. Wi-Fi 7 آخرین استاندارد است و اولین بار در سال 2023 در برخی از روترها و تلفن های هوشمند ظاهر شد، حتی اگر توسعه آن، به ویژه در بخش غیر فنی، به طور کامل تکمیل نشده بود و انتظار نمی رود تا اواخر سال 2024 به پایان برسد.

سامسونگ کمی دیرتر از رقبا به مهمانی Wi-Fi 7 پیوست

سامسونگ سال گذشته از وای فای 7 برای گوشی های هوشمند گلکسی استفاده نکرد، حتی با وجود اینکه تراشه اسنپدراگون که پرچمداران 2023 آن را تامین می کرد، سخت افزار لازم برای پشتیبانی از وای فای 7 را داشت، و حتی اگر وای فای 7 در گوشی های هوشمند موجود بود. گوگل پیکسل 8 و پیکسل 8 پرو، دستگاه هایی که از مودم اگزینوس سامسونگ استفاده می کردند.

به سرعت به سال 2024 می رسیم و سامسونگ بالاخره تصمیم گرفت اتصال Wi-Fi 7 را به دستگاه های گلکسی بیاورد. این شرکت با Galaxy S24 Ultra شروع به کار کرد در حالی که تصمیم گرفت گلکسی S24 و S24+ را به Wi-Fi 6E محدود کند، زیرا Exynos 2400 که آنها را در اکثر کشورها قدرت می دهد به Wi-Fi 6E نیز محدود می شود.

Wi-Fi 7 در ماه‌ها و سال‌های آینده در گوشی‌ها و تبلت‌های پرچمدار سامسونگ رایج‌تر خواهد شد، و برای کمک به شما در یافتن اینکه چه دستگاه‌هایی از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کنند و کدام دستگاه‌ها از Wi-Fi 7 پشتیبانی نمی‌کنند، بنابراین می‌توانید آگاهانه خرید کنید. لیست زیر را ایجاد کرد.

تلفن‌های هوشمند و تبلت‌های Galaxy که از Wi-Fi 7 پشتیبانی می‌کنند (از 5 مارس 2024)

از 5 مارس 2024، این لیست بسیار کوتاه است، اما در سال های آینده بزرگتر خواهد شد. هر بار که دستگاه گلکسی جدیدی با شبکه های Wi-Fi 7 سازگاری دارد، لیست را به روز می کنیم، بنابراین حتماً این صفحه را برای مراجعات بعدی نشانک کنید.

Wi-Fi 7 4.7 برابر سریعتر از Wi-Fi 6E است و می تواند به سرعت تئوری تا 46 گیگابیت بر ثانیه برسد. همچنین پهنای باند کانال را برای دستگاه‌های جداگانه از 160 مگاهرتز به 320 مگاهرتز دو برابر می‌کند و روترها را قادر می‌سازد تا دستگاه‌های بیشتری را به طور همزمان ارائه دهند. همچنین کارآمدتر است، که یک پیشرفت مهم برای دستگاه های تلفن همراه است.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.