گلکسی زد فولد 2 به گوگل کمک کرد تا اندروید را در گوشی‌های تاشو بهتر کند

گوگل خیلی دیر به مهمانی تاشو رسید و اولین گوشی تاشو آن چهار نسل پس از عرضه اولین گوشی هوشمند تاشو سامسونگ به بازار عرضه شد. علیرغم اینکه گوگل توسعه‌دهنده پیشرو اندروید بود، گوگل نیز دیر بهینه‌سازی اندروید را برای دستگاه‌های تاشو انجام داد. اکنون مشخص شده است که گوگل برای بهینه سازی اندروید برای گوشی های تاشو از سامسونگ کمک گرفته است.

گوگل قبل از انتشار سیستم عامل اندروید 12L را روی گلکسی زد فولد 2 آزمایش کرد

قبل از راه اندازی اندروید 12 ال، گزارش هایی در مورد یک گوشی تاشو وجود داشت که گوگل در حال آزمایش آن برای بهینه سازی اندروید برای فرم فاکتور جدید بود. اسم رمز آن دستگاه «Jumbojack» بود و ارجاعات به آن دستگاه مستقیماً در Android 12.1 (که بعداً Android 12L نام گرفت) یافت شد. شخصی آن دستگاه را به فروش رسانده است و به نظر می رسد نسخه اصلاح شده Galaxy Z Fold 2 باشد.

میشال رحمان، متخصص اندروید، تصاویری از آن دستگاه را در X منتشر کرده است. در حالی که طراحی کامل گوشی در این تصاویر فاش نشده است. طرفداران گلکسی پس از مشاهده بریدگی دوربین روی نمایشگر و محل قرارگیری آن، نسبت ابعاد صفحه و برخی دیگر از نشانه های طراحی، می توانند استنباط کنند که این گوشی Galaxy Z Fold 2 است.

به نظر می رسد این گوشی هوشمند تاشو از نسخه استوک اندروید 12L استفاده می کند. می‌توانید به راه‌اندازی برنامه، طرح‌بندی برنامه تنظیمات و طراحی کلیدهای تنظیم سریع توجه کنید. به نظر می رسد گوگل اولین نسخه اندروید را که برای گوشی ها و تبلت های تاشو در گلکسی زد فولد 2 ساخته شده است، تنظیم کرده است، زیرا تا آن زمان سخت افزار آن را نداشت. پس از آن سامسونگ با استفاده از One UI بر روی آن، اندروید 12L را بهبود بخشید.

سامسونگ برای آوردن اندروید به گوشی‌های هوشمند تاشو تلاش زیادی کرد. حداقل برای چند سال، سامسونگ تنها سازنده گوشی‌های هوشمند بود که گوشی‌های هوشمند اندرویدی تاشو را در سطح جهان ارسال می‌کرد و کنترل آن بر بازار گوشی‌های هوشمند تاشو بی‌میزان بود. مطمئناً، برندهای دیگر گوشی‌های هوشمند تاشو را با سخت‌افزار چشم‌گیر روانه بازار کرده‌اند، اما سامسونگ اولین کسی بود که گوشی‌های تاشو را در سطح جهانی عرضه کرد و برای این کار شجاعت زیادی برای این شرکت لازم بود.

چه انتظاری از گوشی های تاشو سامسونگ داریم؟

در حالی که گوشی های هوشمند تاشو سامسونگ هنوز دارای چین و چروک قابل مشاهده هستند، نرم افزار و ادغام آنها هنوز فرسنگ ها جلوتر از گوشی های تاشو از برندهای رقیب است. طبق گزارش‌ها، سامسونگ با گلکسی زد فلیپ 6 و گلکسی زد فولد 6 در اواخر سال جاری وضعیت چین‌شدگی صفحه‌نمایش را بهبود می‌بخشد و صفحه‌نمایش عریض‌تری را برای گلکسی زد فولد 6 در نظر می‌گیرد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.