چاپ لیوان، بهترین،سریعترین و ارزانترین کادوی تولد

امروزه تب و تاب کادوهای چاپی مانند انواع تی‌شرت، کیف، وسایل کاربردی مثل فلش، بشقاب و… بیشتر از قبل شده و حتی ممکن است شما هم به عنوان کادو یکی از این محصولات را دریافت کرده باشید. چاپ روی لیوان یا ماگ نیز در این دسته از محصولات قرار می‌گیرد و در عین زیبایی یک کادوی مقرون به صرفه است. جذابیت، سادگی و تاثیرگذاری بالای این نوع لیوان‌ها باعث شده تا حتی بسیاری از شرکت‌ها و برندهای معتبر هم با درج لوگوی شرکت خود روی آنها به برندسازی و تبلیغات بپردازند. چاپ تصاویر مختلف روی ماگ یا لیوان‌هایی با جنس‌های مختلف به دلیل خلاقانه و کاربردی بودن آنها، کادویی ماندگار و جذاب برای کسانی است که دوستشان دارید. ما هم می‌خواهیم در این مطلب هر آنچه که در مورد این هدیه باید بدانید را در اختیارتان قرار دهیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

فرایند چاپ تصویر روی لیوان

چاپ لیوان و ماگ فرایندی از ایجاد طرح‌ها، متن‌ها یا عکس‌ها روی سطوحی است که هر کدام جنسی منحصر به فرد داشته و در نهایت به عنوان هدیه، تبلیغ و یا حتی به صورت شخصی به کار برده می‌شوند. روند انجام این کار کاملا به نوع روشی بستگی دارد که قرار است انجام شود. مثلا در روش چاپ سابلیمیشن به یک پرینتر سابلیمیشن که فرمت A4 داشته باشد، نیاز است که تمام شرکت‌های چاپی که این پروسه را در بین خدمات خود قرار داده‌اند، این دستگاه را هم دارند.

سپس از جوهر مخصوصی که بر اثر واکنش‌های خاص تبدیل به گاز شده و به پلیمرهای پلی استر می‌چسبد استفاده می‌شود. کاغذی که مخصوص چاپ روی لیوان است، جوهر را به خود جذب کرده و در نهایت بعد از آنکه به میزان قابل توجهی حرارت می‌بیند، این طرح را روی سطح مورد نظر منتقل خواهد کرد. برای اتصال کاغذ روی لیوان هم از چسب ضد گرما استفاده می‌شود. سپس با استفاده از پرس گرما، این مراحل تکمیل می‌شود..

البته باید در نظر داشته باشید که نمی‌توان این پروسه چاپ را روی هر لیوانی انجام داد و باید حتما رنگ آن سفید باشد تا همه رنگ‌ها به شکلی دقیق ایجاد شوند. همانطور که دیدید وسایل مورد نیاز برای این پروسه چندان زیاد نبوده و مراحل آن نیز خیلی سخت و پیچیده نیست، اما نکته مهمی که باید به آن توجه شود، تجربه شرکتی است که این خدمات را به عهده گرفته است. این افراد با در نظر گرفتن تصویر مورد نظر شما بهترین روش چاپی را انتخاب کرده و بهترین خروجی را پیش رویتان قرار خواهند داد.

روش‌های مختلف چاپ روی لیوان

چاپ روی لیوان با چندین روش مختلف انجام می‌شود. هر یک از این روش‌ها ویژگی‌ها و مزایای خود را داشته و بسته به نیاز و شرایط انتخاب می‌شوند:

  • چاپ اسکرین با استفاده از تکنیک‌های پیچیده‌تر انجام شده و با استفاده از صفحه توری، جوهر را روی لیوان چاپ می‌کند.
  • چاپ لیتوگرافی نسبت به دیگر روش‌ها قدیمی‌تر بوده و با استفاده از دستگاه هیدروگرافی، طرح را روی لیوان چاپ می‌کند.
  • چاپ دیجیتال با استفاده از چاپگر سفارشی و با تکنولوژی‌های پیشرفته انجام شده و در نهایت الگوی مورد نظر را به صورت مستقیم روی لیوان چاپ می‌کند. از این روش بیشتر برای طرح‌های چند رنگ و پیچیده استفاده می‌شود.
  • چاپ سابلیمیشن که در بالا هم روش آن را توضیح دادیم، با استفاده از تکنیک پرس حرارتی انجام شده و در نهایت رنگ را روی کاغذ خاص چاپ کرده و سپس طرح را روی لیوان انتقال می‌دهد.

