دلیل خرابی گیربکس تیگو 5 و رفع کامل آن

تیگو ۵ ماشین چینی می‌باشد که به‌دلیل ظاهر زیبایی که دارد، افراد زیادی را به خود جلب می‌کند. این ماشین دارای گیربکس اتومات ۷ سرعته است که از نوع cvt می‌باشد. با وجود این‌که گیربکس اتومات تیگو ۵ از ویژگی‌های بسیار خوبی برخوردار بوده؛ اما نمی‌توان از مشکلات و معایب آن چشم‌پوشی کرد. تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو 5 باید در تعمیرگاه‌های تخصصی این ماشین که دارای تعمیرکاران مجرب و ماهر می‌باشند، انجام گیرد. یکی از این تعمیرگاه‌های تخصصی و حرفه‌ای رنووان می‌باشد.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

بررسی علت خرابی گیربکس تیگو ۵

گیربکس تیگو ۵ که از cvt است، دارای امکانات خوبی برای راننده می‌باشد. این گیربکس اتومات و مدرن است و معمولاً گیربکس‌های اتومات پیچیدگی و حساسیت بالایی دارند و باید در آن‌ها نکاتی رعایت گردند. گیربکس این ماشین ممکن است گاهی اوقات دچار مشکل شود. برای تعمیر آن باید به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ مراجعه کنید تا به‌صورت تخصصی مشکل آن برطرف گردد.

 لرزش خودرو و تعمیر گیربکس اتوماتیک

لرزش خودرو از مشکلات اصلی این گیربکس‌ها می‌باشد که در خودرو تیگو ۵ مشاهده می‌شود. این مشکل ممکن است به‌خاطر عیبی باشد که در ساختار گیربکس وجود دارد. در صورتی که در گذر زمان لرزش‌ها افزایش یابند و با بالارفتن سرعت ماشین، لرزش‌ها سرعت بیشتری بگیرند، احتمالاً گیربکس ماشین دچار مشکل‌شده است. در هنگام عوض‌شدن دنده‌ها نیر نباید هیچ لرزشی در ماشین وجود داشته‌باشد و اگر در این هنگام لرزشی احساس شد، به این معناست‌که گیربکس در معرض مشکلات جدی قرار گرفته‌است.

معمولاً این لرزش‌ها به سبب کم‌شدن سطح مایع انتقال دهنده به‌وجود می‌آیند که ممکن است نشان‌دهنده نشتی مایع باشد. در این هنگام باید برای تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ به یک تعمیرگاه تخصصی مراجعه کنید.

روشن شدن چراغ موتور نشانه تعمیر گیربکس اتو ماتیک

برای ماشین‌های دنده اتومات مانند تیگو ۵ چراغی وجود دارد که در صورت بروز مشکل در گیربکس و موتور روشن می‌شود. در صورتی که این چراغ در تیگو ۵ روشن گردد، نشان‌دهنده این است که سنسور ECU که در گیربکس وجود دارد، مشکلی را که در گیربکس به‌وجود آمده‌‌ را تشخیص داده‌و با روشن کردن چراغ راننده را از این موضوع مطلع می‌کند. بنابراین در صورت مشاهده این علامت باید بدانید که بخش‌های مختلف گیربکس درگیر شده‌اند و تعمیر تخصصی گیربکس تیگو ۵ باید توسط تعمیرکاری مجرب انجام گیرد.

 صداهای غیر عادی و علت آن

تیگو ۵ که یک خودرو رده بالا می‌باشد، باید بدون صدا و لرزش کار خود را انجام دهد. در صورت شنیدن هرگونه صدای غیرعادی از ماشین، باید به‌وجود مشکل در گیربکس شک کنید. علت خرابی گیربکس تیگو ۵ با صداهای غیرعادی می‌تواند کم‌شدن میزان روغن باشد. روغن گیربکس سبب بروز کمترین تماس میان قطعات می‌گردد و اگر مقدار آن از میزان مجاز کمتر شود، در اثر برخورد قطعات صدای غیرعادی به‌وجود می‌آید.

خارج شدن دنده دلایل دیگر خرابی گیربکس تیگو ۵

در صورت وجود مشکل پیچیده‌و جدی در گیربکس، دنده خارج می‌شود که از علائم مشکلات در گیربکس می‌باشد ECU با در نظر گرفتن عوامل متفاوت سبب تغییر دنده در زمان مناسب می‌گردد. اگر این بخش دچار مشکل و نقص شود، تعویض دنده نمی‌تواند با محاسبه دقیق انجام گیرد. در نتیجه برای این‌که دنده تعویض گردد می‌بایست گاز بیشتری داده‌شود. با انجام این‌کار چرخ دنده‌ها سرخورده‌و دنده از مکان اصلی خود خارج می‌گردد.

