محبوب ترین سوغات قشم در میان گردشگران را بشناسید

قشم، از زیباترین جزایر استان هرمزگان در خلیج فارس است که در اکثر ایام سال، پذیرای مسافران داخلی و خارجی زیادی است که هر کدام با اهداف مختلفی مانند تفریح، کار، خرید و غیره به این مقصد بی‌نظیر سفر می‌کنند. گشت‌وگذار در سواحل، جاهای دیدنی و مراکز خرید قشم برای هر گردشگری جذاب و دلنشین است. زمانی که با سوغات قشم آشنا شوید، متوجه خواهید شد که در دل این جزیره تماشایی، جذابیت‌های بی‌شماری نهفته است که هر کدام از آن‌ها سفر شما را دلچسب‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. از آنجایی که نوع پوشش، محصولات کشاورزی و باغی و صنایع دستی جزیره قشم با دیگر مناطق ایران متفاوت است، خرید سوغاتی قشم نیز حال‌وهوای منحصربه‌فردی خواهد داشت که می‌تواند به بهترین بخش از سفرتان تبدیل شود. برای دانستن این موضوع که سوغات قشم چیست و چه هدایایی را می‌توانید در سفر به این جزیره برای عزیزان خود تهیه کنید، با ادامه مطلب همراه باشید.

فهرست پرطرفدارترین سوغات قشم

بدون شک خرید سوغاتی، هدیه یا یادگاری و گشت‌وگذار در بازارهای سنتی و رنگارنگ قشم، از جذاب‌ترین و خاطره‌انگیزترین بخش از سفر شما محسوب می‌شود. تصور کنید که در بازارهایی با حال‌وهوای متفاوت قدم می‌زنید و در گذر از مغازه‌های مختلف از استشمام عطر ادویه‌های جنوب، تماشای رنگ و طرح خاص لباس‌های محلی و هنر دست اهالی این منطقه در ساخت انواع صنایع دستی و حتی لوازم آرایشی و بهداشتی اصلی لذت می‌برید. وقتی به شما گفته می‌شود که سفر به جزیره قشم، شما را با شگفتی‌های جدید و متفاوتی مواجه می‌کند، درواقع به خاص‌ترین و بهترین سوغات قشم نیز اشاره شده است. تنوع در اجناس و محصولات محلی قشم بسیار زیاد است، ازاین‌رو در ادامه به معرفی محبوب‌ترین و معروف‌ترین سوغاتی های قشم می‌پردازیم:

ادویه ‌های جنوبی

همان‌طور که می‌دانید، غذاها و خوراکی‌های جنوبی به داشتن طعم متفاوت و عطر بی‌نظیر معروف هستند. بخش زیادی از این شهرت، به لطف ادویه‌جات خاص جنوبی است که در تهیه انواع غذاها کاربرد دارند. پیشنهاد می‌شود، شما نیز این فرصت را از دست ندهید و در خرید سوغات جزیره قشم، انواع ادویه‎های جنوبی را تهیه کنید. وجود فروشگاه‌ها و مغازه‌های متنوع و بی‌شماری که به‌صورت تخصصی مشغول فروش ادویه‌های محلی و جنوبی هستند، نشان دهنده استقبال زیاد گردشگران از این سوغاتی خوش رنگ‌ولعاب جنوبی است.

سوغات قشم چیست

انواع نان محلی قشم

علاوه بر تنوع غذاهای جنوبی، در قشم شاهد انواع نان و شیرینی هستیم که نحوه پخت و طعم آن‌ها در هیچ کجای دیگر نظیر ندارد. معروف‌ترین نان محلی قشم، نان تموشی نام دارد که خمیر آن از ترکیب آرد و آب تهیه می‌شود. ورق نازکی از خمیر نان تموشی را در تابه داغ می‌ریزند و پس از پخت، روی آن تخم‌مرغ یا پنیر قرار می‌دهند. البته نباید فراموش کنید که طعم خاص این نان به‌خاطر سس مخصوصی به‌نام مهیاوه است که در نهایت روی آن می‌ریزند؛ این سس، طعم متفاوت و فوق‌العاده‌ای دارد و از ترکیب ریحان، نمک، رازیانه، خردل، گشنیز و آب ماهی تهیه می‌شود. دیگر نان‌های محلی قشم مانند بالاتاوه، رخنه، خمیر و کروسی بسیار خوشمزه هستند و پیشنهاد می‌شود طعم تمام آن‌ها را در طول سفر تجربه کنید.

