بهترین مارک منبع تغذیه مناسب برای تعمیرات موبایل

برای اینکه بتوانید یک موبایل را به صورت کامل عیب یابی کرده و ایرادات آن را از بین ببرید، به تجهیزات و لوازم مختلفی نیاز خواهید داشت. یکی از لوازم کاربردی در این راستا، منبع تغذیه است. امروزه برندها و مدل‌های مختلفی از منبع تغذیه در بازار وجود دارند که می‌توان برای تعمیرات موبایل از آن‌ها استفاده نمود. توصیه می‌کنیم از یک منبع باکیفیت و مناسب استفاده کنید که عملکرد خوب و مناسبی در تعمیرات موبایل داشته باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا بیشتر به بررسی این موضوع بپردازیم.

سلب‌ مسئولیت: بخش تحریریه‌ی چیکاو در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و هیچگونه مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.

انواع منبع تغذیه برای تعمیرات موبایل

امروزه برای تعمیر موبایل از منابع تغذیه مختلفی استفاده می‌شود که بیشتر از نوع منبع تغذیه DC هستند. در حال حاضر انواع منبع تغذیه مورد استفاده در تعمیر موبایل عبارتند از:

منبع تغذیه خطی

منبع تغذیه خطی یکی از قدیمی‌ترین مدل‌های پاورسوپلای است که دارای تعدادی لوله خلاء برای کنترل المنت‌ها بوده است. در مدل‌های قبلی، این سطح کنترل بسیار محدود بوده و افزایش دمای بیش از حد را به دنبال داشته است. اما در منابع تغذیه خطی امروزه مانند منبع تغذیه خطی بتا که توسط بهترین برندها تولید می‌شوند، این ایراد تا حد زیادی برطرف شده و منبع تغذیه خطی به عنوان ارزان‌ترین و قابل اعتمادترین محصول برای تعمیر موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد. منبع تغذیه خطی بتا می‌تواند ولتاژ خروجی را ثابت نگه داشته و از آسیب به مدار جلوگیری کند.

منبع تغذیه سوئیچینگ

یکی از مدل‌های پیشرفته برای تعمیر موبایل، منبع تغذیه سوئیچینگ است که حرارت بسیار کمی تولید کرده و وزن کمی هم دارد. همچنین راندمان این منبع تغذیه بسیار بالا بوده و به عنوان پاور ساپلای حرفه ای شناخته می‌شود. یکی از بهترین انواع این محصول، منبع تغذیه سوئیچینگ بتا نام دارد که از رگولاتورهای سوئیچی برای بهبود جریان خروجی و بازدهی محصول استفاده کرده است.

کاربرد منبع تغذیه در تعمیرات موبایل

از منبع تغذیه در روند تعمیرات موبایل برای ایجاد ولتاژ و جریان مورد نیاز قطعات مختلف استفاده می‌شود. در موقعیت‌های مختلف می‌توان از این منبع تغذیه‌ها استفاده کرد تا فرایند تعمیرات موبایل ساده‌تر پشت سر گذاشته شود. برای مثال روشن کردن گوشی در صورت نبود باتری، دادن شوک الکتریکی به باتری، تست جریان کشی برد و عیب یابی قطعات از جمله کاربردهایی هستند که منبع تغذیه و سایر نمونه‌های کاربردی در این راستا دارند.

ویژگی‌های یک منبع تغذیه حرفه‌ای

برای اینکه بتوانید انتخاب خوبی برای یک منبع تغذیه حرفه‌ای داشته باشید، باید اطلاعات کافی درباره ویژگی‌های این محصولات به دست آورید. برخی از ویژگی‌های این محصول عبارتند از:

قدرت خروجی

قدرت خروجی یکی از مهم‌ترین پارامترها بوده که در زمان انتخاب به هیچ عنوان نباید نادیده گرفته شود. بر این اساس توصیه می‌کنیم منبع تغذیه‌ای را انتخاب کنید که دارای قدرت خروجی مناسب و بالا باشد. به عبارت کلی قدرت خروجی منبع تغذیه باید به اندازه‌ای باشد که بتواند دستگاه‌های مختلف را سریعا شارژ کرده و تغذیه کافی برای آن‌ها ایجاد کند.

محدوده ولتاژ

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که در زمان انتخاب دستگاه باید در نظر داشته باشید، محدوده ولتاژ آن‌ها بوده که دارای طیف گسترده‌ای است. این دستگاه‌ها در سه محدوده ولتاژ 0 تا 50 ولت، 0 تا 30 ولت و 0 تا 15 ولت در بازار وجود دارند. امروزه اکثر بردهای الکترونیکی دارای ولتاژ کاری کمتر از 24 ولت هستند؛ از این رو می‌توانیم ادعا کنیم که دستگاه‌های تا 30 ولت، می‌تواند انتخاب مناسب و کارآمدی باشد. در بسیاری از مواقع برای افراد فعال در زمینه تعمیرات موبایل، دستگاه تا 15 ولت هم گزینه مناسبی محسوب می‌شود.

