ویرایش مولد هوش مصنوعی Galaxy S24 درخشان و شهودی است

ابزار ویرایش تولیدی سامسونگ با هوش مصنوعی یکی از جدیدترین موارد اضافه شده به برنامه گالری است که به طور انحصاری برای سری گلکسی اس 24 در دسترس است. Generative Edit بسیار نویدبخش است، اما می تواند از چند ویژگی دیگر استفاده کند.

Rotate-and-fill Generative Edit بهترین عملکرد را دارد

برای چرخاندن عکس‌ها و پر کردن شکاف‌های اطراف لبه‌ها با پیکسل‌های تولید شده توسط هوش مصنوعی، می‌توانید از ویرایش تولیدی استفاده کنید. در اینجا چند نمونه هستند.

عکس های اصلی در سمت چپ هستند. عکس های ویرایش شده با هوش مصنوعی در سمت راست قرار دارند.

این ابزار در بیشتر مواقع قابل اعتماد کار می کند. در برخی موارد، حتی ممکن است شما را با توانایی خود در ایجاد بازتاب و حفظ دیدگاه شگفت زده کند. با این حال، مواقع دیگر، عکس‌هایی که با استفاده از این ابزار دستکاری شده‌اند، می‌توانند بسیار شبیه به یک کاربر مبتدی فتوشاپ به نظر برسند که عجله‌ای انجام داده است.

در مثال های زیر، هوش مصنوعی سعی کرد صندلی دوچرخه و چرخ عقب را به یک نیمکت تبدیل کند. سقف یک ماشین را برید و کاملاً نمی‌توانست بفهمد که با ساختمان‌های سمت چپ چه باید بکند، بنابراین فقط برخی از بافت‌ها را به تصویر کشید.

با این وجود، نتایج کاملاً چشمگیر هستند. و مهمتر از آن، لبه های یک عکس کانون اصلی نیستند. مردم معمولاً توجه زیادی به لبه‌های عکس‌ها نمی‌کنند، به این معنی که بیشتر خطاهایی که هوش مصنوعی می‌تواند مرتکب شود در بیشتر مواقع بدون توجه از بین می‌رود.

با در نظر گرفتن همه چیز، من این را یک برد می نامم. ابزار rotate-and-fill Generative Edit می‌تواند واقعاً برای ویرایش عکس مفید باشد، و حتی اگر این ابزار کامل یا جایگزینی برای کارهای حرفه‌ای فتوشاپ نیست، فکر می‌کنم به دور از حقه‌کاری است.

برش شی Generative Edit یک ضربه و از دست دادن است

عنصر دوم Generative Edit، یعنی برش اشیاء، به شما امکان می دهد روی اشیاء موجود در یک عکس ضربه بزنید و نگه دارید تا آنها را انتخاب کنید، مانند Image Clipper. اما می توانید اطراف شی ای را که می خواهید انتخاب کنید بکشید.

پس از انتخاب یک شی، می‌توانید آن را حذف کنید، اندازه آن را تغییر دهید، بچرخانید و آن را در اطراف عکس جابه‌جا کنید، و یک بار دیگر به هوش مصنوعی اجازه دهید شکاف‌های برش را پر کند.

در تجربه‌ای که تاکنون با Galaxy S24+ داشته‌ام، برش اشیاء Generative Edit به چند دلیل، کمی سخت است.

اول از همه، هوش مصنوعی مشکلاتی در تشخیص و مدیریت سایه ها دارد. علاوه بر این، همیشه آن را به درستی دریافت نمی کند، درست مانند زمانی که از چرخش و پر کردن استفاده می کنید، همیشه تحت تأثیر قرار نمی گیرد. اما از آنجایی که ممکن است در حال برش دادن و جابجایی اشیایی باشید که نزدیک لبه های عکس نیستند، هر گونه خطای ایجاد شده توسط هوش مصنوعی می تواند بسیار آشکار شود.

از سوی دیگر، هنگامی که هوش مصنوعی آن را درست انجام دهد، می تواند تقریباً جادویی به نظر برسد.

دلیل دیگری که واقعاً احساس می‌کنم این عنصر برش به کار بیشتری نیاز دارد این است که گزینه‌های کافی برای دستکاری اشیا را ارائه نمی‌دهد. به نظر نرسیده است و دلیل آن را توضیح خواهم داد.

برش اشیاء هوش مصنوعی می تواند از چند ابزار اضافی استفاده کند

شما فقط می توانید یک شی را از طریق Generative Edit حذف کنید، بچرخانید، اندازه را تغییر دهید و جابجا کنید. شما نمی توانید اشیا را برای رفع مشکلات پرسپکتیو ناشی از جابجایی آنها کج کنید، و حتی نمی توانید آنها را برگردانید/آینه کنید، که به نظر یک حذف عجیب به نظر می رسد.

علاوه بر این، چهار نقطه ای که در اطراف یک شیء برش خورده ظاهر می شوند، هم برای چرخش و هم برای تغییر اندازه استفاده می شوند، به این معنی که چرخاندن یک شی بدون تغییر اندازه آن تقریباً غیرممکن است و بالعکس.

و هیچ راهی برای روشن یا تیره کردن یک شی انتخاب شده وجود ندارد، به این معنی که اگر بخواهید یک جسم روشن را به یک منطقه تاریک تر یا برعکس منتقل کنید، ممکن است با اختلاف نور بسیار بدی مواجه شوید.

در مجموع، من فکر می‌کنم Generative Edit می‌تواند بسیار سرگرم‌کننده باشد و عنصر چرخش و پر کردن می‌تواند بسیار مفید باشد. با این حال، ابزار برش به نظر من پخته نشده است، و من واقعاً آرزو می‌کنم که برخی نکات اضافی را داشته باشد تا به کاربران امکان دستکاری و کنترل بهتر اشیاء را بدهد.

با این حال، این اولین تلاش سامسونگ است و نویدهای زیادی را نشان می دهد. من مطمئن هستم که Generative Edit با گذشت زمان بهتر می شود.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.