واتساپ امکان ارسال پیام های بین پلتفرمی را ارائه می دهد

واتساپ که متعلق به متا است، در حال آماده شدن برای ارائه پیام های چند پلتفرمی است. این بدان معناست که کاربران واتساپ به زودی می‌توانند مستقیماً با اپلیکیشن‌هایی مانند تلگرام یا سیگنال ارتباط برقرار کنند.

در دو سال گذشته، واتساپ در حال توسعه راه‌حل فنی برای این یکپارچه‌سازی بوده است و در عین حال اطمینان می‌دهد که استانداردهای رمزگذاری سخت‌گیرانه سرتاسر خود باقی می‌مانند.

در حالی که این تغییر انتخاب پیام‌رسانی بیشتری را ارائه می‌دهد، اما کاملاً ایده واتساپ نبود. حداقل در حال حاضر این بیشتر محدودیتی برای این شرکت است، زیرا قوانین اخیر اتحادیه اروپا متا را به عنوان “دروازه بان” فناوری تعیین کرده است و واتس اپ را موظف می کند تا پلت فرم ارتباطی خود را در یک مهلت شش ماهه باز کند.

واتس اپ اکنون در حال تشریح نحوه عملکرد این قابلیت همکاری پیام رسانی با نزدیک شدن به مهلت است. در ابتدا، تمرکز بر ویژگی‌های اساسی مانند تبادل متن، تصاویر، ویدئو، پیام‌های صوتی و فایل‌ها بین افراد خواهد بود.

ویژگی‌های پیشرفته‌تر مانند تماس‌ها و چت‌های گروهی بعداً ارائه خواهند شد. اما مهم‌تر از آن، کاربران باید فعالانه در این پیام‌رسانی بین پلتفرمی شرکت کنند تا از «هرزنامه‌ها و کلاه‌برداری‌های» بالقوه جلوگیری کنند، دیک بروور، مدیر مهندسی واتس‌اپ.

کاربرانی که این سرویس را انتخاب می‌کنند، مکالمات دریافتی از سایر پلتفرم‌ها را در بخش «چت‌های شخص ثالث» جداگانه در واتس‌اپ مشاهده خواهند کرد.

قابلیت چند حساب کاربری واتساپ برای آزمایش کنندگان بتا در دسترس است

به همین ترتیب، برنامه‌های پیام‌رسانی که مایل به برقراری ارتباط با واتساپ هستند، باید قراردادهایی را امضا و از شرایط متا پیروی کنند. بنابراین، مطمئناً اجرای کامل این ویژگی زمان می برد.

هدف از قابلیت همکاری بسیار ساده است – بدون در نظر گرفتن پلتفرم پیام‌رسان ترجیحی آنها، مجبور نیستید بین برنامه‌ها بپرید تا با افراد در ارتباط باشید.

در حالت ایده آل، این حتی می تواند به معنای چت بین واتساپ و تلگرام یا سیگنال یا حتی iMessage باشد. با این حال، چالش‌های فنی و امنیتی اتصال برنامه‌های پیام‌رسان رمزگذاری‌شده بزرگ بسیار مهم و آسان نیستند.

بنابراین علیرغم آماده‌سازی فعال این شرکت، رسیدن پیام‌های بین پلتفرمی به کاربران روزمره زمان می‌برد. ما انتظار داریم جزئیات رسمی در مورد قابلیت همکاری در واتساپ به زودی منتشر شود.

منبع gizmochina
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.