نقد و بررسی ساعت هوشمند وان پلاس Watch 2

وان پلاس با جدیدترین شرکت کننده خود در فضای پوشیدنی بازگشته است. OnePlus Watch 2 تا کنون پیچیده‌ترین دستگاه پوشیدنی این شرکت است که حداقل روی کاغذ باید آن را در برابر سرنوشتی که برای پیشینیان خود رقم زد، مقاوم‌تر کند.

بررسی OnePlus Watch 2

Watch 2 یک ساعت هوشمند تمام سوراخ است که سیستم عامل Wear مبتنی بر اندروید گوگل را اجرا می کند. اما ترفند واقعی در آستین آن این است که سیستم عامل دوم و مخفی را با چیپ ست خود اجرا می کند که برای انجام وظایف سطح پایین و افزایش عمر باتری است. اما در ادامه بیشتر در مورد آن. ابتدا بیایید به طراحی نگاه کنیم.

طراحی

OnePlus Watch 2 تغییرات قابل توجهی در ظاهر و احساس بر روی مچ دست شما دریافت کرده است. برخی از لبه های گرد به نفع اضلاع صاف، خطوط مستقیم و لبه های سفت شده از بین رفته اند. این طراحی حجیم‌تر است که نسبت به مدل قبلی خود هدفمندتر و کمتر عمومیت دارد. دکمه های کناری روی یک شانه برجسته قرار می گیرند که از کناره بدنه بیرون می آید. چه عمدی بوده یا نه، این طرح بسیار مردانه‌تر است که معمولاً در ساعت‌های مردانه می‌بینید و ممکن است جذابیت یونسکس قبلی را نداشته باشد.

بررسی OnePlus Watch 2 - چیکاو

ساعت 2 در دو رنگ عرضه می شود، فولاد مشکی که در اینجا نشان داده شده است و همچنین فولاد تابشی سبک تر. هر دو از فولاد ضد زنگ ساخته شده اند و دارای روکش فلزی برس خورده با سطوح براق و صیقلی هستند.

مکمل بدنه فولادی مستحکم یک شیشه کریستال یاقوت کبود 2.5 بعدی است که دارای انحنای ملایمی در اطراف لبه‌ها است اما در غیر این صورت صاف است.

با بازگشت به سوئیچ های جانبی، دو تا از آنها وجود دارد. یکی در بالا شبیه تاج است و حتی مانند یک تاج می چرخد، اما فقط یک دکمه است که شما آن را فشار می دهید. همین امر در مورد دکمه زیر که سطح صافی دارد نیز صدق می کند. هر دو دکمه با یک احساس رضایت بخش با مقداری مقاومت کلیک می کنند تا از فشارهای تصادفی جلوگیری شود.

ساعت 2 در دو بند انتخاب شده است. هر دو دارای بند لاستیکی فلوئورو با الگوی مخطط و سگک های فولادی ضد زنگ هستند. رنگی که در اینجا به چشم می خورد مشکی است و همچنین یک رنگ سبز دریایی نیز وجود دارد که با نوع Radiant Steel عرضه می شود. تسمه ها با استفاده از مکانیزم چفت استاندارد به بند ها متصل می شوند که می تواند انواع تسمه های موجود را بپذیرد.

بررسی OnePlus Watch 2 - چیکاو

در مورد ظاهر و احساس کلی، Watch 2 بهتر از ساعت اصلی به نظر می رسد، اما این موضوع قابل بحث است. چیزی که قابل بحث نیست افزایش ابعاد و وزن است و در حالی که مطمئنا غیر قابل کنترل نیست، قطعا می توانید حضور آن را روی مچ دست خود احساس کنید. به خصوص اگر دوست دارید ساعت خود را برای ردیابی خواب به رختخواب ببندید و در حین جابجایی آن به طور مداوم روی دست خود احساس کنید، آزاردهنده است. اگر می‌خواهد مخاطبان بیشتری را جذب کند، وان‌پلاس باید در رویکرد یک‌اندازه‌اش برای طراحی ساعت تجدیدنظر کند.