انواع لیوان‌ها برای چاپ تصاویر

برای چاپ روی لیوان می‌توان از جنس‌های مختلفی استفاده کرد؛ اما روی هر کدام از این سطوح تنها طرح‌های خاصی قابل چاپ است. مثلا در چاپ روی لیوان‌های سرامیکی، شما می‌توانید طرح‌ها و نوشته‌های مورد نظر خود را بدون محدودیت رنگ و با کیفیت عالی چاپ کنید. این لیوان‌ها به دلیل قیمت مناسب و کیفیت خوبشان، برای هدیه‌ و تبلیغات مناسبند.

نمونه دیگر لیوان‌های جادویی یا حرارتی هستند که در حالت سرد رنگ مشکی و پس از ریختن مایعات گرم تصویر چاپ شده رویشان نمایان می‌شود. یا لیوان‌های اکلیلی نیز نوع خاصی از این محصولات هستند که با رنگ زیبا و براق، طرح و لوگو را به شکلی خاص به نمایش می‌گذارند و هدایای لوکسی به نظر می‌رسند.

چاپ روی لیوان‌های شیشه‌ای را هم در میان این محصولات می‌بینیم که بیشتر برای تصاویر خاص و با کمترین میزان رنگ سفید، به کار برده می‌شود. در واقع بخش‌هایی از تصویر که رنگ سفید دارند چاپ نمی‌شوند و به جای آن بدنه لیوان مشاهده خواهد شد.

لیوان‌های دمنوش دو جداره با بدنه استیل را هم می‌توان به عنوان سطوح چاپی انتخاب کرده و طرح چاپی روی بدنه آن قابل مشاهده بوده و نسبت به دیگر مدل‌ها کمی گران‌تر هستند.

مزایای چاپ روی لیوان

چاپ روی لیوان قیمت مقرون به صرفه‌ای داشته و معمولا هر کسی در هر سنی که باشد آن را می‌پسندد. علاوه بر این محصولات از ماندگاری بالاتری نسبت به دیگر هدایا برخوردار هستند و به خصوص مدل‌های دمنوش استیل حتی با زمین خوردن هم آسیب نمی‌بینند.

می‌توان از این لیوان‌های کادویی برای تبلیغات و برندینگ هم استفاده کرد و در کنار تصاویر چاپی، لوگوی یک شرکت را هم درج کرد. در نهایت نیز ماندگاری بالای چاپ روی لیوان باعث می‌شود که طرح‌ها بدون از بین رفتن در طولانی مدت قابل استفاده باشند و حتی با شست‌وشو نیز کیفیت اولیه خود را حفظ کنند.

انتخاب بهترین شرکت برای دریافت خدمات چاپی

اگر به دنبال یک هدیه ارزشمند برای عزیزانتان هستید اما بودجه کمی را برای خرید دارید، پیشنهاد می‌کنیم به چاپ روی لیوان فکر کنید و درست کردن این هدیه را به دست افرادی بسپارید که در این زمینه تجربه کافی دارند. چاپ مدرن یاس با 15 سال سابقه در زمینه چاپ و تولید محصولات تبلیغاتی، خدمات چاپ روی لیوان را با قیمت عالی و کیفیت بالا در اختیار شما قرار می‌دهد. این مجموعه از دستگاه‌ها و متدهای پیشرفته استفاده کرده و از مرحله طراحی الگو و طرح تا چاپ و بسته‌بندی کردن کادو، همراه شما خواهد بود. همچنین می‌توانید قبل از تکمیل سفارش خود با مشاورینی که در این مجموعه حاضر هستند نیز صحبت کرده و راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.