3 روش برای بهینه سازی عمر باتری Galaxy A53

اگر شما از گلکسی A53 استفاده می کنید و قصد ندارید امسال آن را ارتقا دهید. تلفن شما واجد شرایط دو ارتقای سیستم عامل اصلی دیگر به Android 16 است. و شما قصد دارید از سیاست پشتیبانی سیستم عامل چهار ساله سامسونگ به طور کامل استفاده کنید.

همه اینها عالی است، اما یک مشکل وجود دارد. یعنی، پس از دو سال استفاده گسترده از گلکسی A53، این گوشی ممکن است نشانه هایی از از دست دادن استقلال باتری را نشان دهد. شما هنوز هم می‌خواهید حداکثر استفاده را از آن ببرید، بنابراین به ترفندهای نرم‌افزاری روی می‌آورید تا باتری را تا زمانی که ممکن است ادامه دهید. شما جای درست آمده اید.

در اینجا سه ​​ترفند ساده وجود دارد که می توانید در Galaxy A53 خود امتحان کنید تا با یک بار شارژ، عمر باتری بیشتری داشته باشید.

ترفند شماره 1: نرخ تازه سازی نمایشگر را تغییر دهید

اولین مورد این است که نرخ تازه سازی صفحه را محدود کنید. گلکسی A53 دومین دستگاه از سری گلکسی A5x بود که پس از A52s دارای فرکانس 120 هرتز بود، اما نرخ تازه سازی تطبیقی ​​ندارد.

پرچمداران مدرن بسته به نوع محتوایی که نشان می‌دهند، می‌توانند نرخ تازه‌سازی نمایشگرهای خود را در لحظه تنظیم کنند. از سوی دیگر، گلکسی A53 دارای دو حالت نرخ تجدید ثابت است و تنها یکی می تواند در هر زمان فعال باشد.

نرخ تازه سازی نمایشگر را تغییر دهید - چیکاو

برای به حداکثر رساندن عمر باتری، می‌توانید از نرخ تازه‌سازی استاندارد 60 هرتز به جای تنظیم بالای 120 هرتز استفاده کنید. برنامه Settings را باز کنید، به «Display» دسترسی پیدا کنید، به «Motion smoothness» بروید، «Standard» را انتخاب کنید و روی «Apply» ضربه بزنید.

ترفند شماره 2: صفحه نمایش همیشه روشن را خاموش کنید

صفحه نمایش همیشه روشن (AOD) یکی از بهترین چیزها در مورد گلکسی A53 دارای فناوری Super AMOLED است، اما اگر قصد دارید عمر باتری را به حداکثر برسانید، باید چیزی را ارائه دهید. خاموش کردن AOD می تواند عمر باتری گوشی شما را بهبود بخشد.

می‌توانید این کار را با باز کردن برنامه تنظیمات در گلکسی A53، دسترسی به «Lock screen» و خاموش کردن گزینه «Always On Display» انجام دهید.

ترفند شماره 3: از گزینه های ذخیره انرژی استفاده کنید

سومین ترفندی که می توانید برای بهبود عمر باتری Galaxy A53 خود امتحان کنید، روشن کردن گزینه های Power Saving است. برنامه تنظیمات را باز کنید، به «Device care» بروید، «Battery» را انتخاب کنید و روی «Power Saving» ضربه بزنید.

در اینجا، می‌توانید انتخاب کنید که کدام گزینه‌های Power Saving باید در Galaxy A53 فعال باشند. می‌توانید 5G را خاموش کنید (اگر نسخه 5G A53 را دارید)، روشنایی صفحه را 10 درصد کاهش دهید، سرعت پردازنده را به 70 محدود کنید و AOD را خاموش کنید.

گزینه «محدود کردن برنامه‌ها و صفحه اصلی» برای محدود کردن عملکرد تلفن شما کمی بیش از حد افراطی است و ما فقط در مواقعی که به شارژر دسترسی ندارید و نیاز به صرفه جویی در مصرف انرژی دارید، استفاده از آن را فقط در شرایط شدید توصیه می‌کنیم.

به عنوان یک امتیاز، در اینجا آخرین ترفندی وجود دارد که می توانید برای بهبود عمر باتری در Galaxy A53 خود امتحان کنید: همیشه از حالت تاریک برای رابط کاربری استفاده کنید. به دلیل نحوه عملکرد صفحه نمایش های AMOLED، رابط کاربری تیره تر می تواند در مصرف انرژی صرفه جویی کند. بنابراین، باید برنامه Settings را باز کنید، به «Display» بروید و به جای «Light» حالت نمایش «Dark» را انتخاب کنید.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.