ال‌جی و متا دست به دست هم می‌دهند تا با هدست‌های XR اپل و سامسونگ رقابت کنند

اپل ماه گذشته هدست XR خود را با نام Vision Pro عرضه کرد و انتظار می رود سامسونگ اولین هدست XR خود را تا پایان سال جاری میلادی عرضه کند. متا برای رقابت با این دو غول فناوری، دست به دست ال‌جی زده تا پلتفرم XR خود را گسترش دهد. مدیرعامل متا مارک زاکربرگ با مدیران ارشد ال‌جی برای مشارکت بالقوه در بخش XR ملاقات کرد.

همکاری متا و ال‌جی می‌تواند منجر به عرضه نسل بعدی دستگاه‌ها و اکوسیستم XR شود

متا کوئست 3 - چیکاو

ال جی اعلام کرده است که اتحاد استراتژیک خود با متا را برای سرمایه گذاری های واقعیت توسعه یافته (XR) خود افزایش می دهد. هدف این شرکت ها ترکیب نقاط قوت برای ایجاد نوآوری در فضای XR است. متا و ال‌جی در زمینه محتوا، محصولات، پلتفرم‌ها و خدمات همکاری خواهند کرد. متا احتمالاً پلتفرم و خدمات Quest خود را ارائه خواهد کرد، در حالی که ال‌جی می‌تواند در مورد سخت‌افزار (دوربین‌ها، لنزها و نمایشگرها) کمک کند.

در جریان سفر مارک زاکربرگ به کره جنوبی، او با مدیران ارشد ال‌جی از جمله مدیرعامل ویلیام چو و پارک هیونگ سی در برج‌های دوقلوی ال‌جی در یویدو، سئول دیدار کرد. طی یک جلسه دو ساعته، این مدیران ارشد درباره استراتژی‌های تجاری و ملاحظات مربوط به نسل بعدی دستگاه‌های XR بحث کردند. ویلیام چو، مدیرعامل ال‌جی الکترونیکس، هدست Meta Quest 3 و عینک هوشمند Ray-Ban Meta را نیز امتحان کرد.

عینک هوشمند Ray-Ban Meta - چیکاو

ال جی در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد که قصد دارد محتوا، کیفیت و تجربه خدمات را از کسب و کار تلویزیون خود برای ایجاد یک اکوسیستم XR با همکاری متا بیاورد. ال‌جی الکترونیکس ویلیام چو گفت: «ما فرصت‌هایی را برای دستگاه‌های شخصی نسل بعدی در عرصه کسب‌وکار XR می‌بینیم». ال‌جی تأیید کرده است که یک واحد تجاری اختصاصی XR در شرکت سرگرمی خانگی به عنوان بخشی از بازسازی اخیر خود ایجاد کرده است. بنابراین، به احتمال زیاد شاهد هدست XR این شرکت خواهیم بود.

در چند سال گذشته، ال‌جی برخی از کسب‌وکارها از جمله کسب‌وکار گوشی‌های هوشمند را تعطیل کرده است و در حال سرمایه‌گذاری در زمینه‌های رشد آینده است. از آنجایی که فضای XR به لطف عرضه اپل ویژن پرو احتمالاً رونق می گیرد، ال جی نمی خواهد مانند گوشی های هوشمند این فرصت را از دست بدهد. بنابراین، احتمالاً نسل جدیدی از هدست‌های XR و پلتفرم‌های مرتبط با آن را با همکاری متا برای رقابت با اپل و سامسونگ توسعه خواهد داد.

سامسونگ برای اکوسیستم هدست XR با گوگل همکاری می کند

سامسونگ برای هدست XR خود با گوگل همکاری می کند. انتظار می رود که از نسخه اندرویدی گوگل که برای هدست های XR سفارشی شده و از پردازنده Qualcomm Snapdragon XR2+ Gen 2 برای اولین هدست XR خود استفاده کند. دیدن یک نبرد سه جانبه بین اپل، ال جی و سامسونگ در فضای XR جالب خواهد بود. ما را به یاد دوران قدیم در بخش گوشی های هوشمند می اندازد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.