نان سنتی؛ معروف ترین سوغاتی قشم

صنایع دستی حصیری

در بین انواع سوغاتی قشم، نباید از صنایع دستی حصیری این منطقه غافل شوید. برای تهیه تمام محصولات حصیری که در بازارهای قشم مشاهده می‌کنید، از درختان خرمای این منطقه استفاده شده است. انواع ظروف و محصولات حصیری زیبا، نشان‌دهنده هنر دست و خلاقیت اهالی این منطقه است که آن‌ها را با عشق می‌سازند. انواع گلدان‌های حصیری، دمکش، سینی‌های گرد و بزرگ، ظروف متنوع و زیبا ازجمله صنایع دستی حصیری این منطقه محسوب می‌شوند که با استقبال زیاد گردشگران روبه‌رو شده است.

صنایع دستی؛ از اصلی ترین سوغات قشم

صنایع دستی دریایی

اگر هنوز به‌دنبال پاسخ این سوال هستید که سوغات قشم چیه، باید نگاهی به صنایع دستی دریایی این منطقه بیندازید. بدون شک وقتی در سواحل زیبای قشم قدم می‌زنید، شاهد انواع صدف‌ها، حلزون و بقایای آبزیان مختلف هستید که از دل دریا به ساحل آمده‌اند. اهالی هنرمند قشم، از این صدف‌های زیبا و طبیعی برای ساخت محصولات و صنایع دستی متنوع استفاده می‌کنند؛ به‌همین دلیل در بازارهای قشم، شاهد فعالیت گسترده فروشگاه‌هایی هستیم که به‌صورت اختصاصی به‌فروش صنایع دستی دریایی بی‌نظیر مشغول هستند.

خرما و فرآورده های آن

وقتی نام شهرهای جنوب کشور به‌میان می‌آید، اولین چیزی که در ذهن تداعی می‌شود آب‌وهوای گرم و نخلستان‌های وسیع و زیبا است. جزیره قشم نیز دقیقا همین شرایط را دارد و اصلی‌ترین محصول باغی آن شامل خرماهای متنوعی است که طعم واقعی و اصیلی دارند. اگر همچنان برای خرید سوغاتی قشم دچار تردید و سردرگمی هستید، بدون شک باید در اولین قدم به فروشگاه‌های عرضه خرما بروید و این میوه شیرین و فرآورده‌های مختلف آن مانند چیپس خرما، شیره خرما، خرمای خشک و غیره را هم برای مصرف شخصی و هم برای سوغاتی تهیه کنید. اگر قصد خرید خرماهای باکیفیت و تازه را دارید، پیشنهاد می‌شود به بازارهای محلی قشم بروید و مرغوب‌ترین خرماهای منطقه را خریداری کنید.

لباس محلی قشم

در پاسخ به سوال سوغات قشم چیست، می‌توان لباس‌های محلی زیبا و پوشاک رنگارنگ را نیز در نظر داشت که طرح، دوخت و تزئینات آن، مخصوص این منطقه است. به محض ورود به جزیره قشم، مردمانی را می‌بینید که لباس‌های متفاوت و چشم‌نوازی به تن دارند. جالب است بدانید که انتخاب نوع پارچه و طرح و دوخت لباس‌های محلی قشم متناسب با شرایط آب‌وهوایی این منطقه است؛ به‌همین خاطر، کمتر کسی را می‌بینید که لباس تیره و یا تنگ پوشیده باشد. علاوه بر رنگ و طرح، ظرافت دوخت لباس‌های محلی قشم زبانزد است و این امر هنر مردمان این منطقه را به‌نمایش گذاشته است. اگر به لباس‌های محلی قشم علاقه‌مند شدید، می‌توانید به بازارهای محلی و مدرن این جزیره بروید و در بین تنوع بی‌شماری از رنگ و طرح، آنچه را که دوست دارید برای خود و یا عزیزانتان انتخاب کنید.