نمایشگر

در ادامه، Watch 2 دارای صفحه نمایش AMOLED با اندازه 1.43 اینچ با وضوح 466×466 است. این پنل با فرکانس ثابت 60 هرتز به روز می شود و حالت روشنایی بالای 1000 نیت دارد. نمایشگر دارای رنگ‌های پر جنب و جوش و کمی بیش از حد اشباع، مشکی‌های جوهری و زوایای دید خوب است که دیدن آن را در یک نگاه آسان می‌کند.

صفحه نمایش در زیر نور شدید خورشید به اندازه ای که من می خواهم روشن نمی شود، که می تواند نمایاندن برخی از چهره ها و عوارض ساعت را سخت کند. روشنایی خودکار در داخل خانه به خوبی کار می کند، اما صفحه نمایش را روشن تر از آنچه می توانید به صورت دستی در نور شدید در فضای باز انجام دهید، نمی کند. با این حال، بسیاری از صفحه‌های ساعت روشن‌تر مانند منوهای با کنتراست بالا قابل خواندن هستند.

نرم افزار، ویژگی ها و عملکرد

این نرم افزار ستاره نمایش در OnePlus Watch 2 است. مانند برخی از ساعت های قبلی Oppo، Watch 2 از ترکیبی از Wear OS که بر روی چیپست Snapdragon W5 اجرا می شود و یک RTOS که بر روی BES 2700 اجرا می شود، اجرا می شود. ترکیبی از RTOS و 2700 بیشتر نمایش را در پس‌زمینه اجرا می‌کند، از جمله فعالیت‌های سطح پایین و مواردی مانند اتصال، ردیابی خواب و ضربان قلب، و ردیابی تناسب اندام. سپس، هنگامی که کاربر با ویژگی‌ها و برنامه‌های مخصوص Wear OS تعامل می‌کند، سیستم عامل چیپست W5 را روشن می‌کند.

بررسی OnePlus Watch 2 - چیکاو

مزیت این رویکرد ترکیبی آشکار است. Watch 2 می تواند با بیکار نگه داشتن W5 و اجرای فعالیت های سطح پایین روی چیپست کم مصرف 2700 در مصرف انرژی صرفه جویی کند، در حالی که تراشه W5 را فقط برای مواردی مانند اجرای برنامه ها و واچ فیس های شخص ثالث رزرو می کند. این رفتار پیش فرض برای ساعت در حالت هوشمند است. وان پلاس ادعا می کند در این حالت 48 تا 100 ساعت عمر باتری دارد.

همچنین یک حالت Power Saver وجود دارد که تمام عملکردهای Wear OS را غیرفعال می کند و منحصراً در حالت RTOS اجرا می شود. در این حالت، همه برنامه‌ها، صفحه‌های ساعت شخص ثالث و برخی از ویژگی‌های ارتباطی غیرفعال هستند، اما همچنان می‌توانید به همه ویژگی‌های تناسب اندام و ردیابی خود دسترسی داشته باشید. جنبه مثبت این حالت؟ عمر باتری 12 روزه ادعا شده است.

شما به راحتی می توانید از طریق تنظیمات یا ضامن های کشویی بین این حالت ها جابجا شوید. جابجایی از حالت هوشمند به حالت صرفه جویی در مصرف انرژی بسیار سریع است، اما بازگشت به عقب نیاز به راه اندازی مجدد و راه اندازی مجدد ساعت در Wear OS دارد که مدتی طول می کشد.

