واتساپ از استیکرهای متحرک با کیفیت بالاتر پشتیبانی می کند

همانطور که بیشتر شما ممکن است بدانید، WhatsApp از استیکرهای متحرک پشتیبانی می کند. چیزی که شما باید بدانید این است که این پلتفرم از استیکرهای متحرک فقط در قالب WebP پشتیبانی می کند. در حالی که این فرمت برای کارایی عالی است، زیرا اندازه بسته‌بندی کوچکی را ارائه می‌دهد، اما از نظر کیفیت عالی نیست، زیرا محتوای این قالب با افزایش اندازه آن شروع به پیکسلی می‌کند.

به عبارت دیگر، استیکرهای متحرک در قالب WebP ممکن است در صفحه نمایش های کوچک واضح به نظر برسند اما در صفحه نمایش های بزرگ پیکسلی به نظر برسند. واتساپ اکنون در تلاش برای حل این مشکل است.

بر اساس گزارش جدید WABetaInfo، آخرین نسخه بتا واتساپ برای اندروید (نسخه 2.24.5.10) از استیکرهای متحرک با فرمت Lottie پشتیبانی می کند. این یک فرمت فایل برداری است بر خلاف WebP که یک فرمت فایل شطرنجی است.

به این ترتیب، محتوا در قالب Lottie بدون توجه به اینکه اندازه آن را چقدر افزایش دهید، واضح به نظر می رسد (کیفیت را حفظ می کند). این بدان معنی است که استیکرهای متحرک با فرمت فایل Lottie در صفحه نمایش های کوچک و همچنین بزرگ واضح به نظر می رسند.

استیکرهای متحرک WhatsApp در قالب فایل Lottie - چیکاو

WABetaInfo گزارش می‌دهد که استیکرهای متحرک در قالب فایل Lottie همچنین می‌توانند «حرکات روان‌تر، رنگ‌های زنده و جزئیات پیچیده‌تری» را در مقایسه با فرمت WebP ارائه دهند. در این مرحله، ممکن است فکر کنید که این پیشرفت ها ممکن است به قیمت افزایش حجم فایل باشد. خب نه. استیکرها در قالب فایل Lottie باید دارای اندازه بسته مشابه یا کوچکتر در مقایسه با فرمت WebP باشند. بنابراین، شما بهترین های هر دو جهان را دریافت می کنید.

در حالی که همه اینها خوب به نظر می رسد، سازندگان ممکن است مجبور باشند کار بیشتری برای ایجاد استیکرها در قالب فایل Lottie در مقایسه با ایجاد برچسب در قالب فایل WebP انجام دهند.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه واتساپ چه زمانی این ویژگی را در نسخه پایدار برنامه در دسترس قرار می دهد، وجود ندارد. انتظار می رود زمانی که شرکت آزمایش آن را بر روی وب، iOS، ویندوز، مک و دیگر پلتفرم ها انجام دهد، این اتفاق می افتد، که ممکن است حداقل چند ماه طول بکشد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.