ویژگی Quick Share در ChromeOS برای سریع‌تر شدن

گوگل اشتراک‌گذاری سریع (که قبلاً به‌عنوان Nearby Share شناخته می‌شد)، یک برنامه/ویژگی اشتراک‌گذاری فایل در نزدیکی، در Android، ChromeOS و Windows ارائه می‌دهد. هنگامی که از اشتراک‌گذاری سریع بین دو دستگاه اندرویدی استفاده می‌کنید، آنها مستقیماً از طریق شبکه Wi-Fi Direct به یکدیگر متصل می‌شوند، که به دستگاه واسطه‌ای مانند روتر Wi-Fi نیاز ندارد و بالاترین سرعت انتقال داده ممکن را ارائه می‌کند.

با این حال، وقتی از اشتراک‌گذاری سریع بین دو دستگاه ChromeOS یا بین ChromeOS و دستگاه Android استفاده می‌کنید، فایل‌ها از طریق Wi-Fi به جای Wi-Fi Direct منتقل می‌شوند. این نه تنها نیاز به اتصال دو دستگاه به یک روتر Wi-Fi دارد، بلکه سرعت انتقال فایل کمتری را نیز ارائه می دهد. یکی از دلایل اصلی متوسل شدن Quick Share به این روش این است که ChromeOS از Wi-Fi Direct پشتیبانی نمی کند. خوب، این در حال تغییر است.

Google در حال اضافه کردن پشتیبانی از Wi-Fi Direct به ChromeOS است

بر اساس گزارش جدیدی از میشال رحمان در Android Authority، گوگل در حال کار بر روی افزودن پشتیبانی از Wi-Fi Direct به ChromeOS است. آخرین تغییر از طریق Chromium Gerrit فاش شد. هنگامی که Google Wi-Fi Direct را در ChromeOS فعال می‌کند، Quick Share در پلتفرم می‌تواند از آن برای اتصال مستقیم به ChromeOS یا دستگاه Android دیگر استفاده کند، و نیازی به اتصال دو دستگاه به یک روتر Wi-Fi را از بین ببرد و سرعت انتقال فایل را افزایش دهد.

در حال حاضر، هیچ اطلاعاتی درباره زمانی که Google شروع به ارائه پشتیبانی از Wi-Fi Direct به ChromeOS خواهد کرد و چه زمانی اشتراک‌گذاری سریع در ChromeOS را برای شروع استفاده از گزینه اتصال جدید به‌روزرسانی می‌کند، وجود ندارد. با این حال، با توجه به تاریخچه عرضه ویژگی، انتظار می رود این ویژگی در چند ماه آینده در کانال های Dev و Beta در دسترس قرار گیرد و سپس به نسخه پایدار سیستم عامل برسد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.