آیا سامسونگ باید به زودی از ویژگی به روز رسانی یکپارچه اندروید استفاده کند؟

در سال 2016، گوگل به‌روزرسانی‌های یکپارچه را برای اندروید معرفی کرد، قابلیتی که به جای نیاز به راه‌اندازی مجدد و قفل کردن کاربر از استفاده از دستگاه در طول فرآیند به‌روزرسانی، به‌روزرسانی نرم‌افزار جدیدی را در پس‌زمینه نصب می‌کند.

به‌روزرسانی‌های یکپارچه با نصب یک به‌روزرسانی در یک پارتیشن سیستم ثانویه به جای پارتیشن اصلی، و سپس بوت شدن از آن پارتیشن ثانویه در دفعه بعد که دستگاه مجدداً راه‌اندازی می‌شود، کار می‌کند. پارتیشن‌های اولیه و ثانویه اساساً با راه‌اندازی مجدد تغییر می‌کنند، و این فرآیندی است که هر بار که یک به‌روزرسانی نرم‌افزار جدید در دسترس باشد، تکرار می‌شود.

علاوه بر جلوگیری از خرابی زمانی که به‌روزرسانی‌ها بدون پارتیشن A/B نصب می‌شوند، به‌روزرسانی‌های یکپارچه فرآیند به‌روزرسانی را ایمن‌تر می‌کنند، زیرا یکی از دو پارتیشن به عنوان پشتیبان عمل می‌کند که دستگاه می‌تواند در صورت بروز مشکل در حین نصب، به آن بازگردد. روند.

با این حال، به‌روزرسانی‌های یکپارچه فضای بیشتری را در حافظه داخلی اشغال می‌کنند، که احتمالاً یکی از دلایلی است که سامسونگ هرگز زحمت اجرای این ویژگی را در دستگاه‌های گلکسی به خود نداده است. اما آیا این موضوع در آینده نزدیک تغییر می کند؟

سامسونگ احتمالاً روش به روز رسانی خود را تغییر نخواهد داد

به گفته میشال رحمان، گوگل در حال آماده شدن برای حذف کامل پشتیبانی از به‌روزرسانی‌های غیر A/B از اندروید است و به‌روزرسانی‌های A/B را به عنوان تنها مکانیزم به‌روزرسانی OTA با پشتیبانی رسمی باقی می‌گذارد، و برخی از طرفداران سامسونگ تعجب کرده‌اند که این به چه معناست. برای گوشی های هوشمند و تبلت های گلکسی.

خوب، به نظر می‌رسد هیچ چیز برای دستگاه‌های گلکسی تغییر نخواهد کرد، زیرا در حالی که گوگل به‌روزرسانی‌های یکپارچه را به‌روزرسانی‌های یکپارچه را به عنوان مکانیزم اصلی و تنها به‌روزرسانی در سیستم‌عامل اصلی اندروید ایجاد می‌کند، لازم نیست تولیدکنندگان شخص ثالث این ویژگی را بپذیرند یا از استفاده آن‌ها جلوگیری کنند.

برای اجبار به‌روزرسانی‌های یکپارچه، Google باید آن را به‌عنوان یک الزام در مجوز خدمات Google Mobile (GMS) اضافه کند، مجوزی که هر سازنده، از جمله سامسونگ، باید آن را دریافت کند تا بتواند از مجموعه برنامه‌های شخص اول گوگل استفاده کند. پلی استور، جیمیل یا یوتیوب در گوشی های هوشمندشان.

گویا گوگل چند سال پیش سعی کرد این کار را انجام دهد اما در نهایت به جای یک قانون، آن را به عنوان یک راهنما تبدیل کرد و سامسونگ تا به امروز از این مزیت استفاده می کند و احتمالاً در آینده نیز به این کار ادامه خواهد داد. و این مطمئناً مطلوب‌تر است، زیرا نرم‌افزار دستگاه‌های گلکسی فضای زیادی را اشغال می‌کند و کپی کردن پارتیشن سیستم میزان فضای ذخیره‌سازی قابل استفاده را کاهش می‌دهد.

علاوه بر این، به ندرت به‌روزرسانی‌ها در گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های گلکسی اشتباه می‌شود، و تنها عیب نداشتن پارتیشن‌های A/B این است که دستگاه برای چند دقیقه نصب سیستم عامل جدید غیرقابل استفاده می‌شود. به نظر می‌رسد برخی از دستگاه‌های گلکسی نیز پس از به‌روزرسانی، خطوط سبز یا صورتی روی نمایشگر ایجاد می‌کنند، اگرچه احتمالاً این چیزی نیست که به‌روزرسانی یکپارچه آن را حل کند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.