با این ویژگی جدید ویندوز، با Galaxy Book خود بازی کنید تا بهتر شوید
در چند سال اخیر، یکی از بزرگترین پیشرفتها در گرافیک بازیهای ویدیویی، ورود فناوریهای ارتقاء تصویر مبتنی بر هوش مصنوعی، مانند AMD FidelityFX Super Resolution (FSR)، Intel Xe Super Sampling (XeSS) و Nvidia Deep- بوده است. آموزش Super Sampling (DLSS). این فناوریها تصویر را برای کیفیت تصویر واضحتر ارتقا میدهند و به GPUها اجازه میدهند تا گرافیکها را با وضوح پایینتر ارائه دهند تا نرخ فریم بالاتری ارائه دهند.
با این حال، مشکل این است که این فناوریها قابلیتهای یکسانی را ارائه نمیکنند. Nvidia DLSS به طور انحصاری در GPU های Nvidia در دسترس است، AMD FSR روی هر سخت افزاری کار می کند اما به خوبی Nvidia DLSS کار نمی کند و Intel XeSS با هر GPU کار می کند اما بهترین عملکرد را روی سخت افزار اینتل دارد.
همه اینها به این معنی است که توسعه دهندگان باید هر فناوری ارتقاء تصویر را به طور جداگانه در یک بازی پیاده سازی کنند تا بهترین تجربه گرافیکی را روی هر سخت افزاری ارائه دهند، که می تواند هزینه و زمان زیادی را برای آنها به همراه داشته باشد. اگر آنها این کار را انجام ندهند، مشتریان بهترین تجربه را به دست نمی آورند. خب، مایکروسافت به تازگی یک ویژگی را معرفی کرده است که هدف آن رفع این مشکلات است.
مایکروسافت DirectSR را برای ویندوز معرفی کرد
در یک پست وبلاگی درباره فناوری هایی که مایکروسافت در GDC 2024 به نمایش خواهد گذاشت، این شرکت DirectSR API را برای ویندوز اعلام کرده است. با استفاده از این فناوری، توسعه دهندگان دیگر مجبور نخواهند بود AMD FSR، Intel XeSS و Nvidia DLSS را به طور جداگانه در یک بازی پیاده سازی کنند. آنها فقط می توانند DirectSR را پیاده سازی کنند و سپس ویندوز به طور خودکار بهترین فناوری افزایش مقیاس تصویر را بر اساس سخت افزار انتخاب می کند.
مایکروسافت میگوید که APU جدید را «با مشارکت فروشندگان سختافزار GPU برای یکپارچهسازی یکپارچه Super Resolution (SR) در نسل بعدی بازیها طراحی کرده است. همچنین اضافه میکند: «این API SR چند فروشنده را از طریق مجموعهای از ورودیها و خروجیهای مشترک فعال میکند و به یک مسیر کد واحد اجازه میدهد تا راهحلهای مختلفی از جمله NVIDIA DLSS Super Resolution، AMD FidelityFX™ Super Resolution و Intel XeSS را فعال کند».
مایکروسافت می گوید که پیش نمایش عمومی DirectSR «به زودی» در دسترس خواهد بود و شرکت آن را در GDC 2024 به نمایش می گذارد. مایکروسافت این ویژگی جدید را درست پس از عرضه «Automatic super وضوح» یا «AutoSR» در ویندوز 11 با به روز رسانی 24H2 اعلام کرد. با کلیک بر روی گزینه «بیشتر درباره Auto SR» در زیر آن ویژگی، شما را به پست وبلاگ در مورد DirectSR می برد، که نشان می دهد DirectSR و AutoSR به یکدیگر مرتبط هستند.