تراشه قدرتمند اسنپدراگون 8 نسل 3 گلکسی اس 24 اولترا رسمی شد

چند ماه پیش، کوالکام پردازنده اسنپدراگون 8 نسل 3 را برای گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های سطح بالا عرضه کرد. امروز، این شرکت یک نسخه کمی تغییر یافته از همان تراشه را معرفی کرد که Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy نام دارد. در سری Galaxy S24 که دقایقی پیش در رویداد Galaxy Unpacked 2024 معرفی شد، استفاده می شود.

مشابه سال گذشته، نسخه گلکسی تراشه اسنپدراگون کمی بالاتر از نسخه استوک است. با این حال، برخلاف سال گذشته، تنها گلکسی اس 24 اولترا در سراسر جهان از آن استفاده می کند، در حالی که دو گوشی دیگر این خط تولید تنها در چند کشور از اسنپدراگون 8 نسل 3 استفاده می کنند.

Galaxy S24 Ultra به طور انحصاری از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy استفاده می کند

Galaxy S24 Ultra به طور انحصاری از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy استفاده می کند - چیکاو

به عنوان بخشی از مشارکت استراتژیک کوالکام با سامسونگ، پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 For Galaxy برای سری Galaxy S24 ساخته شده است. Galaxy S24 و +Galaxy S24 از این تراشه در کانادا و ایالات متحده استفاده می کنند، در حالی که Galaxy S24 Ultra در سراسر جهان از آن استفاده می کند.

این یک تراشه 4 نانومتری است که با استفاده از فرآیند جدیدتر 4 نانومتری TSMC (N4P) ساخته شده است و دارای هشت هسته CPU، پردازنده گرافیکی Adreno 750، یک NPU قدرتمندتر و اتصال بی سیم سریعتر است. به لطف آن NPU قدرتمند، این تراشه فضای کافی برای تقویت هوش مصنوعی مولد و ویژگی‌های هوش مصنوعی شخصی‌شده در سری گلکسی S24 ارائه می‌کند.

در حالی که کوالکام و سامسونگ سرعت کلاک دقیق هسته‌های CPU و GPU را فاش نکرده‌اند، این جزئیات چند روز پیش فاش شد. تفاوت بین مشخصات آنها را می توانید در جدول مقایسه زیر مشاهده کنید. هسته پردازنده Cortex-X4 تنها با فرکانس 3.39 گیگاهرتز (90 مگاهرتز بالاتر از اسنپدراگون 8 نسل 3 موجود است)، در حالی که سه هسته CPU Cortex-A720 با فرکانس 3.1 گیگاهرتز (50 مگاهرتز پایین تر) و دو هسته Cortex-A720 با هسته های c29 CPU هستند. گیگاهرتز (50 مگاهرتز کمتر).

همچنین دارای دو هسته CPU Cortex-A720 است که با فرکانس 2.2 گیگاهرتز (70 مگاهرتز کمتر) کار می کنند. مشخص نیست که سرعت کلاک GPU در تراشه جدید بالاتر از پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 موجود است یا خیر.

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 برای ویژگی های Galaxy

Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 برای ویژگی های Galaxy - چیکاو

کریس پاتریک، SVP و مدیر کل بخش تلفن همراه در کوالکام، گفت: «ما مفتخریم که در کنار سامسونگ برای رهبری این عصر جدید برای صنعت موبایل و ارائه تجربیات فوق‌العاده فوق‌العاده در کنار سامسونگ کار می‌کنیم.

اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی قابلیت های پیشرفته هوش مصنوعی خود را در سری گلکسی اس 24 القا می کند تا تجربیات جدیدی با ویژگی های هوش مصنوعی برای توانمندسازی زندگی روزمره کاربران ایجاد کند. همچنین به دوربین‌های پیشرفته با کیفیت حرفه‌ای، تجربه‌های بازی، و اتصال فوق‌العاده سریع، از جمله Wi-Fi 7 کمک می‌کند. به علاوه، یکی از مطمئن‌ترین راه‌حل‌های احراز هویت موجود با فناوری Qualcomm 3D Sonic Gen 2 را ارائه می‌دهد.

Inkang Song، معاون و رئیس تیم استراتژی فناوری سامسونگ موبایل، گفت: «شرکت استراتژیک ما با Qualcomm Technologies بیش از دو دهه است که گویای روابط قوی ما است.

آنها در خط مقدم صنعت تلفن همراه هستند و اکنون در هوشمندی روی دستگاه – اسنپدراگون 8 نسل 3 برای گلکسی میله ای را برای تجربه موبایل های برتر و نسل AI تنظیم می کند. کوالکام و سامسونگ با پرچم‌دار سری گلکسی اس 24 بهترین و پیشرفته‌ترین تجربه‌های تلفن همراه را با Galaxy AI در اختیار مصرف‌کنندگان قرار خواهند داد.

منبع sammobile
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.