تور قشم و سفر به زیباترین جزیره ایران

جزیره قشم، به‌واسطه داشتن جذابیت‌ها و شگفتی‌های زیاد توانسته جایگاه ویژه‌ای در بین گردشگران داخلی و خارجی به خود اختصاص دهد. به‌همین دلیل است که هر روزه شاهد حضور توریست‌های بی‌شماری هستیم که با همراهی تورهای گردشگری به زیباترین جزیره ایران سفر می‌کنند. از سواحل زیبای قشم و پدیده‌های طبیعی بی‌نظیر آن گرفته تا مراکز خرید متنوع و سوغاتی‌های خاص این منطقه، همگی در جذب گردشگران به این خطه نقش داشته‌اند. اگر شما نیز درحال برنامه‌ریزی برای گذران تعطیلاتی خوش و دلچسب در جزیره زیبای قشم هستید و درعین حال نیز دغدغه کاهش هزینه‌های‌تان را دارید، بهتر است برای رزرو تور قشم لحظه آخری اقدام کنید. برای این کار فقط کافی است سری به سایت‌های معتبر در زمینه معرفی و فروش تورهای قشم بزنید و تور گردشگری خوش‌قیمت و حرفه‌ای را به‌صورت آنلاین رزرو کنید.

عوامل مختلفی در قیمت تور قشم اثرگذارند. در واقع وسیله‌ای که برای رفت‌و‌برگشت انتخاب می‌کنید، محلی که برای اقامت خود در نظر می‌گیرید و تعداد روزهایی که می‌خواهید در سفر باشید، همگی در قیمت تاثیرگذار هستند. طبیعتا هزینه‌ای که برای هتل 5 ستاره پرداخت می‌شود، با هزینه و خدمات یک هتل 3 ستاره تفاوت دارند. از دیگر عوامل بسیار مهم در قیمت تور قشم، تاریخ و فصلی است که برای سفر در نظر می‌گیرید. چرا که در ایام تعطیلات و عید نوروز که درخواست مردم برای مسافرت زیاد است، هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کنند.

 هتل های قشم و اقامت در جزیره ای با جاذبه های خاص و متفاوت

وقتی قدم به جزیره قشم می‌گذارید، هر آنچه را که تجربه می‌کنید، خاص و متفاوت است. طبیعتی را خواهید دید که مشابه آن در هیچ جای ایران وجود ندارد، با مردمانی مراوده خواهید کرد که از لباس تا گویش و فرهنگ‌شان منحصربه‌فرد است، در بازارهایی گشت‌وگذار خواهید کرد که صنایع دستی و محصولات محلی این منطقه را به‌نمایش گذاشته‌اند. سفر متفاوت شما حتی در زمانی که در هتل و اقامتگاه خود در حال استراحت هستید نیز در جریان است. در این جزیره گردشگری، هتل‌ها و اقامتگاه‌های متنوعی وجود دارد که همگی برای رفاه و آسایش مسافران خود، خدمات و امکانات مناسبی فراهم کرده‌اند.

از آنجایی که بخش زیادی از سفر خود را در هتل می‌گذرانید باید برای رزرو هتل قشم، دقت و وقت زیادی را صرف کنید تا از بین لیست پیش‌روی خود، بهترین گزینه را برای تجربه اقامتی دلچسب و مفرح انتخاب کنید. برای این منظور توصیه می‌شود از سایت‌های معتبر در زمینه معرفی هتل‌های قشم، تمام گزینه‌ها را بررسی و با یکدیگر مقایسه کنید و سپس برای رزرو آنلاین هتلی که دوست دارید، اقدام کنید. این شرایط فرصت تجربه اقامتی به‌یادماندنی در دل زیباترین جزیره ایران را به شما می‌دهد.

سخن پایانی

سفر به جزیره قشم در بین گردشگران با محبوبیت و استقبال زیادی مواجه شده است. اگر شما نیز دوست دارید، تعطیلات خود را در جزیره زیبا و رویایی قشم بگذرانید، باید با تمام آن چیزی که در طول سفر در انتظار شما است، آشنا شوید؛ از جاذبه‌های دیدنی تا محل اقامت، همگی در کیفیت و راحتی سفر شما تاثیر دارند؛ همچنین باید پیش از سفر به‌دنبال پاسخ برای سوال سوغات قشم چیست، باشید تا به این صورت بتوانید جذاب‌ترین بخش از سفر خود که همان خرید سوغاتی است را به بهترین شکل سپری کنید. در سفر به جزیره شگفت‌انگیز قشم، به بازارهای محلی و فروشگاه‌های صنایع دستی بروید و از خریدی متفاوت لذت ببرید.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.