خرابی Galaxy S24 Ultra نشان می دهد که از چه درجه تیتانیوم استفاده می کند

Galaxy S24 Ultra اولین گوشی هوشمند سامسونگ است که از مواد تیتانیوم برای قاب و محافظ Gorilla Glass Armor برای صفحه نمایش استفاده می کند. این گوشی حدود شش ماه پس از رونمایی از آیفون 15 پرو با قاب تیتانیومی عرضه شد. اما گلکسی اس 24 اولترا چقدر از تیتانیوم استفاده می کند و مهمتر از آن، از چه درجه تیتانیوم استفاده می کند؟

YouTuber JerryRigEverything گلکسی اس 24 اولترا را پاره کرد تا قطعات داخلی، قابلیت تعمیر و مواد استفاده شده در گوشی را بررسی کند. این ویدئو نشان می دهد که سامسونگ از تیتانیوم درجه 2 برای ساخت ریل های جانبی قاب گوشی استفاده کرده است. این درجه کمتر از تیتانیوم درجه 5 آیفون 15 پرو است، به این معنی که سامسونگ ممکن است از نظر دوام زیاد به دست نیاورده باشد.

تیتانیوم درجه 2 کمی بادوام تر از آلومینیوم 6061 است اما به اندازه تیتانیوم درجه 5 قوی نیست. در این ویدیو همچنین مشخص شد که سامسونگ برای بقیه قاب گوشی از آلومینیوم 6061 استفاده کرده است. این شرکت کره‌ای از پلاستیک برای جوش دادن قطعات آلومینیومی و تیتانیومی گلکسی اس 24 اولترا استفاده کرد.

ویدئوی پارگی همچنین نشان داد که سامسونگ موتور بازخورد لمسی را در واحد بلندگوی پایینی گلکسی اس 24 اولترا قرار داده است. سیلو S Pen نیز در برابر مایعات محافظت می شود تا آب از شیار S Pen به بدنه گوشی نفوذ نکند. بلندگوی پایینی از توپ های فوم برای بهبود عمق صدا استفاده می کند، اما بلندگوی بالایی از آن مواد استفاده نمی کند.

این گوشی همچنین نسبت به نسل قبلی گوشی های هوشمند سری گلکسی اس راحت تر تعمیر می شود. از پیچ های فیلیپس زیادی استفاده می کند که به معنی قابلیت تعمیر آسان است. همچنین دارای یک باتری با “Pull Tab” معروف سامسونگ است و صفحه نمایش و پنل پشتی آن نیز به راحتی قابل جدا شدن هستند و تعمیر گوشی را آسان تر می کند.

نکته مهم دیگر از ویدیو، مکانیسم شارژ بی سیم مبتنی بر القایی برای قلم S است. سیم پیچ شارژ بی سیم 15 واتی نیز از شکل منحصر به فردی استفاده می کند که برای اولین بار در یک گوشی سامسونگ دیده می شود. خیلی بد است که این گوشی از شارژ بی سیم مبتنی بر Qi 2 برخوردار نیست. JerryRigEverything همچنین احتمال آسیب رساندن به میکروفون را در صورتی که پین ​​اجکتور سیم کارت را به جای داخل شیار سیم کارت داخل آن قرار دهید، آزمایش کرد و معلوم شد که به دلیل شکل سوراخ به چیزی آسیب نخواهید رساند. دانستن این موضوع برای همه (از جمله من) که به اشتباه پین ​​اجکتور سیم کارت را داخل سوراخ میکروفون زده اند، خوب است.

به طور کلی، به نظر می‌رسد که سامسونگ از تیتانیوم با درجه پایین‌تری برای گلکسی اس 24 اولترا در مقایسه با آیفون 15 پرو استفاده کرده است، به همین دلیل است که سامسونگ سر و صدا و تبلیغات بازاریابی زیادی در مورد این مواد ایجاد نکرده است. امیدواریم سامسونگ درجه فلز گرانبها را در گوشی های آینده سری گلکسی اس خود بهبود بخشد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.