وان پلاس Watch 2 رونمایی شد، مشخصات کلیدی آن چیست؟

ساعت اولیه وان پلاس  سه سال پیش عرضه شد و دارای سیستم عامل اختصاصی بود. از آن زمان، این شرکت به تابلوی طراحی بازگشته و تغییرات قابل توجهی را در مدل جدید ایجاد کرد.

این بر اساس “معماری موتور دوگانه” است، به این معنی که دو چیپست و دو سیستم عامل وجود دارد. یکی Snapdragon W5 است که Wear OS را اجرا می کند، به این معنی که شما دسترسی کامل به فروشگاه برنامه دارید. دیگری BES2700 است که یک سیستم عامل بلادرنگ (RTOS) را با قدرت کم اجرا می کند.

در حالت هوشمند، می‌توانید نقشه‌های Google، Assistant، Wallet، Calendar، Keep، Gmail را اجرا کنید. 20 صفحه ساعت داخلی با 80 صفحه دیگر قابل دانلود وجود دارد. در این حالت باتری 500 میلی آمپر ساعتی تا 100 ساعت با استفاده منظم یا تا 48 ساعت با استفاده زیاد دوام می آورد.

حالت صرفه‌جویی انرژی فقط RTOS را در اطراف نگه می‌دارد، اما همچنان قابلیت‌های زیادی در دسترس باقی می‌گذارد – ردیابی خواب و ضربان قلب، حالت ورزشی مانند شنا و دوچرخه‌سواری، حتی می‌توانید در این حالت تماس بگیرید و دریافت کنید. با فعال کردن Power Saver، ساعت می تواند تا 12 روز دوام بیاورد.

و هنگامی که در نهایت باتری را خالی کردید، شارژر سریع 7.5 واتی VOOC آن را به سرعت شارژ می کند – شارژ 100٪ کامل در 60 دقیقه اتفاق می افتد، اما اگر عجله دارید، می توانید یک روز کامل از باتری استفاده کنید (در Smart حالت) فقط در 10 دقیقه.

OnePlus Watch 2 دارای بدنه ای از جنس استیل ضد زنگ با ابعاد 47.0 x 46.6 x 12.1 میلی متر است. فولاد ضد زنگ سخت‌تر از آلومینیوم است و وزنی به ساعت می‌دهد – 49 گرم به تنهایی، 80 گرم با بند لاستیکی فلوئورو (با سگک فولادی ضد زنگ).

شیشه 2.5 بعدی یاقوت کبود از صفحه نمایش 1.43 اینچی AMOLED محافظت می کند. رزولوشن آن 466 در 466 پیکسل است و با فرکانس 60 هرتز کار می کند. در حالت روشنایی بالا می تواند به 1000 نیت برسد، که برای دید در فضای باز حیاتی است.

اگر صحبت از فضای باز شد، این ساعت دارای رتبه مقاومت در برابر آب 5 ATM است که آن را برای شنا مناسب می کند. همچنین بر اساس استاندارد MIL-STD-810H ساخته شده است.

دارای GPS دو فرکانس (L1+L5) و از صورت فلکی اصلی (از جمله Beidou، Galileo، GLONASS و QZSS) پشتیبانی می کند. سنسورهای دیگر شامل قطب نما، شتاب سنج، ژیروسکوپ، فشارسنج و حتی یک سنسور نور برای تنظیم روشنایی صفحه نمایش هستند.

البته یک پالس اکسیمتر نوری نیز وجود دارد. در طول ردیابی خواب، مراحل خواب شما را شناسایی می کند، کیفیت خواب شما را ارزیابی می کند، میزان تنفس و سطح اکسیژن شما را کنترل می کند و می تواند خطر خروپف شما را ارزیابی کند. نظارت بر استرس نیز در دسترس است زیرا سنسور تغییرات ضربان قلب شما را زیر نظر دارد.

حالت دویدن از GPS و سایر حسگرها برای ردیابی دویدن و عملکرد شما با معیارهایی مانند دامنه عمودی، زمان تماس با زمین، تعادل، حداکثر مصرف اکسیژن و طول گام استفاده می‌کند. این نه تنها پیشرفت شما را ردیابی می کند، بلکه ساعت شما را قادر می سازد مربی دویدن شما باشد.

 

به طور مشابه، حالت‌های تنیس و بدمینتون وجود دارند که تعداد تاب‌های گرفته شده، تعداد شوت‌های انجام شده (و حتی نوع شوت مانند فورهند، بک هند، تاپ اسپین، برش و غیره) را پیگیری می‌کنند. حالت اسکی حداکثر و میانگین سرعت، حداکثر شیب و ارتفاع و موارد دیگر را ردیابی می کند.

توجه داشته باشید که سیستم Wear OS 4 به 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت فضای ذخیره سازی برای برنامه هایی که به آن نیاز دارند دسترسی دارد – این به شما امکان می دهد نقشه ها، موسیقی و غیره آفلاین را ذخیره کنید.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.