مشاوره سئو چیست؟

شاید شما نیز اطلاعی از این موضوع نداشته باشید که مشاوره سئو چیست و چه وظایفی را برعهده دارد. در پاسخ باید بگوئیم که مشاور سئو با بررسی کلی سایت از نظر مشکلات ظاهری، بحث ایندکس، کدهای HTML، بک لینک های خارجی، کیفیت محتوا و… کمک زیادی به وبسایت شما برای بازگشت مجدد به رتبه های بالاتر در نتایج موتورهای جستجو می کند. مشاوره سئو توسط بسیاری از شرکت های دیجیتال مارکتینگ انجام می شود و  شما عزیزان باید به رزومه و میزان اعتبار شرکت مورد نظر توجه زیادی داشته باشید.

مهمترین میزان اهمیتی که برای رزرو جلسه مشاوره سئو می توان لحاظ کرد زمانی است که صاحب کسب و کار پروژه بهینه سازی سایت خود را آغاز کرده و در میان راه با مشکلاتی همراه گردیده است که در این مواقع مشاور سئو می تواند کمک زیادی به آن ها کند. در واقع در این مواقع است که مشاوران سئو با شناخت ویژگی های کسب و کارها می تواند اقدام به پیاده سازی استراتژی مناسب در زمینه سئو و کسب نتایج دلخواه در موتور جستجوی گوگل داشته باشید.

مشاوره سئو چیست؟

در موارد بالا اشاره کوتاهی به این موضوع داشتیم که مشاوره سئو چیست اما اگر بخوهیم توضیح کوتاه دهیم باید گفت که مشاوره سئو یک فرآیند چند جلسه ای یا حتی ممکن است تک جلسه ای با کارفرما وبسایت و یا کسب و کار بوده باشد که با ارائه راهکارهای مفید سبب بهبود سئو سایت می شود. در جلسه مشاوره سئو وبسایت کارفرما از همه لحاظ بررسی می شود و در قالب چک لیست موردی و لیست اقداماتی که باید برای بهبود سئو انجام شود موارد تکمیلی به کارفرما ارائه می شود.

مشاوره سئو در زمینه هایی همچون جستجوی کلمات کلیدی و بررسی بکلینک گرفته تا طراحی مجدد معماری و ساختار سایت و همچنین توجه به سئو داخلی و خارجی تسلط خوبی داشته و می تواند کسب وکار شما در این زمینه بهبود دهد. در واقع مشاوران حرفه ای سئو از الگوریتم های گوگل مطلع بوده و می دانند که نحوه عملکرد و چگونگی بهبود رتبه کلمات کلیدی به چه شکل خواهد بود.

نکات مهم در انتخاب شرکت مشاوره سئو حرفه ای

برای انتخاب یک مشاور سئو حرفه ای باید به نکات زیر توجه زیادی داشته باشید و این موارد عبارتند از:

  • آیا استراتژی سئویی که در اخیار بنده قرار می گیرد می تواند به سایتم کمک کند؟
  • تاکتیک و تریک های مورد نظر برای سئو سایت
  • چه مدت طول می کشد تا تریک های بیان شده در جلسه مشاوره سئو به نتیجه برسد.
  • آیا تجربه کاری در زمینه سئو سایت بنده دارید؟
  • آیا روش های بیان شده در مشاوره سئو کلاه سفید هستند یا کلاه سیاه؟

زمان مناسب برای رزرو جلسه مشاوره سئو

زمان مناسب برای رزرو جلسه مشاوره سئو

شاید شما نیز این سوال را داشته باشید که زمان مناسب برای رزرو جلسه مشاوره سئو چه موقع است که پاسخ به این سوال واضح است. در واقع وقتی که در ابتدای پروژه سئو هستید و یا در میان راه با مشکلات بهینه سازی سایت برخورد کردید نقش مشاوره سئو می تواند پررنگ تر باشد. به عنوان مثال نقش مشاور سئو در زمان راه اندازی و طراحی سایت در مواردی همچون انتخاب نام دامنه شرکت هاستینگ و…. بروز پیدا میکند و اما نوع بعدی در ارائه خدمات سئو سایت برای بهبود ساختار و رشد کلمات کلیدی می باشد.

