چگونه لوگوی جذاب طراحی کنیم؟ یا سفارش دهیم؟

می‌دانیم که یکی از مهم‌ترین مراحل راه اندازی کسب و کار و برند سازی، مربوط به طراحی لوگو است. لوگوی برند شما، نشان‌دهنده هویت، شخصیت و اعتبار برند بوده و از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. از این رو توصیه می‌کنیم همواره از ایده‌های جدید، خلاقانه و منحصر به‌ فرد برای داشتن یک لوگوی جذاب استفاده کنید. هزینه طراحی لوگو یک سرمایه‌گذاری آتی و بلندمدت بوده که شما باید پرداخت کنید. برای اینکه بتوانید یک لوگوی جذاب سفارش داده و یا طراحی کنید، باید به نکات و اصول ویژه‌ای توجه داشته باشید. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر با این اصول اساسی آشنا شوید.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

اهمیت طراحی لوگو

طراحی لوگو یکی از مهم‌ترین بخش‌های برند سازی بوده و می‌تواند اثرگذاری مستقیم و فوق‌العاده‌ای بر روی کاربران بگذارد. شما از طریق لوگوی طراحی شده، می‌توانید اطلاعات کامل و مناسبی را درباره برند خود و سبک فعالیتتان در اختیار مشتری قرار دهید. همچنین لوگو به عنوان یک راه ارتباطی بین برند شما و مشتریان عمل کرده و می‌تواند نرخ تبدیل را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. به همین دلیل در زمان سفارش طراحی لوگو در اصفهان باید به دنبال یک شرکت حرفه‌ای با نمونه کارهای فوق العاده باشید.

مراحل طراحی یک لوگوی جذاب

امروزه روش‌های گوناگونی ارائه شده‌اند که به شما به عنوان مالک یک کسب و کار، کمک می‌کنند تا یک لوگوی جذاب برای خود تهیه کنید. در صورتی که تجربه‌ای در زمینه طراحی دارید، با استفاده از این اصول می‌توانید خودتان اقدام به طراحی لوگوی مخصوص برندتان بکنید. در غیر این صورت امکان ثبت سفارش برای طراحی لوگو بر اساس این اصول هم وجود دارد. در این بخش به معرفی مراحلی می‌پردازیم که شما با استفاده از آن‌ها می‌توانید یک لوگوی جذاب داشته باشید. اقداماتی از جمله انتخاب فونت برای لوگو، انتخاب رنگ مناسب و … باید در این مراحل پشت سر گذاشته شوند تا نتیجه قابل قبولی به دست آید.

1-   مشخص سازی هویت برند

به غیر از لوگوی طراحی شده، برند شما اجزای دیگری مانند وب‌سایت، صفحات مجازی، محتواهای مختلف و … نیز دارد که با یک هدف مشترک سازمان‌دهی شده‌اند. این بخش‌ها در واقع هویت برند شما را تشکیل می‌دهند. هویت برند همان روح آن بوده که باید به کاربران مختلف به بهترین نحو ممکن نمایش داده شود. برای طراحی لوگوی اصولی و جذاب، توصیه می‌کنیم در ابتدا هویت برند را مشخص کنید تا نتیجه طراحی لوگو به مراتب اثرگذارتر باشد.

2-   مشخص کردن سبک لوگو

یکی دیگر از مهم‌ترین مراحل برای طراحی آرم و نشان تجاری، مشخص کردن سبک لوگو بوده و باید بر اساس هویت برند انجام شود. در صورتی که یک برند کلاسیک دارید، باید از طرح‌های کلاسیک و اصیل بهره ببرید و برای سبک مینیمال، به دنبال سادگی بیشتر باشید. از این رو همواره به خاطر داشته باشید که سبک لوگوی طراحی شده، ارتباط کاملا مستقیمی با فعالیت شما دارد. برای مثال بیشتر شرکت‌های طراحی دکور داخلی به سراغ سبک‌های مینیمال و مدرن می‌روند؛ اما شرکت‌های فعال در زمینه صنایع دستی، نیاز به لوگوهای کلاسیک دارند.

3-   بررسی رقبا و الهام گرفتن از بهترین لوگوها

برای اینکه بتوانید یک لوگوی جذاب و ایده آل برای برند خود طراحی کنید، نیاز به الهام گرفتن از موضوعات مختلف دارید. دو روش برای الهام گیری وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. در اولین گام توصیه می‌کنیم لوگوی رقیبان خود را مورد بررسی قرار داده و به بخش‌های مختلف آن‌ها دقت کنید. پینترست یکی از بهترین منابع بوده که شما برای الهام گیری می‌توانید از آن استفاده کنید. با آنالیز کردن رقبا می‌توانید بیشتر با اقداماتی که برای طراحی لوگوی خود انجام داده‌اند آشنا شوید.