قابل حمل بودن و وزن پاور ساپلای

ابعاد و وزن دستگاه نیز دیگر فاکتورهای مهمی هستند که در زمان انتخاب باید به آن‌ها توجه داشته باشید. توصیه می‌کنیم دستگاهی انتخاب کنید که کوچک، سبک و قابل حمل باشد تا به راحتی در کیف جا شده و همواره در دسترس باشد.

بیشترین جریان خروجی

دستگاه‌های تولیدشده در حوزه الکترونیک، معمولا با حداکثر جریان خروجی 2، 3 یا نهایتا 5 آمپر تولید می‌شوند. به صورت کلی جریان مصرفی اکثر بردهای کاربردی در این صنعت، کمتر از یک آمپر بوده و از جریان‌های بالاتر برای تست موتورهای DC و یا شارژ باتری استفاده می‌شوند.

امنیت منبع تغذیه

یک منبع تغذیه خوب و مناسب باید توانایی محافظت از دستگاه شما را به بهترین نحو داشته باشد. این دستگاه می‌تواند در برابر آسیب‌های مختلف مانند شوک الکتریکی، افزایش دما، ولتاژ بالا و … از گوشی‌های موبایل محافظت کند.

قابلیت تنظیم دقیق ولتاژ و جریان

در حوزه تعمیرات موبایل، یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که باید در نظر داشته باشید، تنظیم دقیق ولتاژ و جریان خروجی است. بر این اساس توصیه می‌کنیم که از دستگاه‌هایی استفاده کنید که پیچ تنظیم دقیق برای ولتاژ و جریان داشته باشند. در بهترین حالت منبع تغذیه باید کمتر از 0.1 درصد خطا داشته باشد. یکی دیگر از نکات مهمی که باید توجه داشته باید، نداشتن افت ولتاژ در زمان جریان کشی است.

محافظت از باتری

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که در انتخاب منبع تغذیه مناسب برای تعمیر موبایل باید در نظر داشته باشید، شارژر هوشمند بوده که از باتری محافظت کرده و افزایش طول عمر آن را به دنبال دارد.

سرعت شارژ

در تعمیرات گوشی، زمان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده و نباید نادیده گرفته شود. از این رو توصیه می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند زمان شارژ شدن گوشی موبایل را کاهش داده و با سرعت بالایی به شارژ کردن آن بپردازد.

سازگاری با انواع دستگاه‌ها

یکی دیگر از ویژگی‌های بهترین پاور ساپلای برای تعمیرات موبایل که باید در نظر داشته باشید، سازگاری آن با دستگاه‌های مختلف است. بر این اساس توصیه می‌کنیم دستگاهی را انتخاب کنید با لوازم مختلف از جمله تبلت، تلفن همراه، دوربین دیجیتالی و … سازگاری داشته باشد.

امکانات اضافی دستگاه

علاوه بر موارد ذکرشده در بخش‌های قبلی، بهترین منبع تغذیه انتخابی برای تعمیرات گوشی، می‌تواند امکانات اضافی و متعدد دیگری ازجمله نور پشتیبانی، صفحه نمایش LED باکیفیت، کابل‌های باکیفیت و … باشد. این موضوع باعث می‌شود تا شما بتوانید استفاده بهینه و مناسبی از دستگاه داشته باشید.

بهترین مارک منبع تغذیه برای تعمیرات موبایل

امروزه کمپانی‌های مختلف و گوناگونی در حوزه تولید انواع منبع تغذیه فعالیت دارند. از این رو شما در زمان انتخاب با تنوع محصول بسیار بالایی رو به رو خواهید شد. درصد زیادی از این دستگاه‌ها، تمام ویژگی‌های مورد نیاز برای یک منبع تغذیه حرفه‌ای را دارند و شما می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید. بتاکو یکی از فروشندگان و تولیدکنندگان تخصصی در زمینه ساخت انواع منابع تغذیه سوئیچینگ و خطی است که این محصولات را در سطوح ولتاژی مختلف برای استفاده در تعمیرگاه‌های موبایل یا دیگر مصارف، تولید می‌کند.

سخن پایانی

یکی از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تجهیزاتی که برای تعمیرات موبایل مورد استفاده قرار می‌گیرد، منبع تغذیه است. منبع تغذیه در روند تعمیرات انواع گوشی، کاربردهای متعددی دارد که در بخش‌های قبلی به چند نمونه از آن‌ها پرداختیم. همچنین با ویژگی‌های بهترین منبع تغذیه و بهترین برند تولیدکننده‌ای که می‌توانید انتخاب کنید، بیشتر آشنا شدیم تا شما انتخاب خوب و اصولی داشته باشید. بتاکو را می‌توانیم به عنوان یکی از بهترین تولیدکنندگان و توزیع‌کنندگان انواع تجهیزات تست و اندازه‌گیری در زمینه‌های مختلف بدانیم. شما می‌توانید انواع مختلف این دستگاه‌ها را با اطمینان خاطر کامل، از بتاکو خریداری کرده و مورد استفاده قرار دهید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.