کوالکام هوش مصنوعی روی تلفن‌ها، لپ‌تاپ‌ها و اتومبیل‌ها را به نمایش می‌گذارد

کوالکام در نمایشگاه MWC 2024 در بارسلون اسپانیا، هوش مصنوعی را به نمایش گذاشت که به صورت بومی بر روی انواع دستگاه‌ها کار می‌کند. همچنین تمام راه حل های مرتبط با هوش مصنوعی را که در سال گذشته توسعه داده بود، نمایش داد. همچنین تمام محصولات تجاری موجود را که از راه حل های کوالکام برای ارائه ویژگی های هوش مصنوعی استفاده می کنند، به نمایش گذاشت.

Qualcomm AI Hub از بیش از 75 مدل هوش مصنوعی پشتیبانی می کند و ادغام آنها در برنامه ها را برای توسعه دهندگان آسان تر می کند.

غول تراشه مستقر در ایالات متحده از Qualcomm AI Hub رونمایی کرد. این شامل مجموعه‌ای از مدل‌های هوش مصنوعی از قبل بهینه‌سازی‌شده برای استقرار یکپارچه برنامه‌ها و خدمات در دستگاه‌هایی است که توسط پردازنده‌های اسنپدراگون پشتیبانی می‌شوند.

این کتابخانه عظیم متشکل از 75+ AI و مدل های Generative، از جمله Baichuan 7B، ControlNet، Stable Diffusion و Whisper است که برای عملکرد خوب در دستگاه های محلی بهینه شده اند. هر مدل به گونه‌ای بهینه شده است که از شتاب‌دهنده‌های هوش مصنوعی در موتور هوش مصنوعی کوالکام (CPU، GPU و NPU) بهره‌مند شود و نتیجه‌گیری 4 برابر سریع‌تر است.

توسعه دهندگان می توانند به راحتی این مدل ها را در برنامه های خود ادغام کنند و در نتیجه توسعه سریعتر برنامه، عملکرد بالاتر، بهینه سازی بهبود یافته و هزینه کمتر را به همراه داشته باشند.

مدل‌های Qualcomm AI Hub 75 - چیکاو

این مدل‌های هوش مصنوعی بهینه‌شده در GitHub، Hugging Face و Qualcomm AI Hub موجود هستند. این شرکت می گوید پشتیبانی از مدل های بیشتر هوش مصنوعی در آینده به سیستم عامل ها و پلتفرم های بیشتری اضافه خواهد شد. توسعه‌دهندگان می‌توانند امروز ثبت‌نام کنند تا مدل‌های هوش مصنوعی را روی ابر روی دستگاه‌هایی که از پردازنده‌های کوالکام استفاده می‌کنند، اجرا کنند.

هوش مصنوعی به صورت بومی روی گوشی های اندروید و لپ تاپ های ویندوزی اجرا می شود

Qualcomm AI Hub اندروید ویندوز - چیکاو

این شرکت همچنین Large Language and Vision Assistant (LLaVA) LLM (Large Language Model) را برای اولین بار در گوشی هوشمند اندرویدی به نمایش گذاشت. دارای بیش از 7 میلیارد پارامتر است و می‌تواند انواع ورودی‌های متعدد از جمله تصاویر و متن را بپذیرد. می تواند مکالمات چند نوبتی با دستیار هوش مصنوعی در مورد تصاویر ایجاد کند. با نرخ توکن پاسخگو اجرا می شود، به این معنی که حریم خصوصی و قابلیت اطمینان را افزایش داده است.

همچنین LLM با رتبه پایین (LoRA) در حال اجرا بر روی یک تلفن هوشمند اندرویدی را به نمایش گذاشت. این شرکت Stable Diffusion را با LoRA اجرا کرد که به کاربران اجازه می‌دهد تصاویر با کیفیت بالا را با پیام‌های متنی ایجاد کنند. آنها می توانند ترجیحات شخصی یا هنری خود را وارد کنند تا به نتایج دلخواه برسند.

کوالکام همچنین یک پارامتر 7B+ LLM را به نمایش گذاشت که بر روی رایانه شخصی ویندوزی اجرا می شود که می تواند ورودی های متن و صدا را بپذیرد. این شرکت هوش مصنوعی را در HONOR Magic 6 Pro (تقویم و ایجاد ویدیو با استفاده از هوش مصنوعی)، OPPO X7 Ultra (پاک کننده اشیاء تصویر) و Xiaomi 14 Pro (گسترش تصویر تولید شده با هوش مصنوعی) به نمایش گذاشت.

یک لپ‌تاپ با پردازنده Snapdragon X Elite استفاده می‌شود تا نشان دهد که چگونه دستگاه می‌تواند تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را در عرض ۷ ثانیه ایجاد کند. این 3 برابر سریعتر از راه حل های رقبای x86 (AMD و Intel) است. کوالکام از ویرایشگر تصویر رایگان و متن باز GIMP با افزونه Stable Diffusion استفاده کرد.

کوالکام ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی را در خودروها و اینترنت اشیاء مصرف کننده به نمایش گذاشت

این شرکت همچنین قابلیت‌های هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد پلتفرم شاسی دیجیتال اسنپدراگون را برای خودروهای متصل به نمایش گذاشت. این می تواند تجربیات شخصی سازی شده را به شیوه ای کارآمد، قدرتمند، ایمن و قابل اعتماد به رانندگان و مسافران ارائه دهد. کوالکام در غرفه خود در MWC 2024 پین هوش مصنوعی Humane را نیز به نمایش گذاشت، یک دستگاه تلفن همراه متصل که از پردازنده اسنپدراگون پشتیبانی می‌کند. از یک روش کاملا جدید و بدون صفحه نمایش برای تجربه هوش مصنوعی و یافتن اطلاعات در مورد چیزها استفاده می کند.

هوش مصنوعی همچنین ارتباطات و زیرساخت های مخابراتی را بهبود می بخشد

کوالکام همچنین از سیستم مودم-RF اسنپدراگون X80 پرده برداری کرد که از نسل دوم پردازنده هوش مصنوعی 5G برای ارائه پوشش شبکه سلولی، تأخیر، عملکرد و بهره وری انرژی بیشتر استفاده می کند. همچنین FastConnect 7900 Mobile Connectivity System را به نمایش گذاشت که اولین سیستم Wi-Fi 7 بهینه شده با هوش مصنوعی در جهان است که نوار اتصال بی سیم سازگار، با کارایی بالا، تاخیر کم و کم مصرف را افزایش می دهد.

برای آسان‌تر کردن کارها برای اپراتورهای شبکه سلولی، کوالکام سه فناوری را به نمایش گذاشت. دستیار هوش مصنوعی مولد برای شبکه دسترسی رادیویی (RAN) ساده‌سازی وظایف مدیریت شبکه و برش را برای مهندسان آسان‌تر می‌کند. برنامه Open RAN مبتنی بر هوش مصنوعی (rApp) مصرف انرژی را در طول مدیریت شبکه کاهش می دهد. این شرکت همچنین مجموعه مدیریت چرخه حیات برش شبکه 5G مبتنی بر هوش مصنوعی خود را به نمایش گذاشت.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.