به هر حال زمان مناسب برای رزرو جلسه مشاوره سئو وقتی بوده که وبسایت شما در مراحل اولیه بهینه سازی قرار داشته و با پیاده سازی استراتژی های مناسب قادر به برنامه ریزی اهداف بلندمدت و کسب رتبه های بالاتر در نتایج خواهید شد.

در جلسه مشاوره سئو چه خدماتی ارائه می شود؟

زمان مناسب برای رزرو جلسه مشاوره سئو

اما می رسیم به پاسخ این سوال که در جلسه مشاوره سئو چه خدماتی برای کارفرما ارائه می شود که پاسخ به آن را در لیست زیر آورده ایم.

  • بررسی مشکلات سئو سایت شما
  • بررسی رقبا و نقاط قوت و ضعف سئو سایت شما در مقایسه با رقبا
  • آموزش موارد تکمیلی در صورت نیاز بالخصوص بحص تولید محتوا سئو شده
  • پیاده سازی استراتژی های سئویی برای وبسایت شما
  • توسعه و برنامه ریزی برای پیاده سازی استراتژی سئو سایت
  • تلاش برای کسب ترافیک ارگانیک و طبیعی
  • اعمال تکنیک های سئو داخلی On-Page SEO و خارجی Off-Page SEO
  • مدیریت هزینه سئو سایت شما در تبلیغات
  • بهبود صفحات لندینگ و فرود در کلمات کلیدی هدفمند
  • توجه به جزئیات مهم در وبسایت شما همچون کال تو اکشن، چیدمان مناسب المان ها، رابط کاربری مناسب و…

سوالات متداول در زمینه مشاوره سئو 

  • مشاور سئو به چه فردی گویند؟

به طور خلاصه، یک مشاور حرفه ای در زمینه سئو، به شخصی گویند که برای رشد وبسایت شما از نظر سئویی راهکارهایی را ارائه می دهد. این فرد به دلیل تخصصی که در این زمینه دارد توانایی خوبی برای راهنمایی کسب و کارها و وبسایت هایی که نیاز به بهبود سئو دارند. بنابراین چنین کارشناسانی با ارائه استراتژی های تخصص به طور طبیعی و ارگانیک سبب افزایش بازدید وبسایت شما شده و در نتیجه زمینه رشد سایت شما را فراهم می کنند.

  • شرکت های مشاوره سئو چه کاری را برای وبسایت های کارفرما انجام می دهند؟

در قدم اول ابتدا وبسایت شما را آنالیز می کنند و پس از شناسایی مشکلات موجود در سایت شما، اقدام به پیاده سازی استراتژی مناسب جهت بهبود رتبه و سئو سایت شما می کنند. مهمترین اقداماتی که شرکت سئو در قالب مشاوره سئو برای وبسایت و کسب وکار شما پیاده سازی می کنند عبارتند از:

  1. آنالیز وب سایت
  2. تحقیق کلمات کلیدی
  3. بررسی رقبا
  4. بررسی ساختار و استراکچر سایت
  5. استفاده از ابزارهای سئو
  6. بررسی لینک سازی داخلی
  7. توجه به لینک سازی خارجی
  8. سئو فنی یا تکنیکال
  9. سئو داخلی
  10. سئوی خارج
  11. سئوی محلی
  • دلیل نیاز به مشاور سئو در پروژه خود چیست؟

شاید این سوال را داشته باشید که چرا به مشاور در پروژه سئو خود نیاز داریم که پاسخ به آن در میزان تخصص و تجربه فرد متخصص سئو نهفته است. در واقع در پروژه سئو گاهی اوقات با مشکلات زیادی مواجه می شویم که سبب افت رتبه کلمات کلیدی سایت شما می شود. بنابراین در این مواقع وجود یک مشاور سئو می تواند کمک زیادی به وبسایت شما برای بهبود جایگاه کلمات کلیدی کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.