این در اصل بهترین هر دو جهان است. در حالی که همه ما خواهان عملکرد کامل ساعت هوشمند هستیم (و این شکایت اصلی علیه ساعت اولیه OnePlus بود که یک ساعت هوشمند نبود)، اکثر مردم نیازی به استفاده روزانه از برنامه های شخص ثالث ندارند، به خصوص با توجه به اینکه Wear OS این کار را نمی کند. برای شروع دقیقاً یک کتابخانه عظیم داشته باشید. بنابراین برای آن دسته از کاربران و کسانی که اصلاً به برنامه های شخص ثالث اهمیت نمی دهند، حالت Power Saver یک گنجاندن هوشمندانه است. و اگر نظر خود را تغییر دهید، یک تجربه کامل از ساعت هوشمند در طرف دیگر راه اندازی مجدد قرار دارد.

گذشته از آن، تجربه نرم افزاری در Watch 2 بسیار شبیه به سایر دستگاه های Wear OS است. پیمایش آسان است و همه چیز همان جایی است که انتظار دارید. ژست‌ها نیز به خوبی کار می‌کنند، اگرچه اگر دکمه‌ای که شبیه یک تاج به‌نظر می‌رسد و می‌چرخد، به شما اجازه می‌داد به جای استفاده از صفحه لمسی هر بار، در UI حرکت کنید.

عملکرد در Watch 2 مناسب اما غیر استثنایی است. معمولاً، رابط کاربری به آرامی حرکت می‌کند، اما در هنگام پیمایش در منوهای Wear OS و برنامه‌های شخص ثالث و صفحه‌های ساعت، گاه به گاه مشکل و کندی وجود دارد. زمانی که ساعت به حالت صرفه جویی در مصرف انرژی و فقط از تراشه BES 2700 استفاده می کند، سرعت آن به میزان قابل توجهی کاهش می یابد. هرگز غیر قابل استفاده نیست اما تفاوت کاملاً محسوس است.

در سمت تلفن، Watch 2 تنها با گوشی های هوشمند اندرویدی سازگار است، که این نقصی است که با نسل قبلی خود به اشتراک می گذارد. شما باید برنامه جدید OHealth را به جای برنامه قبلی OnePlus Health نصب کنید. این همان برنامه ای است که توسط پوشیدنی های Oppo استفاده می شود.

برنامه OHealth کاملاً کاربردی است، با تمام ویژگی های نظارت بر سلامت، ده ها ده ها صفحه ساعت، و توانایی تغییر تنظیمات اعلان برای ساعت. برای ما راحت است، همچنین به شما امکان می دهد از داخل برنامه اسکرین شات هایی از ساعت بگیرید که سپس در گوشی ذخیره می شوند. این برنامه همچنین بدون ورود به سیستم کار می‌کند، اما می‌توانید برای همگام‌سازی داده‌های خود در دستگاه‌ها وارد شوید.

این برنامه با یک دسته کامل از صفحه های ساعت همراه است. من در بیلد فعلی 87 شمردم. بسیاری از آنها قابل تنظیم هستند و می توانید مواردی مانند رنگ ها، فونت ها و پیچیدگی ها را تغییر دهید. البته، داشتن یک دستگاه Wear OS به این معنی است که می توانید موارد بیشتری را از Play Store نیز دانلود کنید. من برنامه محبوب Facer را امتحان کردم و خوب کار کرد.

به طور مشابه، این ساعت همچنین مجموعه‌ای از فعالیت‌ها، از جمله پیاده‌روی، دویدن، دوچرخه‌سواری، شنا، پرش، پیاده‌روی، و اسکی و همچنین ورزش‌های محبوبی مانند تنیس و بدمینتون را ردیابی می‌کند. اکثر مواردی که من امتحان کردم به اندازه کافی خوب کار می کنند، اگرچه هنوز نمی توانم صحت آنها را تضمین کنم.

این ساعت همچنین دارای محدوده معمولی از سنسورهای شما، از جمله سنسورهای ضربان قلب و اکسیژن خون است و می تواند سطح خواب و استرس شما را ردیابی کند. برای اکثر مردم، این باید خوب باشد، اما اگر به دنبال چیزهایی مانند EKG و مانیتورینگ فشار خون هستید، آن را در این محدوده قیمت پیدا نمی‌کنید.

