کاهش 34.4 درصدی سود سامسونگ به دلیل کاهش فروش تراشه های نیمه هادی

سامسونگ پس از انتشار تخمین درآمد خود برای سه ماهه چهارم سال 2023 چند هفته پیش، اکنون درآمد نهایی خود را برای سه ماهه چهارم سال گذشته منتشر کرده است. در حالی که وضعیت این شرکت در مقایسه با سه ماهه قبلی اندکی بهبود یافته است، اما با روزهای شکوهی که پس از همه‌گیری COVID-19 شاهد بود، فاصله زیادی دارد.

درآمد و سود سامسونگ در سه ماهه چهارم 2023 اندکی بهبود یافت، اما همچنان نسبت به سال گذشته کمتر بود

سامسونگ الکترونیکس اعلام کرده است که درآمد سه ماهه چهارم سال 2023 67.78 تریلیون KRW (50.78 میلیارد دلار) و سود عملیاتی آن در سه ماهه 2.82 تریلیون KRW (2.11 میلیارد دلار) بوده است. درآمد سالانه این شرکت در سال گذشته 258.94 تریلیون KRW (194.01 میلیارد دلار) بود، در حالی که سود عملیاتی آن فقط 6.57 تریلیون KRW (4.92 میلیارد دلار) بود. این شرکت اعلام کرد که درآمد و سود آن در سه ماهه چهارم نسبت به سه ماهه سوم افزایش یافته است. با این حال، وقتی به سال قبل نگاه می کنید، سود آن از 4.3 تریلیون KRW (3.22 میلیارد دلار) 34.4 درصد کاهش یافت.

تراشه ذخیره سازی V-NAND نسل هشتم سامسونگ

بیشتر بهبود در درآمد و سود ناشی از افزایش قیمت تراشه های حافظه نیمه هادی و فروش پنل های نمایشگر برتر است. این شرکت انتظار دارد که اوضاع در سه ماهه اول 2024 بهبود بیشتری پیدا کند، زیرا در حال برنامه ریزی برای بهبود فروش محصولات پیشرفته از جمله سری Galaxy S24 است که اخیراً راه اندازی شده است. این شرکت در حال سرمایه گذاری در بازار پررونق هوش مصنوعی و هوش مصنوعی مولد است و قصد دارد تراشه های نیمه هادی بیشتری را بفروشد که برای پردازش هوش مصنوعی در فضای ابری و روی دستگاه و با ادغام ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی در تلفن های هوشمند، تلویزیون ها و لوازم خانگی خود استفاده می شود.

سامسونگ انتظار دارد که اوضاع در نیمه دوم سال 2024 به میزان قابل توجهی بهبود یابد

سامسونگ گفت که ابهامات اقتصادی در سال 2024 باقی خواهند ماند. اگر قبلاً نمی دانید، وضعیت اقتصاد جهانی هنوز بهبود نیافته است و چندین شرکت به تعداد زیادی کارمندان خود را اخراج می کنند. بنابراین، مردم ممکن است برای محصولاتی مانند لوازم خانگی گران قیمت، تلفن های هوشمند و تلویزیون پول خرج نکنند. با این حال، این شرکت کره جنوبی گفت که عملکرد مالی آن در نیمه اول سال 2024 اندکی بهبود خواهد یافت و بهبود قابل توجهی در نیمه دوم سال جاری مشاهده خواهد شد.

این شرکت سال گذشته میلیاردها دلار برای ساخت زیرساخت های تولید تراشه حافظه خود در تاسیسات خود در پیونگ تاک کره جنوبی هزینه کرد. همچنین برای بهبود ظرفیت تولید HBM، DDR5 و دیگر تراشه های نیمه هادی پیشرفته سرمایه گذاری کرد. همچنین سرمایه گذاری قابل توجهی در بهبود فرآیندهای ساخت تراشه های نیمه هادی 5 نانومتری یا بهتر و ظرفیت تولید خود انجام داد. در بخش پنل نمایش، سرمایه‌گذاری‌های آن عمدتاً مربوط به تولید پنل‌های OLED برای لپ‌تاپ‌ها و نمایشگرها و نمایشگرهای انعطاف‌پذیر برای محصولات موبایل بود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.