Galaxy S21 Ultra برای آزمایش سرویس ماهواره به تلفن Starlink استفاده شد

ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس اعلام کرد استارلینک با استفاده از گوشی سامسونگ به حداکثر سرعت دانلود برای سرویس ماهواره به تلفن خود دست یافته است. سپس مشخص شد که این آزمایش با استفاده از Galaxy S21 Ultra و با همکاری یکی از ارائه دهندگان خدمات تلفن همراه در ایالات متحده انجام شده است.

Starlink سرعت دانلود 17 مگابیت بر ثانیه را برای سرویس ماهواره به تلفن در Galaxy S21 Ultra دریافت می کند

طبق توییت ایلان ماسک، سرویس مستقیم ماهواره به تلفن Starlink به حداکثر سرعت دانلود تا 17 مگابیت در ثانیه دست یافت. بررسی شماره سریال تلفن ذکر شده در اسکرین شات نشان داد که این گوشی احتمالاً نسخه فانتوم نقره ای گلکسی اس 21 اولترا (128 گیگابایت) از Verizon است. این گوشی سخت افزار خاصی برای اتصال به ماهواره برای تماس و پیام ندارد. این آزمایش چند ماه پیش آغاز شد، زمانی که این شرکت با T-Mobile برای یک سرویس مخابراتی ماهواره به تلفن برای تماس ها و پیام ها شریک شد.

سرعت تست اینترنت ماهواره ای Samsung Galaxy S21 Ultra SpaceX - چیکاو

در این سرویس، یک گوشی هوشمند برای اتصال به ماهواره به سخت افزار خاصی نیاز ندارد. بنابراین، حتی زمانی که هیچ محدوده شبکه تلفن همراه معمولی در این نزدیکی وجود ندارد، یک تلفن هوشمند می‌تواند با اتصال مستقیم به ماهواره تماس‌ها و پیام‌ها را برقرار/دریافت کند. Starlink در حال آزمایش چنین سرویسی بوده است و به نظر می رسد که ما می توانیم در ماه های آینده از آن استفاده کنیم.

سیستم اتصال ماهواره ای شبکه های سامسونگ NTN - چیکاو

با این حال، به دلیل سرعت پایین، چنین خدماتی احتمالاً فقط در مواقع اضطراری یا زمانی که هیچ شبکه تلفن همراهی در نزدیکی شما نباشد قابل استفاده خواهد بود. شرکت های ماهواره ای باید با شرکت های معمولی شبکه تلفن همراه ارتباط برقرار کنند تا چنین خدماتی کار کنند. دستگاه هایی مانند آیفون 14 (یا جدیدتر) دارای سخت افزار ویژه ای برای اتصال مستقیم به ماهواره ها هستند.

تلفن‌های گلکسی آینده می‌توانند از سخت‌افزار ویژه برای تماس ماهواره‌ای برخوردار باشند

انتظار می رفت سامسونگ ویژگی مشابهی را با گلکسی اس 23 ارائه کند، اما هرگز این اتفاق نیفتاد. سپس، این ویژگی برای گلکسی اس 24 نیز آزمایش شد، اما حتی آن گوشی نیز این ویژگی را دریافت نکرد. این شرکت می‌گوید قبل از ارائه چنین ویژگی، منتظر بلوغ اکوسیستم خواهد بود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.