در صورت مشاهده چنین مشکلی، باید هرچه سریع‌تر برای تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ اقدام نمایید.

احساس بوی روغن

اگر بوی روغن به مشام‌تان رسید و روغن را در خارج از گیربکس مشاهده کرده‌اید، بهتر است بدانید که نشان از وجود مشکل در این قسمت می‌باشد و روغن گیربکس باید تعویض گردد. روغن گیربکس مسئول روان‌کردن قطعات و خنک کاری آن‌ها می‌باشد و اگر میزان این روغن کم شود، گیربکس با خطرات جدی روبرو خواهد شد. برای این‌که از این مشکلات جلوگیری به‌عمل آید، می‌بایست هرچه سریع‌تر به بررسی علت و برطرف کردن مشکلات پرداخت؛ زیرا تعمیر دیر هنگام باعث ایجاد خسارت‌های جبران‌ناپذیر خواهد شد.

راه‌های جلوگیری از خرابی گیربکس تیگو ۵

گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ نیز مانند همه دستگاه‌های دیگر احتیاج به مراقبت دارد تا بتواند طول عمر بیشتری داشته باشد، در اینجا به بعضی از این اقدامات اشاره می‌کنیم.

برای داشتن گیربکس سالم بهتر است که سرویس‌های دوره‌ای گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ را که برای عملکرد بهتر گیربکس طراحی می‌شود، به موقع و درست انجام دهید. به‌دلیل آلیاژ ضعیفی که در این ماشین به‌کار رفته‌شده، سرویس دوره‌ای باید به‌طور منظم انجام گیرد.

روغن گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ مانند هر روغن دیگری دچار فساد می‌شود. اگر رنگ روغن قرمز و روشن باشد، یعنی روغن سالم است؛ اما در صورتی که رنگ آن مشکی باشد، به این معناست که روغن فاسد شده‌است. همچنین روغن فاسد نسبت به روغن سالم چسبندگی کمتری دارد. از انجام حرکات مارپیچی و ناگهانی پرهیز نمایید. همچنین خودرو را در سرازیری خلاص نکنید.

سرویس‌های دوره‌ای گیربکس تیگو ۵ بسیار مهم می‌باشند و باید در یک بازه زمانی مشخص انجام گیرند. سرویس‌ها باعث افزایش طول عمر قطعات و اجزای داخلی گیربکس می‌شوند و عملکرد آن‌ها را بهبود می‌بخشند.

به خطاها و هشدارهای گیربکس تیگو ۵ توجه کنید. در صورت بی‌توجهی به این خطاها، گیربکس دچار آسیب‌های زیادی خواهد شد و مجبور خواهید بود که برای تعمیر گیربکس اتوماتیک به تعمیرگاه مراجعه کرده و هزینه‌های اضافی را بپردازید.

تعویض گیربکس اتوماتیک تیگو ۵

تعویض گیربکس این خودرو گاهی اوقات به‌جای تعمیر آن، برای شما به‌صرفه‌تر می‌باشد. اکثر افراد با مراجعه به‌موقع به تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ مانع از بروز خسارت‌های زیاد شده‌و با تعمیر تخصصی گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ مشکلات آن را برطرف می‌سازند. در صورتی که خرابی گیربکس زیاد باشد، نیاز به تعویض قطعات است و گیربکس اتوماتیک باید تعویض گردد. تعویض گیربکس اتوماتیک باید در یک تعمیرگاه مجرب که افراد متخصص  در این امر مشغول به کار باشند، انجام گیرد که معمولاً تعمیر گیربکس اتومات تیگو ۵ در تهران در تعمیرگاه رنووان که یک تعمیرگاه رنو در غرب تهران با پرسنل مجرب می‌باشد، انجام می‌پذیرد.

سخن پایانی

تعمیر گیربکس اتوماتیک تیگو ۵ یک کار تخصصی و پیچیده‌می‌باشد که باید در تعمیرگاه تخصصی این ماشین انجام گیرد. معمولاً در تعمیرگاه‌های تخصصی مانند تعمیرگاه Renoone که بسیار مطرح است، انجام سرویس‌های دوره‌ای، عیب یابی و تست رایگان گیربکس، تعمیر تخصصی گیربکس تیگو ۵ اتومات همراه با گارانتی، تعویض قطعات و تامین قطعات اورجینال و تست گیربکس تیگو ۵ به ‌وسیله دستگاه‌های پیشرفته انجام می‌گیرند!

  • تلفن تعمیرگاه رنو وان: 09393982002
  • آدرس سایت: renoone.ir
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.