الهامات درونی هم تا حد زیادی کمک کننده هستند. منظور ما از الهام درونی در واقع همان ایده پردازی و بروز خلاقیت است. در بهترین حالت توصیه می‌شود که مدتی را صرف ایده پردازی کنید تا ذهن شما پویا و آماده برای طراحی اصولی لوگو شود.

4-   انتخاب بهترین نوع لوگو

امروزه به دلیل اهمیت بسیار بالای لوگو، انواع مختلفی برای آن در نظر گرفته می‌شود. از این رو برای کسب بهترین و مطلوب‌ترین نتیجه، توصیه می‌کنیم که نوع لوگوی مورد نظر خود را از میان گزینه‌های مختلف مانند تایپوگرافی، مونوگرام، تلفیقی و … انتخاب کرده و سپس به سراغ فرایند طراحی بروید. معمولا سبک تلفیقی به دلیل داشتن نماد تصویری و نوشته در کنار هم، قیمت بالاتری در مقایسه با تایپوگرافی یا لوگو نوشتاری خواهد داشت.

5-   مشخص کردن پالت رنگی

به هیچ عنوان اثر گذرای رنگ‌ها در طراحی لوگو نادیده نگیرید. رنگ‌ها قدرت عظیمی در این زمینه داشته و تا حد زیادی می‌توانند اثرگذار باشند. تناژهای مختلف رنگی می‌توانند احساسات مختلفی را در فرد ایجاد کنند. از این رو توصیه می‌کنیم با در نظر گرفتن عکس‌العمل مشتری و همچنین تاثیرگذاری بیشتر لوگو، به انتخاب رنگ مناسب بپردازید.

6-   انتخاب فونت لوگو

یکی دیگر از بخش‌های طراحی لوگو که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده، انتخاب فونت مناسب برای طراحی است. بعد از اینکه نوع لوگوی مناسب برند خود را انتخاب کردید، باید فونت مناسبی با آن نیز انتخاب کرده و سپس به سراغ فرایند طراحی بروید. فونت باید به گونه‌ای انتخاب شود که اثرگذاری مثبت بر روی شخصیت لوگوی شما داشته باشد. تعداد فونت‌های در دسترس برای طراحی لوگو فوق‌العاده زیاد هستند؛ اما یک طراح حرفه ای، فونت اختصاصی برای لوگوی شما طراحی خواهد کرد.

7-   اتود زدن و ایجاد لوگو

بعد از اینکه مراحل معرفی شده قبلی را به صورت کامل پشت سر گذاشتید، باید به سراغ اتود زدن ایجاد لوگو بروید. طرح اولیه را بر روی کاغذ ایجاد کرده و سپس با استفاده از ابزارهای لوگوساز یا هوش مصنوعی، اقدام به ادامه طراحی کرده یا طراحی لوگو و آرم خود را به یک طراح متخصص بسپارید. توصیه می‌کنیم برای کسب بهترین نتیجه، در ابدا تعدادی طرح اولیه ایجاد کرده و سپس بر روی آن‌ها اصلاحات مورد نظر را پیاده سازی کنید.

8-   اصلاحات نتیجه

ویرایش لوگو را پشت گوش نیاندازید. می‌دانیم که طراحی لوگو چه با استفاده از ابزارهای مخصوص و هوش مصنوعی انجام شده و دقت بسیار بالایی داشته باشد و چه توسط یک طراح متخصص انجام شود، باز هم نیاز به ویرایش خواهد داشت. در این مرحله باید رنگ، اندازه، فونت، طرح نهایی و باقی بخش‌ها به بهترین نحو ممکن تنظیم شوند تا بتوانید به طرح دلخواه خود دسترسی داشته باشید.

سخن پایانی

امروزه برندها و کسب و کارهای مختلف، توجه ویژه‌ای به طراحی لوگو و معرفی برند خود دارند. لوگوی طراحی شده را می‌توانیم معرف هر کسب و کار بدانیم که ویژگی‌های مختلفی از آن را نمایان می‌کند. از این رو داشتن یک لوگوی اصولی و مناسب، تا حد زیادی اهمیت داشته و به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. در بخش‌های قبلی به صورت کامل به معرفی اقداماتی پرداختیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانید به یک لوگوی حرفه‌ای و جذاب دسترسی داشته باشید. توصیه می‌شود که برای اطمینان از نتیجه، حتما طراحی لوگو را به یک متخصص بسپارید تا کمترین نیاز را به تغییر داشته باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.