وصله امنیتی ژانویه با بیش از 70 اصلاح امنیتی برای پرچمداران سامسونگ

سامسونگ انتشار اولین وصله امنیتی گوشی های پرچمدار خود را برای ژانویه 2024 آغاز کرده است. کاربران قبلاً این بسته را در اروپا مشاهده کرده اند. دارندگان گلکسی S23 می‌توانند به نسخه سیستم عامل S91xBXXS3BWL3 توجه کنند، در حالی که دستگاه‌های S22 و S21 باید به ترتیب نسخه‌های S90xBXXS7DWL3 و G99xBXXS9FWL9 را دریافت کنند. به نظر می رسد که این به روز رسانی حدود 400 مگابایت وزن دارد و به دلیل عدم وجود عبارت بهتر، بسیار “متراکم” به نظر می رسد.

با نگاهی به یادداشت‌های وصله رسمی، می‌توانیم ببینیم که سامسونگ یک مشکل امنیتی حیاتی و 67 مورد دیگر را که توسط غول کره‌ای به عنوان اولویت «بالا» برچسب‌گذاری شده‌اند، برطرف کرده است.

با خواندن یادداشت‌ها، متوجه می‌شویم که ظاهراً یک آسیب‌پذیری در فرآیند جفت‌سازی بلوتوث سامسونگ وجود دارد که به مهاجمان این امکان را می‌دهد تا فرآیند جفت‌سازی را بدون تعامل کاربر برقرار کنند. یک اشکال جالب دیگر به طور بالقوه به کاربران Samsung DeX در محیط های چند کاربره اجازه می دهد تا به اعلان های کاربر دیگر دسترسی داشته باشند.

مشخص نیست که آیا این به روز رسانی دارای یک معیار محافظتی در برابر سوختن صفحه است که سامسونگ قبلاً قول داده بود در ژانویه ارائه شود یا خیر.

فراتر از خانواده‌های دستگاه‌هایی که قبلاً ذکر شد، این وصله باید برای Galaxy Z Fold5، Z Flip5، Z Fold4، Z Flip4، A54 و Note20 نیز در همین موج عرضه شود. جالب است بدانید که دستگاه‌های نسخه FE در حال حاضر در این موج قرار ندارند.

منبع gsmarena
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.