گلکسی کروم بوک جدید با کلید دستیار اختصاصی به زودی راه اندازی می شود

پس از انتشار حداقل یک کروم بوک جدید در هر سال در چند سال گذشته، سامسونگ نتوانست هیچ کروم بوک جدیدی را در سال های 2022 و 2023 عرضه کند. با این حال، به نظر می رسد این شرکت در حال ساخت یک کروم بوک گلکسی جدید است و ممکن است در سال جاری عرضه شود. اطلاعات بیشتری در مورد لپ تاپ آینده فاش شده است.

سامسونگ در حال کار بر روی یک Galaxy Chromebook جدید با کلید دستیار اختصاصی است

طبق گزارشی از Chrome Unboxed، به نظر می‌رسد سامسونگ در حال کار بر روی یک گلکسی کروم‌بوک جدید با کد داخلی Xol است. تعهدات جدید در مخازن Chromium نشان می دهد که Xol یک کلید اختصاصی برای دستیار Google خواهد داشت. بسیاری از تعهدات کد توسط مهندسان سامسونگ ارائه شده است. این اولین گلکسی کروم بوک (در واقع اولین لپ تاپ غیر گوگل) خواهد بود که دارای کلید اختصاصی دستیار گوگل است. آخرین کروم بوک سامسونگ Galaxy Chromebook Go بود و در سال 2021 عرضه شد.

گفته می شود که دستگاه آینده سامسونگ از پردازنده Raptor Lake اینتل استفاده می کند، به این معنی که دارای پردازنده نسل سیزدهم یا چهاردهم اینتل است. همچنین دارای یک فرم سنتی برای لپ‌تاپ‌ها است، زیرا کد آن «حالت تبلت» به صراحت غیرفعال شده است.

با توجه به اینکه Google Assistant با Gemini جایگزین خواهد شد، کلید اختصاصی Assistant می تواند Gemini را به جای Google Assistant در این لپ تاپ فراخوانی کند. همچنین می‌تواند دارای برچسب Chromebook Plus باشد، برچسبی که برای لپ‌تاپ‌های پیشرفته مبتنی بر سیستم‌عامل کروم که برخی از الزامات Google را برآورده می‌کنند، رونمایی شد.

با همکاری نزدیک تر بین گوگل و سامسونگ، این امکان وجود دارد که دومی یک گلکسی کروم بوک رده بالاتر با کلید اختصاصی دستیار گوگل بسازد. این دو شرکت قبلاً روی پروژه‌های مختلفی از جمله اولین نسخه اندروید برای تلفن‌های تاشو، سیستم عامل Wear OS 3، ادغام Google Home و SmartThings و ادغام Nearby Share و Quick Share با یکدیگر همکاری کرده‌اند.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.