اما در حالی که این قابل درک است، یک حذف نسبتاً عجیب ردیابی چرخه برای زنان است که سه سال پیش در ساعت اولیه OnePlus نیز وجود نداشت. این یک ویژگی اساسی است که این روزها اکثر تولیدکنندگان پوشیدنی دیگر ارائه می‌کنند و نیازی به تلاش زیادی برای پیاده‌سازی آن ندارد، اما OnePlus به سادگی نمی‌تواند به آن زحمتی بدهد. من حتی سعی کردم رابطه جنسی را در برنامه OHealth از مرد به زن مبادله کنم تا ببینم آیا ظاهر می شود یا خیر، اما نشد. شاید زمان آن رسیده باشد که چند کارمند زن دیگر را استخدام کنید اگر این وضعیت توسعه محصول سلامت و تناسب اندام شما در سال 2024 است.

قابلیت اتصال

در بخش اتصال، Watch 2 از بلوتوث، Wi-Fi، NFC و GPS پشتیبانی می کند. GPS در Watch 2 برخلاف ساعت اولیه OnePlus که اغلب چندین دقیقه طول می کشد تا اتصال را برقرار کند، قابل اعتماد بود. با این حال، عملکرد NFC قابل آزمایش نیست، زیرا عملکرد Google Pay در کشورهایی مانند هند در دسترس نیست.

این ساعت دارای 32 گیگابایت حافظه داخلی است که حدود 23 گیگابایت آن برای استفاده در دسترس بود. این به شما این امکان را می‌دهد که مجموعه‌ای از محتوای صوتی با کیفیت معقول را روی ساعت دانلود کنید و سپس می‌توانید هدفون‌های بی‌سیم خود را مستقیماً برای گوش دادن به ساعت جفت کنید. متأسفانه هیچ گزینه اتصال سلولی وجود ندارد، بنابراین برای همه داده ها به بلوتوث و وای فای متکی هستید.

باتری و شارژ

Watch 2 دارای یک باتری قابل توجه 500 میلی آمپر ساعتی است که طبق ادعای وان پلاس تا 100 ساعت در حالت هوشمند و 12 روز در حالت صرفه جویی در مصرف انرژی ارائه می شود.

با این حال، ترکیب چیپست هیبریدی و سیستم عامل، بدون ذکر باتری بزرگ، به این معنی است که Watch 2 به راحتی یک یا دو روز بیشتر از اکثر ساعت های هوشمند موجود در بازار کار می کند، و حتی کاربران سنگین می توانند با یک بار شارژ انتظار 2 تا 3 روز را داشته باشند.

ساعت از طریق یک پوک مغناطیسی شارژ می شود که به پشت دستگاه متصل می شود و سپس از پین های پوگو برای انتقال نیرو استفاده می کند. کیسه بسیار کوچک است و از یک درگاه USB-C استفاده می کند تا به شما امکان می دهد کابل خود را وصل کنید. اما از آنجایی که اساساً وزنی ندارد، برداشتن ساعت باعث می‌شود که وزن کابل به عقب برگردد. همچنین، طراحی تسمه‌های پیش‌فرض به این معنی است که نمی‌توانید ساعت را در پشت آن در حین شارژ قرار دهید، بنابراین کابل به‌طور ناخوشایندی بیرون می‌آید.

جمع بندی

خوب، وقت آن است که این یکی را فعلا تکمیل کنیم. جدای از ایرادات جزئی، هیچ مشکل برجسته ای در OnePlus Watch 2 وجود ندارد. این ساعت با ظاهری زیبا با صفحه نمایش باکیفیت، طراحی نرم افزار هیبریدی هوشمندانه و عمر باتری خوب است. این یک جهش بزرگ نسبت به نسخه قبلی خود است.
امتیاز دهید
منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.