سامسونگ قراردادی چند ساله با کوالکام برای تراشه های اسنپدراگون امضا کرد

سامسونگ سال گذشته از تراشه اسنپدراگون در تمامی گوشی های رده بالای خود استفاده کرد. اگرچه امسال این شرکت از تراشه اسنپدراگون فقط در گلکسی اس 24 اولترا استفاده کرد، در حالی که گلکسی اس 24 و گلکسی اس 24 پلاس در اکثر کشورها از تراشه های اگزینوس استفاده کردند. در سال های آینده، سامسونگ به استفاده از تراشه های اسنپدراگون در گوشی های پرچمدار خود ادامه خواهد داد و کوالکام نیز این موضوع را تایید کرده است.

گوشی های پرچمدار آینده سری گلکسی اس و گلکسی Z از پردازنده های اسنپدراگون استفاده خواهند کرد

کوالکام در جریان فراخوان درآمد خود برای سه ماهه چهارم سال 2023 فاش کرد که قراردادی چند ساله با سامسونگ برای تامین پردازنده‌های اسنپدراگون برای گوشی‌های پرچمدار آینده گلکسی امضا کرده است. این قرارداد از سال 2024 شروع می شود و در مورد سری گلکسی اس 24 صحبت می کند. بنابراین، می‌توان انتظار داشت حداقل چند نسل دیگر از گوشی‌های سری گلکسی اس و سری گلکسی Z از پردازنده‌های اسنپدراگون پیشرفته استفاده کنند. این همچنین نشان می دهد که ممکن است سامسونگ حتی در آینده نزدیک از پردازنده های مدیاتک در گوشی های هوشمند پرچمدار خود استفاده نکند.

کوالکام در تماس درآمدی خود گفت: “ما همچنین اعلام می کنیم که یک قرارداد چند ساله با سامسونگ در رابطه با پلتفرم های اسنپدراگون برای عرضه گوشی های پرچمدار گلکسی از سال 2024 تمدید کردیم. قرارداد تمدید شده ارزش اسنپدراگون 8، رهبری فناوری ما و ما را نشان می دهد. مشارکت استراتژیک موفق بلندمدت با سامسونگ.”

سامسونگ در حال ساخت “Dream Chip” داخلی خود برای سری گلکسی S25 است و طبق گزارش ها از فرآیند ساخت نسل دوم 3 نانومتری Samsung Foundry استفاده می کند. بر اساس برخی گزارش ها، پردازنده پرچمدار سال آینده Exynos از هسته CPU ARM Cortex-X5، پنج هسته CPU Cortex-A720، چهار هسته CPU Cortex-A530 و پردازنده گرافیکی Xclipse 950 استفاده می کند. اینکه آیا می تواند از نظر عملکرد و کارایی با هسته CPU اسنپدراگون 8 نسل 4 برابری کند یا خیر، باید دید. این تراشه اگزینوس همچنین یک آزمون تورنسل برای فرآیند 3 نانومتری Samsung Foundry خواهد بود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.